Мобилен оператор крил защо клиенти с предплатен пакет губят пари

Последна промяна на 07 октомври 2015 в 14:31 8350 10

Снимка Flickr/Tomy Ga-Ken Wan

Комисията за защита на потребителите (КЗП) забрани на мобилен оператор да прикрива в търговските си обекти съществената информация, че при закупуването и съответно ползването на предплатен пакет услуги клиентът губи на всеки 90 дни парите по сметката си, ако до края на този период не презареди със сума над определена стойност.

Дружеството няма право повече да прилага описаната практика, а за нарушението може да бъде санкциониран с до 30 000 лева.

От КЗП направили проверка в офис на оператора и установили, че липсва коректна информация за сроковете на валидност на сумата в предплатената карта и условията за продължаването ù.

В търговския обект имало неактуално ръководство за употреба на визирания пакет за предплатени услуги, според което картата се дели на два периода – активен, в който абонатът може да получава и генерира обаждания и кратки текстови съобщения (12 месеца от датата на активиране) и допълнителен - пасивен, в който е възможно само приемането на обаждания и съобщения (последният 13-и месец). Според тези стари условия, при презареждане с 10.00 лв. клиентът удължава с една година активния период на предплатената си карта и с един допълнителен месец пасивния.

На практика дружеството предлага въпросния предплатен пакет съобразно предходно действалите условия, които са по-благоприятни от новите, тъй като са давали възможност на потребителя с еднократно закупуване на пакета да оползотвори сумата по картата през целия активен период на нейната валидност – 12 месеца, но които не са актуални.

Така търговецът създава погрешно впечатление у клиентите си за периода на валидност на картата и на текущата сума по нея, което води до решение за покупка, което потребителят е възможно да не вземе без използването на тази заблуждаваща практика, коментират от КЗП.

За писането на коментар е необходима регистрация.
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!

08.10 2015 в 14:37

До Иванка, #6: Ако става дума за международно обаждане, някои от чуждите оператори таксуват дори при сигнал свободно. От опит го знам. По-скоро трябва да провериш кой е съответния оператор и да провериш дали има такова таксуване, нашите телекоми наистина в случая нямат такава инфо. Това си е политика на чуждия оператор.

07.10 2015 в 20:33

ТелеМОР!!!!!!
ВЪН ОТ БЪЛГАРИЯ!

07.10 2015 в 19:51

Със сигурност става дума за M tel.

07.10 2015 в 15:51

Компанията е Теленор,номера го правят от миналата годнна,но като ги притиснах с писмо ,ми се обадиха че мога да ползвам предплатената карта само срещу 10 лв презареждане на година,а не както те ми искаха по 30 лв на тримесечие.Но това беше неофициално от тяхна страна.Всичките оператори са един дол дренки и понеже никой не ги контролира ,си правят каквото поискат.Защо не ги контролират е друга тема.

07.10 2015 в 15:33

Абе, хора, вас таксуват ли ви за изпращане на стрелички? И мтел, и теленор ни таксуват и твърдят, че имало отчетени разговор и те били длъжни да преведат парите на чуждия оператор ( аз го знам кой е, но смешното е, че те не можели да го 'видят' като си отворят там страницата), а не е говорено- просто се натиска червено копче и се звъни и говори по-късно, от друг телефон/ комп. Не може да се разберем и т'ва си е!

07.10 2015 в 15:05

Ray, в заблуда си. Тази практика беше въведена от Теленор, след което беше въведена и от Мтелци.

07.10 2015 в 15:02

На MTel е тази простотия.

07.10 2015 в 15:02

Един мобилен оператор.... ЕЖК... а в препоръчаните статии излиза "КЗП забрани на Subway да ...". Сега запазването на реномето само за мобилни оператори ли вАжи?

07.10 2015 в 14:47

Това са едни норвежци