Купуваме 35 електрически мотриси за 642,5 милиона от Щадлер Полша

OFFNews 26 юни 2024 в 13:31 6097 3

Транспортният министър Георги Гвоздейков
Транспортният министър Георги Гвоздейков, който взе остро завоя и от ПП-ДБ се прехвърли на служба в ГЕРБ.

Успешно финализирахме преговорите и вече има избран изпълнител на доставката на 35 електрически мотрисни влака. Това съобщи министърът на транспорта и съобщенията Георги Гвоздейков по време на Green Transition Forum 4.0.

Подвижният състав ще бъде купен със средства по Плана за възстановяване и устойчивост. За изпълнител е избрана полската фирма “Stadler Polska Sp. z o.o.” Предложената цена е 642,5 млн. лева, а срокът за доставка е 28 месеца.

Министерството на транспорта и съобщенията премина към договаряне без предварително обявление за доставка на 35 електрически мотриси предвид сложността и спецификата на поръчката.

„Всичко това се случи по ясни критерии и методика, които бяха аналогични за всички 4 компании, които дойдоха на преговори“, категоричен бе министърът.

Гвоздейков подчерта, че се полагат усилия за усвояване на целия финансов ресурс по Плана за възстановяване и устойчивост.

„Вече има подписан договор за производство на 9 маневрени локомотива, които ще бъдат необходими за депата“, припомни министърът.

Първият локомотив е готов и следващата седмица се очаква неговото пристигане в София.

През април беше подписан договор за доставка на 7 двуетажни влака, като има възможност да бъдат поръчани още 3, така че бройките да бъдат увеличени до 10.

„Основен въпрос сега е доставката на 20 влака тип „пуш-пул“, които са за дълги разстояния. В момента преговаряме с ЕК, като нашето желание е да бъде заменен типът на влаковете с такъв, който да бъде произведен в по-кратки срокове. Вече сме на ръба чисто технологично с времето за производство, но ще положим максимум усилия да спасим и тези средства“, уточни още министърът.

Според него България ще може да реализира почти 100 млн. лева за изграждане на електрически зарядни станции по пътните трасета, които са част от ТЕН-Т мрежата. Половината от средствата ще бъдат за изграждане на зарядни станции по пристанищата на река Дунав и Черно море.

Гвоздейков посочи като неотложно решаването на проблемите с товарния трафик в страната.

„Този казус няма да изчезне дори когато влезем в сухопътния Шенген, защото България не е предприела в миналото стъпки за изграждането на буферни паркинги“, каза още министърът.

Той призова представителите на транспортния бранш съвместно да се търсят начини за решаване на въпроса, както и възможни варианти за европейско финансиране по тази инициатива.

    Най-важното
    Всички новини
    Най-четени Най-нови
    За писането на коментар е необходима регистрация.
    Моля, регистрирайте се от TУК!
    Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!

    11978

    3

    edin slep

    26.06 2024 в 16:42

    Абе тук едни пари се въргалят ... ще се вземе комисионна, пък после ще го мислим.

    1000

    2

    Ян Даан

    26.06 2024 в 16:35

    Абсолютни глупости и елементарен PR на министъра. Договорът за двуетажните влакове трябваше да е прекратен още миналата седмица, тъй като същите тези Щадлер са в неизпълнение, защото не си представят изискуемите банкови гаранции. Същото ще се случи и с договора за доставка на 35 ел. мотриси, ако въобще се подпише. В целия бранш се знае, че Щадлер нямат влак с 5 врати, какъвто се искаше в тази поръчка и какъвто трябва да бъде.

    210

    1

    Telluris Malus

    26.06 2024 в 16:30

    И като купят двуетажни влакове ще трябва да спрат всички други. Мирише на "усвояване".
     
    X

    За политиката