Отменени полети заради лошото време. Какви са правата на пътниците?

Последна промяна на 27 февруари 2018 в 09:12 1436 0

Всички полети от и до летище Варна са отменени, съобщи БНР. Полетите на България ер до Варна (7:15) и до Малага (15 ч.) са анулирани. Междувременно от летище София съобщават, че пистите се почистват от снега и се обработват против заледяване. От летището призовават гражданите да се съобразят със зимната обстановка и да предвидят достатъчно време за предвижване до летището.

Какви са правата на пътниците в такава ситуация припомни Европейския потребителски център в София.

В този, че има нарушения в разписанието заради лошо време и сняг авиокомпанията трябва да даде пълна информация за полета и за проблема, а правата на пътниците са същите, каквито са и при закъснял или отменен полет.

Ако очакваното закъснение е повече от 5 часа или полетът е отменен, имате право да се откажете да пътувате и авиокомпанията трябва да ви възстанови парите за билета в срок до 7 дни.

Може да изберете и да продължите да пътувате, като авиопревозвачът трябва да ви предложи друг маршрут или друг полет, а за периода на изчакване имате право на храна и напитки, както и на съответния брой безплатни нощувки в хотел (както и транспорт от и до него) до часа на излитането.

Лошите метеорологични условия се считат за извънредни обстоятелства и поради това нямате право на парично обезщетение. Авиопревозвачът обаче е задължен да оказва грижи към пътниците при всеки проблем с полет, независимо от причината за това.

За писането на коментар е необходима регистрация.
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!

Няма коментари към тази новина !