Бившият шеф на ДАИ – Бургас: Поръчаха ми да търся нарушения конкретно в Юнион Ивкони

OFFNews - Бургас 03 април 2018 в 17:25 11123 0

Снимка flagman.bg

Бившият шеф на ДАИ - Бургас Атанас Желязков

Скандални случаи на липса на контрол и за телефонен натиск в ИА „Автомобилна администрация“, позната като ДАИ, разкри вече бившият ѝ началник в Бургас Атанас Желязков.

Желязков поема поста началник на областния отдел на ИА „Автомобилна администрация“ през януари 2017 г., след спечелен конкурс. Година по-късно договорът му, който е бил с изпитателен срок, не е подновен. Според него – защото е бил прекалено активен. За много хора е удобно в този сектор да цари анархия, казва Желязков. Споделя, че регулярно получавал обаждания по телефона „от хора от София“, които са го съветвали да не си дава толкова зор в работата.

Това е благодарение на влиянието на едни външни фактори върху хора в София. Лично в моя случай, аз мога да спомена само едно име: заместник – министърът на транспорта Ангел Попов. Аз съм комуникирал само с него и моето прекратяване на трудовите ми взаимоотношения идва от него. И той ми е звънял. Той ме изпрати да проверявам една фирма. Катастрофата на „Юнион Ивкони“ около Ямбол. Там, мое мнение, защитавахме „Карат – С“, гонехме „Юнион Ивкони“, което е безмислено. Имаше поръчка да проверяваме конкретна фирма, което не е правилно. Няма как контролен орган да проверява някой, а друг – не. Нашата работа беше, когато автобусът пристигне на Автогара Юг (в Бургас – б.а.) или когато тръгва, да се мъчим да намерим нередности“, казва Желязков.

Споделя, че това е практика и вероятно и на самия заместник – министър някой му се е обадил за тази проверка. И пояснява, че най-вероятно така е дошла поръчката за неподновяването на договора му.

Самият заместник – министър Ангел Попов, който вече е с повдигнато обвинение, че е прибирал пари от превозвачи, за да им издейства разрешителни от времето, когато не е бил на този пост, е категоричен, че това не е вярно.

„Ние получихме разпореждане и задължение от Върховната административна прокуратура да извършим комплексна проверка на фирма „Ивкони“. Писмото, което е получил г-н Желязков, е изпратено към всички областни отдели. И това, което той споменава, че аз съм го натискал лично да прави такава проверка, не е вярно. Това е писмо от 02.11.2017 г. за проверка на фирма „Юнион Ивкони“, казва Попов.

Ангел Попов бе категоричен, че ще заведе дело срещу Атанас Желязков за тези му твърдения.

Красимир Сребров, изпълнителният директор на ИА „Автомобилна администрация“, поясни, че той не е подновил договора на Желязков. Причината са изключително слабите резултати, които е показал в работата си. И още, че не е научил основни неща за дейността си, посочвайки странен мотив:

Един ръководител, който идва на оперативка без химикал и без някаква тетрадка, това говори за мене много. И никога не е искал, може би, да се учи“, казва началникът.

Сребров посочва, че Желязков си приписвал акции, които били инициирани от него. За пример – контролът върху претоварените камиони.

Именно за тях Атанас Желязков посочва, че при постъпването му на работа преди година 100% от проверените превозни средства са били претоварени. Причината е чисто конюктурна – за да могат да печелят фирмите. За да излязат на печалба, те са длъжни да претоварват - заради ситуацията на пазара. След като започнали да налагат законовия контрол, нещата се нормализирали:

Претоварен автомобил няма необходимите спирачни свойства и е потенциален убиец на пътя. Руши и инфраструктурата. Законът позволява да се глобява товародателят – този, който е натоварил превозното средство. Но не мога да кажа поради каква причина през годините това не се е вършело. Масово са се пишели едни актове на шофьорите, след което шофьорът продължава, работодателят или плаща акта, или не го плаща – той пада в съда… И аз започнах да пиша актове на товародателя. По този начин, обаче, започнаха да се засягат доста икономически интереси. Има хора, които по този начин не им върви бизнесът. Оказа се, че когато започнах аз да контролирам и да налагам актовете, на мен ми беше казвано да не работя толкова активно“, твърди Желязков.

Той твърди още, че не е послушал тези съвети и обаждания „от София“ и за по-малко от година са намалили претоварените камиони в областта на 20%, след съвместна работа и с полицията, и с Община Бургас. Проблемът обаче останал за съседните области. Желязков е категоричен, че той ще се върне отново, с нова сила.

Атанас Желязков посочва и друга скандална практика. От 65 сервиза в Бургас, около 20 работят с остарели и неефективни стендове за измерване на спирачни сили. По закон им се позволява да функционират, но реално не дават ясна картина дали спирачките на автобуса, който превозва живи хора, могат да сработят. Въпреки неговите апели до началниците да променят нормативната уредба и да ги спрат временно от експлоатация, никой не е обърнал внимание и му казали, че „много знае“. И към момента от тези пунктове излизат автобуси със стикер, че спирачките им работят, но дали е така – Божа работа.

Относно дейността на агенцията, в област Бургас, най-голямата по площ в страната, работят двама инспектори на пътя, казва Желязков. Които трябва да отговарят за автобуси, камиони, пунктове, таксита, опасни товари и обучителни центрове. Целият щат е шест души, като Желязков казва, че е искал да се увеличи. Но не само, че не е увеличен, а не се провеждат умишлено конкурси за назначаване на хора на свободните места, защото се цели анархия в сектора, добавя той.

    Най-важното
    Всички новини
    Най-четени Най-нови
    X

    Как се раждат снежинките?