''Не е реклама…'' ли е определението на комуникациите на бъдещето?

OFFNews 06 юни 2023 в 14:47 1532 0

Снимка FARA 2023

2 дни преди старта на най-големия творчески и медиен фестивал у нас - ФАРА, членове на журито отговарят на три блиц въпроса – за посланието на ФАРА, очакванията към заявките бъдещето на комуникациите

Вашият поглед към посланието и творческата платформа на ФАРА – как интерпретирате мотото „Не е реклама, комуникация е“?

Марсел Леви, творчески директор, Noble Graphics

Рекламата вече е преминала на следващо ниво. Не е еднопосочна улица, а пълноценно общуване между хора, марки, компании и дори ботове. Това е естествена еволюция на рекламата от пропаганда в споделена емоция.

Елена Митова, творчески директор, McCann Sofia

Нашият бизнес отдавна е излязъл извън рамките, в които е започнал да съществува. Днес работата ни не е да рекламираме продукти и услуги на пасивна аудитория, а да комуникираме с нея, да провокираме разговори и дори понякога да създаваме реална промяна.

Елица Нановска, директор продажби, Nova Broadcasting Group

Рекламата винаги е насочена към конкретна аудитория. Стереотипите, ценностите – онези фактори в човешкото съзнание, които имат силен емоционален оттенък, се оказват най-активни в процеса на комуникацията. Важно е комуникаторът да познава нуждите на своята аудитория, за да я убеди, че неговата идея удовлетворява тези нужди.

Ирина Тончева, програмен директор, БГ Радио

Време е да престанем да гледаме на рекламата като на комуникационно средство целящо единствено да променя нагласи и да убеждава В убеждението има усещане за лека агресия, положени усилия, които трябва променят нагласи и прекрачат граници. Но, когато погледнем на рекламата като на средство за общуване, то тогава целите и придобиват друг смисъл. Комуникацията не насилва – тя печели съмишленици чрез споделяне на идеи, с искреност, с емоции. Рекламата става споделяне между хора, което сближава – с бранд, с идея, с послание, а целите на брандовете се постигат по органичен и автентичен начин. Така погледнато, самите брандове се превръщат в посредник в общуването между хора.

Константин Вълков, програмен директор, Дарик Радио

Разговорът е изключително важен, времето за разговори, смислените разговори. Като човек, който се занимава с осъществяването, със случването на разговори, които — надявам се — са смислени, вярвам, че комуникацията е в основата на всичко. Било то реклама, както е в случая, било то решаване на спор, търсене на истина, споделяне. Има една величествено есе на Цветан Стоянов от 1959 година, озаглавено “За хубавите разговори”, където разговорът е описан така: "Помислете си - не изисква ли той и опит, и вдъхновение, а може би и малко дарование; не разкрива ли свой ритъм, мелодия, композиция и колорит; не напомня ли нещо в него на това, което наричаме „творчески момент”; развоят му не донася ли някакво подобие на художествена наслада; най-после не представлява ли своеобразно познание на живота, пречупено през индивидуалността на неговите създатели!” Как да бъде създадена хубава реклама, без комуникация, без хубав разговор?

Явор Гърдев, театрален и кинорежисьор, Народен театър “Иван Вазов”

Като стратегически премислена употреба на евфемизъм, който да отвори интерпретативното поле.

Какви са очакванията Ви към заявките, участващи в тазгодишното издание на ФАРА?

Марсел Леви, творчески директор, Noble Graphics

Очаквам пълна победа на изкуствения интелект.

Елена Митова, творчески директор, McCann Sofia

Аз съм реалист с неограничен интернет. От всички нас (и не само на този фестивал) очаквам повече работа, която излиза извън определението за „добре свършена работа”.

Елица Нановска, директор продажби, Nova Broadcasting Group

Очаквам да видя запомнящи се креативни идеи с ясни цели. Такива, които са реализирани чрез подходяща комуникация към точната аудитория. И не на последно място - иновативен подход в проектите.

