Мобилен оператор крил защо клиенти с предплатен пакет губят пари

OFFNews 07 октомври 2015 в 14:31 9976 10

Снимка Flickr/Tomy Ga-Ken Wan

Комисията за защита на потребителите (КЗП) забрани на мобилен оператор да прикрива в търговските си обекти съществената информация, че при закупуването и съответно ползването на предплатен пакет услуги клиентът губи на всеки 90 дни парите по сметката си, ако до края на този период не презареди със сума над определена стойност.

Дружеството няма право повече да прилага описаната практика, а за нарушението може да бъде санкциониран с до 30 000 лева.

От КЗП направили проверка в офис на оператора и установили, че липсва коректна информация за сроковете на валидност на сумата в предплатената карта и условията за продължаването ù.

В търговския обект имало неактуално ръководство за употреба на визирания пакет за предплатени услуги, според което картата се дели на два периода – активен, в който абонатът може да получава и генерира обаждания и кратки текстови съобщения (12 месеца от датата на активиране) и допълнителен - пасивен, в който е възможно само приемането на обаждания и съобщения (последният 13-и месец). Според тези стари условия, при презареждане с 10.00 лв. клиентът удължава с една година активния период на предплатената си карта и с един допълнителен месец пасивния.

На практика дружеството предлага въпросния предплатен пакет съобразно предходно действалите условия, които са по-благоприятни от новите, тъй като са давали възможност на потребителя с еднократно закупуване на пакета да оползотвори сумата по картата през целия активен период на нейната валидност – 12 месеца, но които не са актуални.

Така търговецът създава погрешно впечатление у клиентите си за периода на валидност на картата и на текущата сума по нея, което води до решение за покупка, което потребителят е възможно да не вземе без използването на тази заблуждаваща практика, коментират от КЗП.

    Най-важното
    Всички новини
    Най-четени Най-нови
    За писането на коментар е необходима регистрация.
    Моля, регистрирайте се от TУК!
    Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!

     
    X

    Натиск и време (Коледното послание на Иво Иванов)