Европейската нискотарифна авиокомпания Wizz Air вече мисли как да даде рестарт на бизнеса си след кризата. Очаква се компанията да пусне нови, ниски цени на билетите след възобновяване на полетите, обяви днес на видео пресконференция Андраш Радо, мениджър "Корпоративни комуникации" в компанията.
От думите му не стана ясно дали тенденцията за ниски цени ще се задържи, но той напомни, че те зависят до голяма степен от търсенето и на негова база ще се коригират цените в бъдеще.
Сривът на цените на петрола през последните седмици не е оказал влияние върху авиокомпанията, коментира Радо.
Според него авиоиндустрията се намира в невиждана криза - самолетите са заземени, паркингите са препълнени, а пътническият поток е почти нулев. Радо обяви, че се очаква вълна от фалити на авиокомпании.
Полети от България
Все още няма прогнози по кои маршрути WizzAir ще възобнови полетите си от България.
Превозвачът очаква при рестарт на полетите с тях да летят хора, които искат да се приберат у дома, а не такива, които искат да отидат на ваканция. Очакванията са честотата на полетите постепенно да се увеличава, след като правителствата облекчат ограниченията.
От WizzAir увериха, че всички, отменили полетите си, чиито билети дават такава опция, ще получат парите си - макар и със закъснение заради множеството заявки.
"Няма да рестартираме полетите си от Варна на 1 май. Очакваме насоки от правителството кога това може да се случи. Не се наемаме с никакви прогнози кога и откъде ще се възобновят полетите, чакаме насоки от компетентните органи кога това може да се случи", каза още той.
Wizz Air отмени полетите си между София и Лондон, които бяха насрочени за 25-27 април, защото не получи одобрение от българските власти за извършването им. Тези полети бяха насочени да помогнат на българските граждани да се завърнат от Обединеното кралство, както и голям брой пътници от България да стигнат до Лондон.
Карго полетите
Към момента компанията използва едва 3% от капацитета си, което не се е случвало дори и при финансовата криза от 2008 г., както и след избухването на вулкана "Ейяфятлайокутъл" в Исландия през 2010 г.
От авиокомпанията съобщиха, че с цел запазване на голяма част от бизнеса, са започнали да извършват карго полети от Китай за Унгария, както и по поръчка на други правителства. Започнали са и чартърни полети за прибиране на граждани, които са били в различни държави от тяхната родина, до техните домове. Това е позволило полети на компанията до Северна Америка, докъдето WizzAir не лети по принцип.
Ситуацията е наложила 25% съкращение на персонала в международен план. Данните за България са конфиденциални, но освободените тук са под средното за компанията.
От презентация, представена на пресконференцията, става ясно, че авиокомпанията има 300 служители, които са със седалище в България.
В същото време компанията не предвижда да закрива свои бази, две от които са в България, но вероятно ще пренасочва според нуждите самолети между тях. WizzAir няма да откаже поръчаните 20 нови самолета като даже очаква някои от тях да бъдат доставени по-рано от предвиденото.
Относно дистанцията в самолета по-рано британският превозвач EasyJet обяви, че ще “блокира” средната седалка в самолетите си с цел по-голяма дистанция между пътниците. Не на такова мнение обаче са от WizzAir. От компанията обясниха, че няма да предприемат подобна крачка и да освободят средната седалка. Те предвиждат това да се случва само ако едното място е непреодадено.
"В случай, че отделните държави кажат, че е задължително средните седалки да останат блокирани, ние ще го направим и няма да се противопоставяме", уточни мениджърът в отдел "Корпоративни комуникации".
От авиокомпанията обявиха още, че с цел спазване на всички хигиенни нужди, за да не се разпространи заразата от коронавирус, на борда на самолетите на Wizz Air ще има дезинфектанти, а служителите ще са с маски и ръкавици.
На борда няма да се предлагат списания и хората ще бъдат молени да използват дебитните си карти, ако купуват нещо. Освен екипажа на полета, и пътниците също ще трябва да носят защитни маски.
От превозвача обявиха, че за всички отменени от него полети пътниците получават 120% от цената на платените билети в акаунтите си в сайта им и могат да ги ползват за нови билети в рамките на 3 месеца след това. Тези, които си искат парите обратно, трябва да заявят това на сайта на компанията и да посочат банкова сметка.
От компанията обявиха още, че имат 1,3 млрд. евро напълно свободен кеш за разлика от много превозвачи, което им позволява да продължат да оперират дейността си и затова не планират да искат държавни помощи.
Коментари
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!
Няма коментари към тази новина !
Последни коментари
Тръмп избра продуцента на неговото реалити ''Стажантът'' за специален пратеник в Англия
Орбан: Унгарската компания MOL иска да купи рафинерията на ''Лукойл'' в Бургас
Вълна от опити за палежи залива Русия
Орбан: Унгарската компания MOL иска да купи рафинерията на ''Лукойл'' в Бургас