КЗП забрани на два онлайн магазина да подвеждат за съдържанието и цената

Последна промяна на 27 юни 2017 в 13:28 4176 1

Димитър Маргаритов, председател на Комисията за защита на потребителите

Онлайн магазин е подвеждал клиентите си за състава на маса, друг - за цената на шампоан и чак след поръчката е ставало ясно, че може да го достави, но срещу повече пари. За двете практики съобщи Комисията за защита на потребителите, която ги забрани и санкционира търговците - всеки със сума до 30 000 лева.

Според описанието на масата „Маса Thyholm” 120 см. метал/дъб”, продавана от www.jysk.bg, тя е с MDF плоскости с естествен дъбов фурнир. В действителност покритието е релефно PVC фолио с цвят „дъб”, установили от КЗП при проверката си. Тогава в разширеното описание било посочено, че MDF плоскостите са с дъбов фурнир от „много дребно нарязани, залепени под натиск дървени влакна”, както и допълнението, че „дъбът е вид много устойчива твърда дървесина”.

Снимка: КЗП

"По такъв начин у потребителя остава погрешното впечатление, че на доста изгодна цена от 75 лв. може да закупи маса от дъб с метална конструкция с размери 80 х 120 х 76 см.", разясняват от КЗП и допълват, че ако търговецът не промени заблуждаващата информация, ще последва втора санкция – за неизпълнение на заповедта за забрана на нелоялната практика.

Вторият магазин е www.propharmaonline.com, който поддържал на страницата си липсващ в склада му артикул с атрактивна цена, на която не е бил в състояние да го достави. Дни след потвърдена по електронната поща заявка представител на търговеца се е обаждал на клиента и го е уведомявал, че цената на въпросния продукт („Трестан шампоан седем билки”) не е обявената на сайта и впоследствие потвърдената по имейла 3,39 лв., а 7,79 лв.

"И в двата случая чрез невярна информация при обявена промоция потребителят е привлечен да закупи стоки на около два пъти по-ниски от редовните цени. В единия става дума за нереално намаление, а в другия – за подвеждащи данни за съществени характеристики на предлаганите продукти – все едни от най-важните елементи, които имат пряко отношение при вземането на решение за покупка", коментират от КЗП.

Комисията е категорична, че това са нелоялни търговски практики, поради което е издала заповеди за забрана прилагането им в бъдеще.

Съвети на КЗП към потребителите: 

 Имайте предвид, че повечето електронни магазини потвърждават заявките автоматично с въведените в системата параметри, които могат да се окажат неактуални. В такива случаи сигнализирайте в КЗП.

 Препоръчително е в допълнителна комуникация с представител на търговеца да препотвърдите най-важните детайли – цената и съществените характеристики на продукта. 

 Настоявайте сделката да се осъществи при първоначално обявените параметри или се откажете от покупка.

Препоръки на КЗП към търговците: 

 Грижете се въведената в системата Ви информация за наличностите и цените на предлаганите от Вас артикули да бъде винаги актуална.

 Предоставяйте на клиентите си само проверени данни за характеристиките на продуктите. 

 След като веднъж сте потвърдили заявката на клиент, Вие сте длъжни да я изпълните при уговорените условия.

За писането на коментар е необходима регистрация.
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!

31596

1

Denis Rizanov

27.06 2017 в 13:37

подвеждат за съдържанието и цената

Ми да! Много нагли бе! И за двете да подвеждат... бива ли така! РАЗРЕШЕНО Е ДА ПОДВЕЖДАТ САМО ЗА ЕДНО! По избор.
:)