Законопроект на ДБ: Мобилният оператор вдига цените, не плащаме никакви неустойки

OFFNews 11 декември 2024 в 16:15 3373 4

мобилен телефон

Снимка Pexels

Мобилен телефон.

Народни представители от „Продължаваме Промяната – Демократична България“ внесоха в деловодството на парламента изменения в Закона за електронните съобщения, които дават право на потребителите при едностранно повишаване на цените от страна на мобилни оператори (включително индексация) да се отказват от договора без неустойка.

В момента се случва четвъртата индексация на договорите от мобилните оператори. Когато се увеличават едностранно цени в рамките на дългосрочни договори, гражданите са поставени при неравноправни условия. След внасянето на същия законопроект за първи път от ПП-ДБ, представители на сектора обявиха, че ще се съгласят на прекратяване без неустойки и без законодателно решение, но времето показа, че това е обещание с краткосрочна валидност за част от компаниите.

Време е за трайно решение, което ще създаде допълнителна конкуренция, защото когато операторите знаят, че във всеки момент можеш да си тръгнеш и да отидеш при друг, се сменя общият модел на поведение на компаниите – да се борят помежду си, вместо да се договарят, мотивират се вносителите на законопроекта.

Преди дни вълна от страсти разпали намерението на „Йеттел България“ да вдигне цените след Нова година, а две държавни комисии започнаха проверки срещу мобилния оператор, след SMS-ите до клиентите, с честитка за по-високи сметки.

Става дума за увеличение на таксите за всички клиенти от порядъка на с 2-3 лева, аргументирано с допълнителни бонуси за абонатите.

Комисията за регулиране на съобщенията (КРС) обяви, че ще извърши няколко различни проверки на мрежата на „Йеттел България“ ЕАД. Ведомството не определя цените на операторите и не влияе върху тях, но в правомощията му е да контролира качеството на мрежата и съответно да установи дали реално има някакви технологични подобрения.

"Във връзка със заявените промени в цените на услугите на „Йеттел България“ ЕАД със заявени параметри на по-високо качество, Комисията за регулиране на съобщенията (КРС) започна проверки на мобилното предприятие с цел установяване на качеството и техническите параметри на променените услуги", посочиха от регулатора.

Екипи на КРС ще проверяват различни точки от мрежата на Yettel, а след това анализът ще бъде предоставен на Комисията за защита на потребителите (КЗП). Те от своя страна могат да се произнесат дали има или няма нелоялни практики.

Самата КЗП също взе отношение и напомни, че действащото законодателство забранява доставката на стоки и услуги срещу заплащане, когато те не са били заявени от потребителите.

    Най-важното
    Всички новини
    Най-четени Най-нови
    За писането на коментар е необходима регистрация.
    Моля, регистрирайте се от TУК!
    Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!

    1010

    4

    craghack

    11.12 2024 в 17:03

    Да ме извиняват ДБ, но това е подигравка. Потребителите просто не могат да се откажат от договора. Трите мобилни оператора са в картел и цените са еднакви навсякъде. Освен това държавата те задължава да ползваш банкова карта, а банките пък масово минават на работа по интернет и верификации чрез телефон. Съответно е абсолютно невъзможно, освен ако не си пенсионер, да се откажеш от мобилната услуга. Вместо да предлагат палеативни мерки да вземат да забранят тази практика. Сключил си двугодишен договор при едни условия, остават същите минимум за две години. Ако ги променят едностранно да дължат жестоки неустойки. Всичко останало е подигравка!

    7915

    3

    Пламък Огнен

    11.12 2024 в 16:49

    cepcem от ковида до сега, всички оператори вдихага настоящи такси. При един от тях тарифата ми скочи до близо 50 лв, след три увеличения и го разкарах. Сега към друг оператор плащам 24 лв за всичко неограничено... Всички нови планове, са по-изгодни от вече надутите стари. Каква е логиката да вдигаш настоящи планове и да губиш клиенти, предлагайки нови планове за нови клиенти близо двойно по-евтини, те си знаят.

    sparebits обявиха 400 мбит, а реално не могат и 150 да хванат, към друг оператор не падам по 340.

    12661

    2

    cepcem

    11.12 2024 в 16:39

    И когато и трите оператора вдигнат едновременно цените, къде точно ще избяга натакованият потребител? Антимонополна комисия, която да си върши работата трябва тука, не нови закони.

    2905

    1

    sparebits

    11.12 2024 в 16:31

    Заявенот от Yettel по-високо качество е едно нищо. Обявена е по-висока скорост на интернета, която да стигне 200 Mbit. Такива скорости са възможни и то само в редки случаи при абонати с 5G. При по старите телефони с 4G скоростта теоритично не може да надвиши 150 Mbit. В действителност при 4G тази скорост трудно може да надвиши 40 Mbit. Всичко е маркетингов трик без да има особено реално покритие, а целта е ясна.

     
    X

    Некадърници редят знаците, ако се движим по тях, ще катастрофираме