Издатели настояха Брюксел да разследва концентрацията на медийна собственост у нас (видео)

Последна промяна на 10 януари 2018 в 14:11 15574 1

Снимка БГНЕС

Съюзът на издателите в България (СИБ), който обединява печатни и онлайн издания, настоя Европейската комисия да започне разследване на концентрацията на собственост и нелоялната конкуренция сред българските медии.

Това е една от петте препоръки, записани в Бялата книга за свободата на медиите в България, представена днес от председателя на съюза Теодор Захов.

Независимите медии и журналисти в България са подложени на безпрецедентен натиск и множество обективни трудности да съществуват. Ако различните групи проблеми, показани в тази Бяла книга, не бъдат адресирани своевременно, свободните медии в България ще изчезнат напълно, пише в Бялата книга. Тя посочва, че "основният проблем е използването на прокуратурата начело с главния прокурор Сотир Цацаров, а чрез нея и много други държавни институции като инструменти за натиск и цензура, като средство за репресия на политически и обществени опоненти. Това блокира функционирането на целия демократичен процес."

Съюзът на издателите в България представя няколко идеи за възможни решения. СИБ например настоява ЕС да изпрати неезависими наблюдатели – международни прокурори, които да проследят в детайли всички обвинения и предварителни разследвания срещу журналисти и издатели в България. Друга препоръка е ЕК да изиска повече прозрачност и да повиши контрола за начина, по който се харчат комуникационните бюджети по европрограми в България. Според оценки на СИБ на годишна база парите по тези програми значително надвишават рекламните приходи на всички издатели, взети заедно. Препоръчва се и създаване на програма „Дигитална трансформация на медии“ в ЕС, насочена към технологичното укрепване на традиционните медии.

За писането на коментар е необходима регистрация.
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!

1047

1

Димитър Димитров

10.01 2018 в 20:50

Не е зле европейските парламентаристи и чиновници да измислят правилата така , че 1 Да има абсолютна прозрачност кои са собствениците на всяка медия и това да са само физически лица, организации със нестопанска цел и други обществени организации . 2. Едно физическо лице да има право да притежава акции само от една медия от съответният вид. Една телевизия, един вестник, едно радио. 3. Производителите на медийни продукти и разпространителите да са различни и несвързани юридически лица , като това се отнася и за Интернет доставчиците .
 
X