Миналата година ни поднесе такава изненада, каквато не сме си и представяли дори. Затвори ни в домовете ни, промени бизнеса ни и изобщо поведението на всеки човек по света. А именно поведението на хората определя и как да рекламираме продуктите си.
От години говорим за това, че редица офлайн канали за реклама постепенно отслабват своята сила и се използват все по-рядко. Проблемът не е в самия канал, а в това, че се появяват нови, в пъти по-атрактивни и ефективни канали за реклами, като социалните мрежи, които и по време на най-тежките месеци от пандемията се радват на голям интерес.
Практически, докато има Интернет, ще има и реклама. Интернет свързва хората, предоставя им забавление, когато са затворени и изолирани, пренася ги в един по-хубав свят, където от време на време някоя и друга реклама им напомня, че имат нужда и от бутилка хубава вино или качествена паста, която да поддържа зъбите им здрави.
Борислав Айтов разказва подробно защо интернет рекламата продължава да е сред предпочитаните и най-ефективни канали за реклама от клиентите на управляваната от него дигитална рекламна агенция Beshared:
„Интернет рекламата има редица предимства пред класическите стари канали като радио, телевизия, преса, директна или външна реклама, защото:
1. Достига до точните хора, благодарение на анализа на техните данни и потребителско поведение. Ако само 5 от 100 радио слушатели проявят интерес към вашите продукти, то този процент при фейсбук реклама например ще е доста по-висок, защото тя ще е базирана на факта, че тези потребители са търсили подобен на вашия продукт или имат история с покупка на същия продукт. Таргетирането при рекламата в Google и социалните мрежи е възможно най-прецизното и ако се управлява достатъчно добре, достига до точно тези хора, които са склонни да купят точно този продукт, който е обект на рекламата.
2. Има една от най-ниските цени. Онлайн рекламата достига до повече хора за по-малко пари в сравнение с другите канали, при които липсва и толкова точен метод за анализ на постигнатите резултати. Това важи с пълна сила за малкия и среден бизнес, за който високите цени за ТВ или радио реклама са непосилни, но рекламата в социалните мрежи е напълно достъпна. С рекламата в Интернет знаете винаги за похарчените пари до колко хора сте стигнали и какви действия сте предизвикали (клик, изпратено съобщение или направена поръчка). Например с реклама от типа pay-per-click (PPC) избирате точно какъв бюджет да изразходите според аудиторията, до която искате да стигнете и плащате за реално действие от страна на хората, което няма аналог при класическите рекламни канали.
3. Има по-силно въздействие, защото е интерактивна и хората могат да взаимодействат с нея. Когато видят вашата реклама, могат веднага да посетят уебсайта ви, да направят поръчка, да изпратят запитване, да споделят отзив. Фактът, че е толкова лесно да действаш веднага, я прави още по-ефективна. Ако чуеш реклама по радиото може да ти отнеме време, докато провериш в магазина за рекламирания продукт и решението за покупка да отмине, но ако я видиш онлайн, веднага ще действаш.
4. Бърза е и лесно може да се управлява – стига да имате рекламна визия и текст, всичко друго е въпрос на секунди – пускате рекламата и тя започва да работи. За сравнение в останалите канали отнема време рекламата да бъде напечатана, монтирана, излъчена и пр. Освен това може да се управлява, ако видите, че не работи достатъчно добре, сменяте посланието, целевата група, времевия диапазон, в който да се показва и лесно отчитате резултатите. Представете си да направите подобно нещо с билборд или ТВ реклама? При тях не можете и да оцените достатъчно точно ефекта от рекламата, но при един фейсбук банер например, получавате анализ на поведението на аудиторията и разбирате лесно как се възприема и до какви действия е довел.
5. Създава последователи и посланици на продукта – когато хората са доволни от продуктите, които рекламирате, те са склонни да ви хвалят и препоръчват на своите приятели. Така самите те се превръщат в средство за реклама, а няма по-добра реклама от уста на уста.
6. Сега, повече от всякога, е най-надеждният канал за реклама. Представете си, че утре отново обявят затваряне на граници, заведения за хранене или магазини? Хората може да нямат възможност да отидат на кино, на мач или да пътуват на почивка, но ще могат да комуникират помежду си в социалните мрежи, да гледат филми или видеа и да пазаруват онлайн неограничено откъдето пожелаят. Така че инвестицията в онлайн реклама остава най-сигурната инвестиция за реклама през 2021.“
Ако имате нужда от професионално планиране на онлайн реклама, оптимизиране на бюджета и изготвяне на атрактивни рекламни послания и изображения, екипът на Beshared има дългогодишен опит в тази сфера, както и редица успешни примери за ефективни рекламни кампании в условията на пандемия.
Коментари
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!
Няма коментари към тази новина !
Последни коментари
Тръмп ще говори със Зеленски и Путин за спирането на войната в Украйна
Русия започва серийно производство на Орешник в ''най-скоро време''
28-годишен арестуван сириец избяга от болница в Бургас
Украйна обяви, че вече има лазерното оръжие Тризъбец