Българската петролна и газова асоциация разпространи препоръки до компаниите-членки за предприемане на превантивни мерки за ограничаване на разпространението на коронавируса.
В БПГА, учредена от „Петрол” АД, „Шел България” ЕАД, „Овергаз Инк.” АД, „Шел Газ България” АД, „Топливо” АД, членуват „Бент Ойл“ АД, „Булмаркет ДМ” ООД, „Ви-газ България” ЕАД, „Газтрейд” АД, „Еко България” ЕАД, ЗАРА-Е ЕООД, Литекс АД, „Лукойл България” ЕООД, „Лукойл Нефтохим Бургас“ АД, „НИС Петрол“ ЕООД, „ОМВ България” ЕООД, „Петрол“ АД, „Приста Ойл Холдинг” ЕАД, „Ромпетрол България” ЕАД, „Синергон Петролеум“ ЕООД, „Шел България“ ЕАД.
За всичките им обекти се препоръчва:
1. Регулярна дезинфекция, на всеки 30 минути, на контактните зони (касови плотове, дръжки на врати, монетници, дръжки на чешми, устройства).
2. Регулярно измиване на WC и подовете на вътрешните помещения с подходящи препарати (по възможност с високо спиртно съдържание).
3. Ограничаване на използването на прибори, чаши и чинии за многократна употреба в магазините и кафенетата на обектите и замяната им с такива за еднократна употреба в подходящи опаковки.
4. Премахване или ограничаване на употребата на „острови“ за вода, диспенсъри за самообслужване в режим на свободен достъп.
5. Спазване на висока лична хигиена от служителите. При възможност снабдяване на обектите с лични предпазни средства – ръкавици и маски за служителите.
6. Често миене на ръцете със сапун и вода или в случай, че има ограничен достъп до такава – използване на мокри кърпи и/или препарати на алкохолна основа.
7. Избягване на докосването на лицето, особено на зоните на очите, носа и устата с длани.
8. Поставяне, на подходящи места спрямо вида на бензиностанцията, на дезинфектанти с цел улесняване достъпа на клиентите до превантивни средства.
9. Спазване на дистанция при контакт с клиенти, доставчици и други лица вътре в обектите и на територията, прилежаща към обектите (препоръка за разстояние от 1.5 м и избягване на ръкостискане).
10. При възможност – снабдяване с безконтактни термометри на всеки обект и прилагане на ежедневен контрол за здравословното състояние на всеки служител преди започване на работната му смяна.
11. Ако служител е пътувал наскоро в страна, в която има разпространение на вируса, следва да информира незабавно съответния управител на обект по телефона/електронната поща.
12. При здравословни неразположения – повишена температура, респираторни проблеми и затруднение с дишането, служителите следва незабавно да информират управителите на обектите.
13. Препоръка при плащане с карта - клиентите сами да оперират с картите си на терминалите (изискване както спрямо банковите, така и спрямо картите за отстъпка).
14. Задължително е редовното проветряване на помещенията, които имат отварящи се прозорци.
15. Процедура за ескалация: управителите да следят обстановката в градовете по местоположение на обектите и при нужда да информират доставчиците си.
16. Афиширано съобщение към клиентите на обектите, ако се чувстват неразположени да останат извън затворените помещения на обектите – каси, магазин, кафене.
БПГА се ангажира да поддържа постоянен контакт с компетентните държавни органи с оглед координиране на усилията за борба с COVID-19 и като се има предвид важността на обектите за националната сигурност. При усложняване на епидемиологичната обстановка БПГА има готовност да препоръча нов пакет с по-строги мерки, се казва в съобщението на асоциацията.
Коментари
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!
Няма коментари към тази новина !
Последни коментари
Тръмп ще говори със Зеленски и Путин за спирането на войната в Украйна
Русия започва серийно производство на Орешник в ''най-скоро време''
28-годишен арестуван сириец избяга от болница в Бургас
Украйна обяви, че вече има лазерното оръжие Тризъбец