КАТ подхващат и велосипедистите

Последна промяна на 13 юни 2012 в 12:22 4084 13

 Велосипедисти. Снимка: Сергей Антонов
Велосипедисти. Снимка: Сергей Антонов
От КАТ започват проверки на велосипедистите в София. Обект на проверката ще са изправността на спирачките и звънеца, наличието на устройство за светлинна сигнализация отпред и отзад, както и бели и жълти светлоотразители и елементи отстрани на велосипеда. От КАТ напомнят, че велосипедистите са длъжни да се движат винаги възможно най-близо до дясната граница на платното за движение в посоката на движение. Забранено е успоредното движение до друго колело, както и неспазване на дистанция с друго превозно средство. „Велосипедистът е длъжен да се движи винаги възможно най-близко до дясната граница на платното за движение в посоката на движение. Това трябва да се каже на водачите. На велосипедистите е забранено да се движат успоредно до друго колело, т.е. когато са двама или повече, велосипедистите трябва да се движат задължително един след друг, не трябва да управляват без да държат кормилото или да го държат с една ръка или да освобождават педалите. Не трябва да се движат непосредствено в близост до друго пътно превозно средство. Наблюдава се някой път велосипедисти карат зад камиони, зад автобуси. Не трябва да се теглят или да теглят предмети с колелото”, каза шефът на столичния КАТ Богдан Милчев в интервю за "Фокус". От началото на годината са регистрирани 19 инцидента с 12 ранени велосипедисти.
Най-важното
Всички новини
Най-четени Най-нови
За писането на коментар е необходима регистрация.
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!

13.04 2013 в 13:01

Монтирал съм двигател за колело 49. куб.см.има ли закон който да ми забранява да го карам,ако нямам никакъв документ за правоуправление.

10.08 2012 в 18:59

Само в България се случва така,че хората не се стимулират да карат колела и мотори ами обратното......КАТ се мъчи стремглаво да откаже хората от този начин на предвижване.Нека после се мъчим да решим проблема с задръстванията!!!

15.06 2012 в 09:52

Впрочем като цъкваш бутона "Отговор" влизаш едно ниво навътре в коментара, иначе ти го пише най-отдолу ;)

Иначе и кола без стопове ще видиш нощем, ако не си заплес, ама някак си по-удобно е да ти свети от далече.

15.06 2012 в 09:50

Карам кола нощем. Като видя колоездач или група си бия съответния мигач и минавам половин- една лента по-далеч от тях. Да помагат от време на време тия светлоотразителя, но ако шофиора е заплес нищо не може да те спаси.

14.06 2012 в 10:47

Моето кормило също не е стандартно, но звънче намерих и си сложих в един момент, което впрочем се оказа безкрайно полезно по велоалеите и при неадекватните пешеходци по пътя.

Каска и аз не нося, светлоотразители също нямам. Това, което писах по-горе, а което говори и в самата новина е, че шансът да те спрат и евентуално глобят е доста по-голям, защото по закон тия неща трябва да ги имаш.

Впрочем ако си карал кола нощем, знаеш за какво са нужни светлоотразителите и жилетката.

14.06 2012 в 10:25

през живота са ме спирали веднъж с колелото за превишена скорост което беше смешно. Каската никога не си я нося в града само като се качвам в планината, няма как да си сложа звънче на кормилото поради простата причина, че кормилото ми не е по стандарт и размера е по-дебел от обикновенните. Няма и как да си сложа стопче отзад поради простата причина при първото по-сериозно сгъване на задницата на колелото ми заминава и стопа. Има и ред други фактори.
Та и да имам желание няма как да спазя закона. А относно глобите нека се пробват. Пожелавам им успех :)

13.06 2012 в 17:32

Те няма да те задължат, просто ще те глобят. С колело на пътя ти си участник в пътното движение и си длъжен да спазваш правилата. Специално за колоездачите е указано, че трябва да имат устройство за сигнализация (звънец или друго, но само едно), светлоотразители на спиците (демек странични), отпред и отзад, осветление през нощта + светлоотразителна жилетка и каска. Толкова важи това, колкото че шофьора трябва да има аптечка и пожарогасител в колата си и да му работят стоповете и мигачите, примерно.

13.06 2012 в 17:08

Това няма как да стане. Ни да ме задължът да си сложа звънец ни да си сложа фарчета. Занимавам се с планинско колоездене от години. И с фарче и без фарче като не са възпитани шофиорите да пазят велосипедисти и мотоциклетисти ще има жертви. Ако КАТ иска да вкара строго закона за велосипедистите нека първо се направят както трябва вело алеите и да ги има навсякъде.

13.06 2012 в 17:03

"Обект на проверката ще са изправността на спирачките"
Как КАТ ще проверява спирачките, има ли одобрена методика, правилник?

13.06 2012 в 16:33

Толкова щеше да си виновен, колкото да блъснеш и пиян моторист.