Неслучайно думата "инфлуенсър" е сред често срещаните в онлайн пространството - потребители, най-вече в социалните медии, непрекъснато попадаме на съдържание или реклами, които са дело именно на инфлуенсъри.
Какво всъщност означава да си инфлуенсър?
Инфлуенсърът е популярна обществена личност, която публикува уникално съдържание, достигащо до дадена целева аудитория в социалните медии.
Това се случва именно чрез постоянна онлайн активност в социалните медии, като видовете съдържание и съответното му поднасяне пред аудиторията често претърпяват промени с цел запазването на ангажираността на аудиторията в социалните мрежи.
Често тези промени включват актуални трендове в онлайн пространството, като през последните години това най-често се отнася до видео форматите. Те са най-търсеното съдържание в социалните медии.
Всеки инфлуенсър, който се старае да запази интереса на аудиторията в социалните медии, трябва да умее да се приспособи възможно най-бързо към новите търсения на пазара.
Инфлуенсърството се превърна и в една от новите професии на 21. век
Част от причините за това е, че инфлуенсърството всъщност е бизнес, от който човек може да придобива средства, достатъчни за поддържане на добър стандарт на живот.
Всичко това се случва чрез публикуването на съдържание в социалните медии, което до голяма степен е пример за същински дигитален маркетинг, включващ онлайн реклама на различни брандове.
Инфлуенсърите участват активно в бранд мениджмънта на редица марки - тяхното социално влияние често се явява ключово в рекламните кампании на съответните брандове. Чрез подобни колаборации средства печелят както рекламираният продукт, така и рекламното лице. В случая - именно инфлуенсърът.
Всички тези фактори са доказателство за това, че да си инфлуенсър е професия в истинския смисъл на думата - основната разлика с традиционните и досега познати други поприща е, че кариерата на инфлуенсърите се развива в социалните медии - все още ново явление за трудовия пазар.
Микроинфлуенсърите
Терминът "микроинфлуенсъри" се отнася до инфлуенсърите с по-скромна аудитория - от хиляда до 100 хиляди последователи. За българския пазар обаче този обем последователи не е никак малък.
Накратко - микроинфлуенсърите също са инфлуенсъри.
Специфичното при микроинфлуенсърите е, че за разлика от вече изградилите си име инфлуенсъри, те много внимателно подбират брандодвете, с които да си партнират, и разчитат на реклами основно на продукти, които вече са ползвали.
Микроинфлуенсърите имат и по-висок процент на ангажиране на аудиторията именно поради по-внимателното подбиране на съдържанието си.
Коментари
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!
10212
1
26.08 2024 в 02:14
Последни коментари
Джендо Джедев
Условни присъди за двама души след изборния скандал ''Чичо Цено, кой номер''
dolivo
България получава първите осем изтребителя F-16 догодина
Владè
Можем ли да се излекуваме от зависимостите си? Ралица Стефанова в подкаста на OFFNews
Владè
Лаура Кьовеши осветли първата голяма акция срещу мафията, включително и в България
Johnny B Goode
Радев за Пеевски: Тази наглост на стероиди няма да се осъзнае или да изчезне от само себе си