Какво е инфлуенсър

OFFNews 26 август 2024 в 02:00 4036 1

инфлуенсъри

Снимка Getty Images

Телефон

Неслучайно думата "инфлуенсър" е сред често срещаните в онлайн пространството - потребители, най-вече в социалните медии, непрекъснато попадаме на съдържание или реклами, които са дело именно на инфлуенсъри.

Какво всъщност означава да си инфлуенсър?

Инфлуенсърът е популярна обществена личност, която публикува уникално съдържание, достигащо до дадена целева аудитория в социалните медии.

Това се случва именно чрез постоянна онлайн активност в социалните медии, като видовете съдържание и съответното му поднасяне пред аудиторията често претърпяват промени с цел запазването на ангажираността на аудиторията в социалните мрежи.

Често тези промени включват актуални трендове в онлайн пространството, като през последните години това най-често се отнася до видео форматите. Те са най-търсеното съдържание в социалните медии.

Всеки инфлуенсър, който се старае да запази интереса на аудиторията в социалните медии, трябва да умее да се приспособи възможно най-бързо към новите търсения на пазара.

Инфлуенсърството се превърна и в една от новите професии на 21. век 

Част от причините за това е, че инфлуенсърството всъщност е бизнес, от който човек може да придобива средства, достатъчни за поддържане на добър стандарт на живот.

Всичко това се случва чрез публикуването на съдържание в социалните медии, което до голяма степен е пример за същински дигитален маркетинг, включващ онлайн реклама на различни брандове.

Инфлуенсърите участват активно в бранд мениджмънта на редица марки - тяхното социално влияние често се явява ключово в рекламните кампании на съответните брандове. Чрез подобни колаборации средства печелят както рекламираният продукт, така и рекламното лице. В случая - именно инфлуенсърът.

Всички тези фактори са доказателство за това, че да си инфлуенсър е професия в истинския смисъл на думата - основната разлика с традиционните и досега познати други поприща е, че кариерата на инфлуенсърите се развива в социалните медии - все още ново явление за трудовия пазар.

Микроинфлуенсърите

Терминът "микроинфлуенсъри" се отнася до инфлуенсърите с по-скромна аудитория - от хиляда до 100 хиляди последователи. За българския пазар обаче този обем последователи не е никак малък.

Накратко - микроинфлуенсърите също са инфлуенсъри.

Специфичното при микроинфлуенсърите е, че за разлика от вече изградилите си име инфлуенсъри, те много внимателно подбират брандодвете, с които да си партнират, и разчитат на реклами основно на продукти, които вече са ползвали.

Микроинфлуенсърите имат и по-висок процент на ангажиране на аудиторията именно поради по-внимателното подбиране на съдържанието си.

    Най-важното
    Всички новини
    Най-четени Най-нови
    X

    Борисов и Пеевски преместиха парламента от страх от журналистите