Съдът спря промоция на Shell-България, заблуждавала клиентите

Последна промяна на 25 август 2013 в 10:59 11144 31

Бензиностанция Shell, Снимка: БГНЕС, Архив.
Бензиностанция Shell, Снимка: БГНЕС, Архив.

Компанията „Шел-България” е използвала нелоялна търговска практика при провеждането на промоцията си с мотото „Зареди и спести 5 лв. в LIDL”.

Това гласи решението на Върховния административен съд (ВАС). С него магистратите  потвърдиха заключението на Комисията по защита на потребителите (КЗП) и отхвърлиха жалбата на Shell.

Заключението на регулаторния орган и на съда е, че веригата бензиностанции е действала некоректно, за да привлече клиенти. Става въпрос за промоционалната кампания „Зареди и спести 5 лв. в LIDL”.

КЗП е установила, че компанията умишлено укрива съществени подробности по промоцията, за да привлече повече клиенти.

„От мотото „Зареди и спести 5 лв. в LIDL” потребителят остава с впечатлението, че всеки, заредил в една от бензиностанциите на „Шел”, ще получи право да пазарува в търговската верига LIDL с ваучер за отстъпка от пет лева. На практика, обаче, потребителят е поставен в условия да изпълнява във всеки един етап от промоцията нови и нови условия за участие, които са свързани с допълнителни действия, отнемащи време и значителни средства над първоначално обявените. Освен, че е необходимо да зареди гориво за 15 лв., той трябва да има и сметка на касата за над 30 лв. Едва тогава получава правото да отговори последователно на два въпроса: „Колко години отпразнува Шел на българския пазар?” и „Коя е родината на LIDL?”. Само правилни отговори му осигуряват получаването на наградата”, гласи заключението на КЗП, което е потвърдено и от ВАС.

„Липсата на информация за хронологията от тези задължителни действия за спечелването на обещаната отстъпка в рамките на промоцията може да повлияе на потребителя да вземе решение да зареди гориво за автомобила си именно в тази верига бензиностанции, за да се възползва от привляклата го оферта – нещо, което не би направил при липсата на тази практика, пишат още от КЗП.

Регулаторният орган констатира още, че клиентите се запознават с пълните условия на промоцията едва на касите на бензиностанциите и то ако обърнат внимание на брошурите, разположени там.

Най-важното
Всички новини
Най-четени Най-нови
За писането на коментар е необходима регистрация.
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!