Ексклузивно И третият път не донесе късмет: Парламентът е все така без ръководство (гласувания)

Предизвикателен филм за любовта между две жени спечели "Златна палма" в Кан

Вероника Шербанова 27 май 2013 в 12:01 10049 4

Режисьорът Абделатиф Кешиш с Лея Сейду и Адел Ексарчопулос, Снимка: ЕПА
Режисьорът Абделатиф Кешиш с Лея Сейду и Адел Ексарчопулос, Снимка: ЕПА

Предизвикателен филм, разказващ за любовта между две жени, спечели най-голямата награда на Международния фестивал в Кан „Златна палма“.

„Животът на Адел“ на френския режисьор от тунизийски произход Абделатиф Кешиш, разпространяван на английски със заглавието „Blue is the Warmest Colour”, разказва за любовта и сексуалната връзка между художничката Ема и детската учителка Адел. В двете роли се превъплъщават актрисите Лея Сейду и Адел Ексарчопулос.

С откровените секс сцени филмът разбуни духовете на фестивала, като някои от зрителите ги определиха като „прекалени“. Други пък оцениха сцените като „чувствени и освобождаващи“.

„Не исках сцените да се възприемат директно, а да действат естетически, като картини“, обясни режисьорът на филма. По думите му всяка сцена е била дълго обсъждана, като се е уточнявал всеки жест, за да може да бъдат внушени чувственост и страст.

Тричасовият филм е вдъхновен от популярният във Франция комикс „Синьото е горещ цвят“. Въпреки това според Кашиш адаптацията на комикса е напълно свободна.

Филмът на братя Коен „В съзнанието на Луин Дейвис” спечели наградата „Гран при“. „Златна палма“ за най-добър актьор спечели Брус Дърн за ролята си във филма на Александър Пейн „Небраска”.

Наградата за най-добра актриса спечели Беренис Бежо за ролята си в драмата на иранския режисьор Асгар Фархади „Минало”.

Призът на журито грабна филмът „Какъвто бащата, такъв и синът” на японския режисьор Хирокадзу Корееда. “Златна палма“ за най-добър сценарий пък взе китайският режисьор Цзя Жунцзе за филма „Докосването на греха“. За най-добър режисьор беше определен мексиканецът Амат Ескаланте за филма „Ели“.

Високо беше оценена и историческата драма „Михаел Колхас“ по романа на Хайнрих фон Клайнст на френския режисьор Арно де Паиер. Одобрение получи и филмът на американеца Джефри Чендор „Всичко е загубено“, който беше прожектиран извън конкурса.  

    Най-важното
    Всички новини
    Най-четени Най-нови
    X

    Делян Пеевски и Кирил Петков си крещят от първия ред на пленарната зала