Неслучайно думата "инфлуенсър" е сред често срещаните в онлайн пространството - потребители, най-вече в социалните медии, непрекъснато попадаме на съдържание или реклами, които са дело именно на инфлуенсъри.
Какво всъщност означава да си инфлуенсър?
Инфлуенсърът е популярна обществена личност, която публикува уникално съдържание, достигащо до дадена целева аудитория в социалните медии.
Това се случва именно чрез постоянна онлайн активност в социалните медии, като видовете съдържание и съответното му поднасяне пред аудиторията често претърпяват промени с цел запазването на ангажираността на аудиторията в социалните мрежи.
Често тези промени включват актуални трендове в онлайн пространството, като през последните години това най-често се отнася до видео форматите. Те са най-търсеното съдържание в социалните медии.
Всеки инфлуенсър, който се старае да запази интереса на аудиторията в социалните медии, трябва да умее да се приспособи възможно най-бързо към новите търсения на пазара.
Инфлуенсърството се превърна и в една от новите професии на 21. век
Част от причините за това е, че инфлуенсърството всъщност е бизнес, от който човек може да придобива средства, достатъчни за поддържане на добър стандарт на живот.
Всичко това се случва чрез публикуването на съдържание в социалните медии, което до голяма степен е пример за същински дигитален маркетинг, включващ онлайн реклама на различни брандове.
Инфлуенсърите участват активно в бранд мениджмънта на редица марки - тяхното социално влияние често се явява ключово в рекламните кампании на съответните брандове. Чрез подобни колаборации средства печелят както рекламираният продукт, така и рекламното лице. В случая - именно инфлуенсърът.
Всички тези фактори са доказателство за това, че да си инфлуенсър е професия в истинския смисъл на думата - основната разлика с традиционните и досега познати други поприща е, че кариерата на инфлуенсърите се развива в социалните медии - все още ново явление за трудовия пазар.
Микроинфлуенсърите
Терминът "микроинфлуенсъри" се отнася до инфлуенсърите с по-скромна аудитория - от хиляда до 100 хиляди последователи. За българския пазар обаче този обем последователи не е никак малък.
Накратко - микроинфлуенсърите също са инфлуенсъри.
Специфичното при микроинфлуенсърите е, че за разлика от вече изградилите си име инфлуенсъри, те много внимателно подбират брандодвете, с които да си партнират, и разчитат на реклами основно на продукти, които вече са ползвали.
Микроинфлуенсърите имат и по-висок процент на ангажиране на аудиторията именно поради по-внимателното подбиране на съдържанието си.
Коментари
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!
10212
1
26.08 2024 в 02:14
Последни коментари
1215
Наглост: BMW спря пред ''Свети Седмочисленици'' в София
Октим
Валентин Тончев: Всички власти са на Пеевски, Главчев му е гумен печат
dolivo
САЩ повдигнаха обвинение на индийски милиардер за подкупи на стойност 265 млн. долара
БотоксПутю
Русия за първи път изстреля междуконтинентална балистична ракета по Украйна (снимки, обновява се)
1215
Русия за първи път изстреля междуконтинентална балистична ракета по Украйна (снимки, обновява се)