Единственият български пилот, завършил рали ”Дакар” Петър Ценков направи анализ за започващото на 1 януари състезание на състезанието за читателите на OFFNews и OFFroad-Bulgaria.
Днес ви представям неговия разказ за очакванията от етапите в Аржентина. Очаквайте следващата седмица мнението на Ценков за частта от „Дакар 2012” в Чили и Перу. Текстът на Петър е предаден с минимална редакторска намеса. Етап №1 Mar del Plata – Santa Rosa de la Pampa Неделя, 1 януари 2012 г. Liaison sections: 796 km Special stage: 60 km. За това издание на рали „Дакар” организаторът е решил да направи по-ефектен стартът. Около Нова година е разгарът на летния сезон в Аржентина. Мар дел Плата е най-известният курорт на Атлантическия океан. Според мен стартът е изместен там от Буенос Айрес, както беше тази година, защото в Мар дел Плата по това време ще има около 3 милиона курортисти и туристи. Това донякъде ще затрудни пилотите, защото инфраструктурата на един курорт едва ли е пригодена за офроуд състезание. Влажността и температурата също ще бъде различна от тази в столицата. Етапът ще бъде истински. Стартира се на 1 януари рано сутринта и има най-малкия специален етап за всички времена в състезанието – само 60 км. Той ще бъде главно из дюните на плажа. Това не изглежда сложно, но са ни подготвили много „приятен” лиазон от почти 800 км. Трябва да го завършиш за определено време, за да стигнеш до следващия бивак. Искам да поясня, че в лиазона не ти засичат точно време, но имаш максимално такова, за да се добереш до следващ лагер. Трябва да караш много стегнато, но и да спазваш правилата за движение на съответната държава и ограниченията в роудбука, за да стигнеш. Чакат ни поне 12 часа каране в този етап. Нашата асистенция – камионът, пък ще трябва да премине 801 км!
Етап №2 Santa Rosa de la Pampa – San Rafael Понеделник, 2 януари Liaison sections: 486 km Special stage: 295 km Аржентина е държава, която напомня като релеф европейска държава. Тя не е пустинна – има низини и планини. Вторият етап ми изглежда също доста сериозен – сумарно е 781 км. Тук специалният етап е почти 300 км. Интересно е да се отбележи, че след изморителния първи ден, ще имаме ранен старт. Навиването на месомелачката на „Дакар” е започнало. Етапът ще бъде бърз, като всички земни. Очакват ни обаче големи завои и дюни. Моите наблюдения върху това рали са, че организаторът се стреми във всеки етап да има от всичко – и то по много. Така е и тук от Санта Роса. Бързото каране изисква едни умения. В дюните трябва бързо да промениш и ориентацията си, и скоростта си, за да ги преодолееш безпроблемно.
Етап №3 San Rafel – San Juan Вторник, 3 януари Liaison sections: 293 km Special stage: 270 km Бил съм вече в Сан Хуан. Тук интересното е, че приближаваме Андите. Пресичането на реки, многото дупки и камъни правят етапа доста сложен и изтощителен. Лично мен ме притеснява пояснението на организаторите, че тук ще бъде поставена на изпитание издръжливостта на двигателите. Предупреждават ни, че мотоциклетистите ще трябва да завършат на първа предавка. Очаквам някаква сериозна дюна или изкачване в края.
Етап № 4 San Juan – Chilecito Сряда, 4 януари Liaison sections: 388 km Special stage: 326 km Дълъг етап, в който с нашите АТВ-та с Младен ще трябва да изминем 714 км. Тук ще се движим и по коритата на пресъхнали реки. Това е голямо предизвикателство. Трасето се променя с всеки паднал дъжд. Крие много изненади – изкривяване на щанги, чупене, дори и за навигация. Сухата река има много ръкави и лесно можеш да се заблудиш. Очакват ни и каньоните на провинция Риоха. Да, те са много красиви, когато ги гледаш от хеликоптер. Но в самите тях не е никак забавно за пилотите. В каньоните има реки с прагове, камъни – изобщо много скрити препятствия. Организаторите прогнозират в представянето на четвъртия етап, че тук ще има много отпаднали състезатели. Един вид ще е преломен етап.
Етап №5 Chilecito – Fiambala Четвъртък, 5 януари Liaison sections: 151 km Special stage: 265 km Очакват ни бели пясъци, в които са затъвали много мотоциклетисти. Миналата година минахме в обратната посока през Фиамбала. Но един офроудов път в двете посоки е коренно различен, така че за нас е непознат. Помня, че беше много горещо. Тази година там беше може би най-тежкия етап. Първо пресякохме Андите при температура от – 10 градуса. Във Фиамбала ни посрещна 43 градуса. Там имаше пункт, където ни събраха топлите дрехи за планинския преход, имахме място да се преоблечем и получихме за първи път в скоростен етап разхладителни напитки и термометри. Наскоро разбрах, че Карлос Сайнц е имал проблеми точно в този етап. Чака ни труден за навигация етап. Тук свършва аржентинската част на „Дакар”. Предполагам, че в бивака във Фиамбала ще раздават митнически декларации за влизането в Чили. До сега никой не е останал непроницаем от пясъка на белите дюни на Фиамбала, където са затънали десетки мотоциклетисти в пясъка по време на първото си посещение там. Тази година, курсът е разделен на две, за да предложи оптимален комфорт при шофиране за всички превозни средства. За мотоциклетистите, ще бъде по-вероятно неуспехите да са в резултат на навигационни грешки, а не от преодоляване на трудности на терена. Те също така ще трябва да карат по тесен път от страна на планината, преди да навлязат в областите на дюните. Разбира се, маршрутът за леки и товарни автомобили ще бъде съвсем различен.
Коментари
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!
20.12 2011 в 10:41
Този коментар е скрит заради нарушаване на Правилата за коментиране.
Последни коментари
yoghurt
Влизането в Шенген е близо, австрийското вето за България и Румъния пада през декември
Човека
Кючюк реагира на изключването му от ДПС: Пеевски e като едноличен търговец и диктатор
Johnny B Goode
Условни присъди за двама души след изборния скандал ''Чичо Цено, кой номер''
pisnamiotmutri
Влизането в Шенген е близо, австрийското вето за България и Румъния пада през декември
baba Yaga
Кючюк реагира на изключването му от ДПС: Пеевски e като едноличен търговец и диктатор