6 нововъведения на LinkedIn, които ще са ви от полза през 2021

OFFNews Последна промяна на 09 февруари 2021 в 16:05 5583 0

Както се случи с много други социални мрежи през 2020 година и LinkedIn отбеляза значителен ръст на активност на потребителите си, основно благодарение на иновациите и видео съдържанието в платформата. В България са отчетени малко над 700 хил. потребители през втората половина на миналата година, като поне 120 хил. от тях са с ранг директор или собственик на фирма. Според най-новите данни всяка секунда се създават три нови акаунта в мрежата. Така че, ако търсите работа или търсите да наемете служители, това е вашата платформа.

Но тя не се ограничава само с кариерно развитие и HR, а предлага и много други възможности, особено за бизнеса. Като всяка друга социална мрежа, LinkedIn предлага възможност за свързване с професионалисти и потенциални потребители. Ако сте професионалист, който предлага конкретна услуга, профилът ви в социалната мрежа може да бъде виртуалният ви офис. Свързвайки се с хора и компании, директно можете да се представите и да предложите своите услуги. Това обаче ще бъде ефективно, ако профилът ви е добре развит и съдържа ясна информация за вашия опит, конкурентни предимства и доволни клиенти и партньори.

За рекламодателите, според Борислав Айтов, управител на дигитална рекламна агенция Beshared, LinkedIn е по-добрата опция за реклама, защото таргетирането по професии и длъжности е много по-добро в сравнение с това във Facebook, който все още остава предпочитан канал за реклама. Представете си, че целевата ви аудитория са хора на ръководни позиции в сферата на медицинските услуги. Най-добрият канал за подобна реклама, която ще стигне до точните хора е именно LinkedIn, защото таргетирането на рекламните послания е много по-прецизно - всеки потребител на мрежата е посочил подробно и коректно своята сфера на компетенции, както и длъжността, която заема, така че много лесно вашата реклама ще стигне до тях.

Какво предлага мрежата през 2021 година, което може да помогне на бизнеса:

1. Възможност лесно да набираме нови служители благодарение на улесненото търсене и на новата опция за фото рамка "Open to work", с което потребителите могат да покажат, че търсят активно точно в този момент нови възможности за кариерно развитие.

2. Подобрени възможности за компаниите да привличат нови кандидати за работа отново чрез опция да покажат, че наемат в момента. Това става чрез бутон "Open to Hiring", който се намира под профилната снимка и показва, че компанията търси в момента нови служители, с което дава индикация на заинтересованите да се свържат с тях.

3. Чрез опцията за провеждане на анкети компаниите могат да повишат ангажираността на своята аудитория с тематиката, която споделят и да събират ценна информация за техните нагласи, предпочитания и потребителски навици. Както във всяка социална мрежа, честата интеракция на последователите с дадена страница помага за повишаване на нейните метрики.

4. Създаване на Събитие се превърна в изключително полезна опция, с оглед на акцента върху онлайн събитията през изминалата година. Можете да създадете публично или частно събитие и да изпратите индивидуални покани до целевите профили.

5. Още една чудесна възможност за комуникация с хората е изпращането на покана за видео среща директно в лично съобщение. Видео срещите се превърнаха в основен способ за организиране на служебни срещи и обсъждане на работни въпроси, така че това нововъведение улеснява в голяма степен професионалистите.

6. LinkedIn Stories – още едно страхотно нововъведение, което следва актуалните тенденции на другите две големи социални мрежи Фейсбук и Инстаграм. Тук обаче акцентът е в това да споделяте в стори промени в кариерното си развитие, повишения, новоназначения, ако търсите нова работа или служители и пр.

И ако всичко това ви звучи познато, т.е. мислите си, че Фейсбук акаунт ви е достатъчен и няма нужда да губите време в поддържането на акаунт в LinkedIn, вижте кои компании/личности печелят най-много, ако развиват паралелно с другите социални мрежи и профил в професионалната мрежа:

- Всички професионалисти, които искат да се развиват в най-добрите компании в своята сфера на дейност;

- Специалисти, които предлагат професионални услуги: адвокати, счетоводители, експерти в дадена област, брокери, консултанти, фотографи, автори и др;

- Компании, чиито продукт е насочен към бизнеса (B2B);

- Компании, чиито таргет са професионалисти, специалисти, служители на ръководни позиции, хора със среден и по-висок доход, с висше образование или с конкретно професионално образование (тъй като таргетирането по тези показатели е най-точно именно в LinkedIn);

- Компании, чиито конкуренти са в LinkedIn. Ключова дейност за бизнеса е да следи своите конкуренти, така че ако вашите са в тази социална мрежа, си заслужава да присъствате и вие в нея, иначе им давате твърде голямо конкурентно предимство;

- Компании, които искат да комуникират със своите клиенти, партньори и служители;

- Ако все още нямате профил в тази социална мрежа, защото поддържането му отнема време, не ви достига ресурс, опит или умения, Beshared предлагат професионално управление на корпоративни профили, като внедряват ефективно най-актуалните нововъведения и следят тенденциите, за да изпъкнете и да постигнете максимума от присъствието си там.

Най-важното
Всички новини
Най-четени Най-нови