Успешно финализирахме преговорите и вече има избран изпълнител на доставката на 35 електрически мотрисни влака. Това съобщи министърът на транспорта и съобщенията Георги Гвоздейков по време на Green Transition Forum 4.0.
Подвижният състав ще бъде купен със средства по Плана за възстановяване и устойчивост. За изпълнител е избрана полската фирма “Stadler Polska Sp. z o.o.” Предложената цена е 642,5 млн. лева, а срокът за доставка е 28 месеца.
Министерството на транспорта и съобщенията премина към договаряне без предварително обявление за доставка на 35 електрически мотриси предвид сложността и спецификата на поръчката.
„Всичко това се случи по ясни критерии и методика, които бяха аналогични за всички 4 компании, които дойдоха на преговори“, категоричен бе министърът.
Гвоздейков подчерта, че се полагат усилия за усвояване на целия финансов ресурс по Плана за възстановяване и устойчивост.
„Вече има подписан договор за производство на 9 маневрени локомотива, които ще бъдат необходими за депата“, припомни министърът.
Първият локомотив е готов и следващата седмица се очаква неговото пристигане в София.
През април беше подписан договор за доставка на 7 двуетажни влака, като има възможност да бъдат поръчани още 3, така че бройките да бъдат увеличени до 10.
„Основен въпрос сега е доставката на 20 влака тип „пуш-пул“, които са за дълги разстояния. В момента преговаряме с ЕК, като нашето желание е да бъде заменен типът на влаковете с такъв, който да бъде произведен в по-кратки срокове. Вече сме на ръба чисто технологично с времето за производство, но ще положим максимум усилия да спасим и тези средства“, уточни още министърът.
Според него България ще може да реализира почти 100 млн. лева за изграждане на електрически зарядни станции по пътните трасета, които са част от ТЕН-Т мрежата. Половината от средствата ще бъдат за изграждане на зарядни станции по пристанищата на река Дунав и Черно море.
Гвоздейков посочи като неотложно решаването на проблемите с товарния трафик в страната.
„Този казус няма да изчезне дори когато влезем в сухопътния Шенген, защото България не е предприела в миналото стъпки за изграждането на буферни паркинги“, каза още министърът.
Той призова представителите на транспортния бранш съвместно да се търсят начини за решаване на въпроса, както и възможни варианти за европейско финансиране по тази инициатива.
Коментари
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!
11978
3
26.06 2024 в 16:42
1000
2
26.06 2024 в 16:35
210
1
26.06 2024 в 16:30
Последни коментари
Telluris Malus
Пеевски продължава чиската в ДПС: Искат оставката и на Рамадан Аталай
Пустиняк
Пуснаха от ареста мъжете, пребили шофьора на туристически автобус
Telluris Malus
Кметът Терзиев: Докато изчаквам министър Стоянов да прати служители на МВР да ме арестуват...
Зла свекърва
ВАС отмени защитената зона ''Залив Корал''
Зла свекърва
Кметът Терзиев: Докато изчаквам министър Стоянов да прати служители на МВР да ме арестуват...
Telluris Malus
Кметът Терзиев: Докато изчаквам министър Стоянов да прати служители на МВР да ме арестуват...
Zmee
Защо смяната на Байдън е почти невъзможна