ГЕРБ са оказвали системен натиск върху журналистите от bTV

OFFNews Последна промяна на 11 ноември 2022 в 17:04 9154 10

Венелин Петков

Снимка БТА/Христо Касабов

Венелин Петков

В периода 2014-2020 г. управляващите от ГЕРБ са оказвали системен натиск върху работата на журналистите в bTV, разкри в интервю за Радио София на БНР бившият главен редактор на “Новини, актуални предавания и спорт” на bTV Media Group Венелин Петков.

Говоря за периода, в който аз бях директор - 2014-2020 г. Беше изключително трудно. Аз и моят екип от главни редактори, нито един от които вече не работи в bTV, бяхме подложени на почти непрекъснат натиск от тогавашните управляващи. Те бяха намерили начин да оказват този натиск, изпращайки сигнали до централата на Central European Media Enterprises в Прага. Сигнали, в които обвиняваха мен персонално, моите колеги, репортери и журналисти в редакцията за абсолютно несъществуващи проблеми, за несъществуващи опити за дискредитиране, за липса на обективност и т.н., обясни Петков.

И фалшиви сигнали от евродепутат от ГЕРБ

В централата в Прага валяха буквално анонимни сигнали, често написани на развален английски, които обаче бяха достатъчно аргументирани, за да предизвикат вътрешно разследване в рамките на компанията, по правилата на компанията. Всеки сигнал трябваше да бъде разследван. Това очевидно беше един успешен начин за оказване на натиск. Доноси е точната дума, каза Венелин Петков.

Аз това го казвам за първи път. Имаше включително и фалшиви сигнали, подчертавам - абсолютно доказани фалшиви сигнали, подадени в централата в Прага от евродепутат от ГЕРБ. И това имаше. И такова вътрешно разследване имахме. И това вътрешно разследване категорично доказа, че сигналът е абсолютна лъжа. Не помня вече детайлите, но случаят беше за необективност в отразяването на изявите на министър-председателя и съответно преекспонирано отразяване на изявите на президента към онзи момент, след което, на базата на количествен и качествен анализ, стана ясно, че няма нищо такова. Това беше един от многото сигнали, заяви бившият главен редактор на "Новини, актуални предавания и спорт" на bTV Media Group.

Вместо да се занимаваме с журналистика, се занимавахме с осигуряване на данни, достъп до интервюта, преводи, всичко останало, свързано с едно вътрешно разследване, обясни Петков. 

БНР смени заглавието, в което се говореше за натиск от ГЕРБ

Интервюто с Венелин Петков е излъчено в ефира на Радио София на 7 ноември, а впоследствие запис от него беше качен на сайта на БНР.

На сайта на БНР статията за интервюто първоначално е публикувана със заглавие: “Венелин Петков пред БНР: ГЕРБ оказваше натиск над bTV”. Впоследствие заглавието е променено на: “Венелин Петков пред БНР: Срещу нас е имало опити за натиск”, установи проверка на Дойче Веле.

От Дойче Веле са изпратили запитване до генералния директор на БНР Милен Митев кой и защо е разпоредил смяната на заглавието. Полученият отговор гласи: “Публикациите в сайта на БНР се подготвят от журналисти в БНР – репортери, уеб редактори или водещи, като авторът се посочва в публикацията. Всеки от тях ги оформя по своя преценка, на база професионалните си качества и умения и в съответствие с редакционните стандарти. Решенията относно съдържанието на материалите, включително тяхната редакция, се вземат от автора или от отговорните членове на екипа на уебсайта на БНР.“ За автор на информацията на сайта е посочен водещият на интервюто с Петков - Даниел Ненчев.

Най-важното
Всички новини
Най-четени Най-нови
За писането на коментар е необходима регистрация.
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!

5766

9

pisnamiotmutri

12.11 2022 в 01:49

Съдейки по цензурираното заглавие в сайта на БНТ явно натиск има и на ниво национална медия с Кошлуков герберчето

8018

8

Анализи

12.11 2022 в 00:18

Че ГЕРБ нямат нищо общо с нормалното и демократично развитие е ясно много отдавна, партия на далаверите.

2771

7

ImBlack

12.11 2022 в 00:15

Единственото предаване по бТВ, което си струва гледането е "120 минути", всичко друго е плява и никаква журналистика!

2771

6

ImBlack

12.11 2022 в 00:09

Това са глупости! бТВ винаги с охота са обслужвали властта и са крили обективната истина зад високопарни, заучени фрази като "журналистически стандарти", "различни мнения" и т.н. !
Отдавна журналистите в бТВ са си сабули гащите и са се хванали за палците и само чакат да бъдат "насилени" срещу прилично заплащане.
Под какъв "натиск" Борисов беше поканен на 10-и ноември в сутрешния блок(лице, което 1989 е член на БКП и пожарникар, част от репресивния апарат на партията) да словоблутства и лъже нагло?
Истината, доказана с факти и документи, е журналистически стандарт, а бТВ са много далече от него и поради това не ги гледам, а чета в интернет от няколко източника, за да си сглобя картината на обективната действителност.

5766

5

pisnamiotmutri

11.11 2022 в 20:03

E, нормално. Коя друга партия в демократична държава има офис над водеща телевизия!?!?

-575

4

Krasimir T.Georgiev

11.11 2022 в 18:35

Точно БТВ са тормозени от ГЕРБ, това е пълен абсурд. Нали тяхната репортерка каза, че ако няма протести ще си ги измисли.

20

3

Октим

11.11 2022 в 18:34

И не само върху БТВ ... Но след като тулупът е “завършил“ школата на бившия си малоумен господар от Правец, това е нещо нормално за него!

3954

2

Moirae

11.11 2022 в 17:48

Тази партия е толкова за европейско развите, колкоте е и ДПС. А ако двете се вземат заедно, става непоносимо - правят си с общите пари, каквото си поискат.

-170

1

ob1

11.11 2022 в 17:34

Каква изненада - макаците изнудвали...