Както се случи с много други социални мрежи през 2020 година и LinkedIn отбеляза значителен ръст на активност на потребителите си, основно благодарение на иновациите и видео съдържанието в платформата. В България са отчетени малко над 700 хил. потребители през втората половина на миналата година, като поне 120 хил. от тях са с ранг директор или собственик на фирма. Според най-новите данни всяка секунда се създават три нови акаунта в мрежата. Така че, ако търсите работа или търсите да наемете служители, това е вашата платформа.
Но тя не се ограничава само с кариерно развитие и HR, а предлага и много други възможности, особено за бизнеса. Като всяка друга социална мрежа, LinkedIn предлага възможност за свързване с професионалисти и потенциални потребители. Ако сте професионалист, който предлага конкретна услуга, профилът ви в социалната мрежа може да бъде виртуалният ви офис. Свързвайки се с хора и компании, директно можете да се представите и да предложите своите услуги. Това обаче ще бъде ефективно, ако профилът ви е добре развит и съдържа ясна информация за вашия опит, конкурентни предимства и доволни клиенти и партньори.
За рекламодателите, според Борислав Айтов, управител на дигитална рекламна агенция Beshared, LinkedIn е по-добрата опция за реклама, защото таргетирането по професии и длъжности е много по-добро в сравнение с това във Facebook, който все още остава предпочитан канал за реклама. Представете си, че целевата ви аудитория са хора на ръководни позиции в сферата на медицинските услуги. Най-добрият канал за подобна реклама, която ще стигне до точните хора е именно LinkedIn, защото таргетирането на рекламните послания е много по-прецизно - всеки потребител на мрежата е посочил подробно и коректно своята сфера на компетенции, както и длъжността, която заема, така че много лесно вашата реклама ще стигне до тях.
Какво предлага мрежата през 2021 година, което може да помогне на бизнеса:
1. Възможност лесно да набираме нови служители благодарение на улесненото търсене и на новата опция за фото рамка "Open to work", с което потребителите могат да покажат, че търсят активно точно в този момент нови възможности за кариерно развитие.
2. Подобрени възможности за компаниите да привличат нови кандидати за работа отново чрез опция да покажат, че наемат в момента. Това става чрез бутон "Open to Hiring", който се намира под профилната снимка и показва, че компанията търси в момента нови служители, с което дава индикация на заинтересованите да се свържат с тях.
3. Чрез опцията за провеждане на анкети компаниите могат да повишат ангажираността на своята аудитория с тематиката, която споделят и да събират ценна информация за техните нагласи, предпочитания и потребителски навици. Както във всяка социална мрежа, честата интеракция на последователите с дадена страница помага за повишаване на нейните метрики.
4. Създаване на Събитие се превърна в изключително полезна опция, с оглед на акцента върху онлайн събитията през изминалата година. Можете да създадете публично или частно събитие и да изпратите индивидуални покани до целевите профили.
5. Още една чудесна възможност за комуникация с хората е изпращането на покана за видео среща директно в лично съобщение. Видео срещите се превърнаха в основен способ за организиране на служебни срещи и обсъждане на работни въпроси, така че това нововъведение улеснява в голяма степен професионалистите.
6. LinkedIn Stories – още едно страхотно нововъведение, което следва актуалните тенденции на другите две големи социални мрежи Фейсбук и Инстаграм. Тук обаче акцентът е в това да споделяте в стори промени в кариерното си развитие, повишения, новоназначения, ако търсите нова работа или служители и пр.
И ако всичко това ви звучи познато, т.е. мислите си, че Фейсбук акаунт ви е достатъчен и няма нужда да губите време в поддържането на акаунт в LinkedIn, вижте кои компании/личности печелят най-много, ако развиват паралелно с другите социални мрежи и профил в професионалната мрежа:
- Всички професионалисти, които искат да се развиват в най-добрите компании в своята сфера на дейност;
- Специалисти, които предлагат професионални услуги: адвокати, счетоводители, експерти в дадена област, брокери, консултанти, фотографи, автори и др;
- Компании, чиито продукт е насочен към бизнеса (B2B);
- Компании, чиито таргет са професионалисти, специалисти, служители на ръководни позиции, хора със среден и по-висок доход, с висше образование или с конкретно професионално образование (тъй като таргетирането по тези показатели е най-точно именно в LinkedIn);
- Компании, чиито конкуренти са в LinkedIn. Ключова дейност за бизнеса е да следи своите конкуренти, така че ако вашите са в тази социална мрежа, си заслужава да присъствате и вие в нея, иначе им давате твърде голямо конкурентно предимство;
- Компании, които искат да комуникират със своите клиенти, партньори и служители;
- Ако все още нямате профил в тази социална мрежа, защото поддържането му отнема време, не ви достига ресурс, опит или умения, Beshared предлагат професионално управление на корпоративни профили, като внедряват ефективно най-актуалните нововъведения и следят тенденциите, за да изпъкнете и да постигнете максимума от присъствието си там.
Коментари
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!
Няма коментари към тази новина !
Последни коментари
Танас
Русия за първи път изстреля междуконтинентална балистична ракета по Украйна (снимки, обновява се)
Деспин Митрев
Бивш депутат на ИТН внезапно оглави партията на Божков
Деспин Митрев
Румъния влиза в Шенген на 1 януари, увери премиерът Чолаку
Johnny B Goode
Русия за първи път изстреля междуконтинентална балистична ракета по Украйна (снимки, обновява се)