Ирина Тончева, програмен директор, БГ Радио

Очаквам заявките на ФАРА тази година да ме накарат да се гордея с идеите на творците в рекламния бранш у нас. Очаквам за кратък миг да изпитам лека завист, че тези идеи не са мои, но бързо след това да изпитам възхищение. Очаквам след ФАРА да се върна вдъхновена и заредена с идеи.

Константин Вълков, програмен директор, Дарик Радио

Очакванията ми са да бъдат смели. Да не се съобразяват, където е възможно, с писаните и неписани правила. Да бъдат оригинални, но не самоцелно оригинални. Да имам желание да ги разкажа после, да говоря за тях. Да провокират.

Явор Гърдев, театрален и кинорежисьор, Народен театър “Иван Вазов”

Старая се да нямам никакви очаквания. Тази профилактика на съзнанието ме обезпечава срещу предубеденост и държи сетивата ми отворени за изненади.

А сега накъде? Какво е бъдещето на комуникациите…?

Марсел Леви, творчески директор, Noble Graphics

Чака ни възход на идеите. Ще се случи тотална либерализация на изкуството и творчеството. Творчеството няма да е толкова проекция на технически възможности. Почти неограничената мощ на машините ни предоставя възможност да се концентрираме върху интересното и смисленото. Неща, които до сега са били банални, но трудоемки ще стават за секунди. Единственото ограничение ще бъде собственото ни въображение и смелост.

Елена Митова, творчески директор, McCann Sofia

Изкуствено и интелигентно ????. Нашето поколение е гранично в много отношения. Ако говорим в чисто технологичния аспект, очаквам бъдещето да бъде пълно с предизвикателства, но и много интересно.

Елица Нановска, директор продажби, Nova Broadcasting Group

Върху комуникациите влияят промените в технологиите и маркетинговите методи, както и ангажираността на аудиторията. Три тенденции вероятно ще играят голяма роля в бъдещето на комуникациите: изграждане на персонализирани взаимоотношения между компаниите и техните аудитории, видео съдържание и еволюцията на маркетинга в социалните медии.

Ирина Тончева, програмен директор, БГ Радио

Бъдещето на комуникациите ли? То отива все по-далеч от човешкото общуване. Рекламната комуникация ще ни обгръща все по-неосъзнато, а всичко около нас вече се превръща в рекламен носител. Именно за това искреността, автентичността, разпознаването на реалните човешки нужди и копнежи, ще бъдат все по-важни за да бъде комуникацията работеща.

Константин Вълков, програмен директор, Дарик Радио

Дали ще съдържа елементи на изкуствен интелект, на размита реалност, на неясна видимост кое е истина, кое измислица-премислица. Дали мислите ще се четат от човека срещу нас посредством някакво устройство, което “чете” мисли. В същото време, да не забравяме, че са редица нещата от 1984 на Оруел, например, които съвсем не се случиха, тъй че бъдещето може да бъде добре забравените стари истории, че онова или друго е на път да умре. Вероятно нищо няма да загине или изчезне, класическата хубава комуникация ще остане, независимо как е облечена или маскирана.

Явор Гърдев, театрален и кинорежисьор, Народен театър “Иван Вазов”

Каквото успее да го конструира въображението ни за тях.

Наближава моментът да видим събрани на едно място върховите постижения на рекламата в България. Само след два дни, експертното жури ще отличи най-добрите рекламни форми и комуникационни кампании.

От 8 до 10 юни, красивият Бургас ще предостави своя морски декор на 23-то издание на фестивала ФАРА с организатор Българската асоциация на комуникационните агенции. Сред изненадите на Фестивала ще бъде и представянето на новото лого на ФАРА и награждаването на победителя в този оспорван конкурс.

Най-важното
Всички новини
Най-четени Най-нови