Преизбраха Георги Лозанов за председател на СЕМ (обновена)

Мая Младенова 02 април 2013 в 11:26 1539 1

Председателят на СЕМ доц. Георги Лозанов. Снимка: БГНЕС
Председателят на СЕМ доц. Георги Лозанов. Снимка: БГНЕС

Доц. Георги Лозанов беше преизбран за председател на Съвета за електронни медии (СЕМ).

Кандидатурата му бе единствената издигната от членовете на съвета Анна Хаджиева, Анюта Асенова и София Владимирова. Изборът на Лозанов бе подкрепен с 4 гласа „за“ и 1 „въздържал се“ от общо петимата членове на медийния регулатор.  С "въздържал се" гласува Мария Стоянова. Тя мотивира вота си с факта, че вижда "умора, липса на импулс и вдъхновение" у досегашния председател. Тъй като според нея той е най-именитият медиен експерт в България, му гласува кредит на доверие с позицията си на въздържала се. Лозанов подкрепи собствената си кандидатура, за да не остане съветът без председател, както сам обясни.

"Не знам дали Мария е права за умората. Или липсата на вдъхновение е поради това, че повечето от нещата, които се случват с регулацията, вече са ми се случили", коментира Лозанов.

Това ще е четвърти пореден едногодишен мандат на Георги Лозанов начело на СЕМ.

Минути след избори си той очерта и непосредствените приоритети в работата си през следващата година. Първият е диалог с участниците в медийния пазар и ЦИК с оглед на предстоящите парламентарни избори и по-голямата свобода на журналистите в отразяването на кампанията. Вторият е изборът на нови генерални директори на националните радио и телевизия.

Тези избори няма да приличат на предишните заради широкото гражданско участие в тях. Има вероятност до голяма степен гражданските гласове да бъдат изключени от кампанията в медиите, а това няма да е справедливо, коментира председателят на съвета. Журналистите в обществените медии обикновено ги качват на трупчета по време на кампания, а аз съм на мнение, че платена журналистика няма, платените форми трябва да са извън това, добави Лозанов. 

Рекламните тарифи за Избори 2013 по БНР и БНТ бяха утвърдени на първото заседание на новия кабинет, като цените за платена предизборна агитация бяха повишени значително. Това породи опасения, че по-малките партии и новосформирани такива могат да се окажат изолирани от кампанията в държавните медии, защото няма да могат да си позволят новите тарифи.

    Най-важното
    Всички новини
    Най-четени Най-нови
    X

    Николай Стайков: Борисов и Пеевски преместиха парламента от страх от журналистите