Осигуриха всички нощувки на изоставените в Испания ученици

Последна промяна на 11 юли 2015 в 11:35 1769 0

Българските ученици, които бяха изоставени при почивката си в Испания от туроператорската фирма "Гъливър травъл", са настанени в хотел с пълен брой нощувки, предаде БНР.

На 9 юли заради непреведени пари за резервации в хотела от страна на "Гъливър травъл" българска група туристи с 31 ученици, останаха на улицата в градчето Лорет Де Мар.

Вече са осигурени всички нощувки на децата, изоставени от фирмата "Гъливър травъл" по време на екскурзия в Испания. Заради неплатени резервации в хотел, българската група туристи, сред които 31 ученици, остана на улицата в градчето Лорет Де Мар.

"За мен също е пропуск в системата. Инспекторатът по образованието, който дава разрешение да се извършат ученическите екскурзии, трябва да изисква документите, по които са осъществени разплащанията и потвържденията от хотелите, където ще бъдат настанявани децата. Това е една от мерките, които съвсем спокойно, без много усилия, може да бъде приложена, без някакви огромни, законодателни промени. Сега е моментът да ги организират. Ако решат родителите да излезем с някакви предложения, с удоволствие ще се включим. Да се направят изводи и да не се стига до следващи такива инциденти", коментира Евгени Тарасов, бащата на едно от момичетата, като добави, че остава да се доплати само още една нощувка.

Екскурзиантите трябва да се върнат в България във вторник.

Вместо да заплати цялата сума, "Гъливер травел" е заплатила само първите две нощувки - една в Хърватия и една на местна земя. После родители са поели следващите две. Учениците са от Националната финансово-стопанска гимназия в София.

Родителите на учениците са платили за екскурзията още през февруари, парите обаче не са стигнали до испанската агенция посредник.

Председателят на Комисията за защита на потребителите (КЗП) Димитър Маргаритов обяви, че за две години срещу „Гъливер травел” има 30 сигнала, а комисията е извършила 20 проверки и е наложила 6 акта, но те се обжалват в съда. Той посъветва хората, които стават жертва на некоректни туроператори да звънят на КЗП, която има 24-часова линия за връзка.

Димитър Попов, председател на Асоциацията на туроператорите пък съветва родители, които изпращат децата си на екскурзия в чужбина, да проверяват предварително в хотела дали всичко е платено. Според него у нас трябва да се създаде гаранционен фонд, каквито има в други европейски държави, който да поема разходите при подобни проблеми.