Народни представители от „Продължаваме Промяната – Демократична България“ внесоха в деловодството на парламента изменения в Закона за електронните съобщения, които дават право на потребителите при едностранно повишаване на цените от страна на мобилни оператори (включително индексация) да се отказват от договора без неустойка.
В момента се случва четвъртата индексация на договорите от мобилните оператори. Когато се увеличават едностранно цени в рамките на дългосрочни договори, гражданите са поставени при неравноправни условия. След внасянето на същия законопроект за първи път от ПП-ДБ, представители на сектора обявиха, че ще се съгласят на прекратяване без неустойки и без законодателно решение, но времето показа, че това е обещание с краткосрочна валидност за част от компаниите.
Време е за трайно решение, което ще създаде допълнителна конкуренция, защото когато операторите знаят, че във всеки момент можеш да си тръгнеш и да отидеш при друг, се сменя общият модел на поведение на компаниите – да се борят помежду си, вместо да се договарят, мотивират се вносителите на законопроекта.
Преди дни вълна от страсти разпали намерението на „Йеттел България“ да вдигне цените след Нова година, а две държавни комисии започнаха проверки срещу мобилния оператор, след SMS-ите до клиентите, с честитка за по-високи сметки.
Става дума за увеличение на таксите за всички клиенти от порядъка на с 2-3 лева, аргументирано с допълнителни бонуси за абонатите.
Комисията за регулиране на съобщенията (КРС) обяви, че ще извърши няколко различни проверки на мрежата на „Йеттел България“ ЕАД. Ведомството не определя цените на операторите и не влияе върху тях, но в правомощията му е да контролира качеството на мрежата и съответно да установи дали реално има някакви технологични подобрения.
"Във връзка със заявените промени в цените на услугите на „Йеттел България“ ЕАД със заявени параметри на по-високо качество, Комисията за регулиране на съобщенията (КРС) започна проверки на мобилното предприятие с цел установяване на качеството и техническите параметри на променените услуги", посочиха от регулатора.
Екипи на КРС ще проверяват различни точки от мрежата на Yettel, а след това анализът ще бъде предоставен на Комисията за защита на потребителите (КЗП). Те от своя страна могат да се произнесат дали има или няма нелоялни практики.
Самата КЗП също взе отношение и напомни, че действащото законодателство забранява доставката на стоки и услуги срещу заплащане, когато те не са били заявени от потребителите.
Коментари
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!
1010
4
11.12 2024 в 17:03
7915
3
11.12 2024 в 16:49
sparebits обявиха 400 мбит, а реално не могат и 150 да хванат, към друг оператор не падам по 340.
12661
2
11.12 2024 в 16:39
2905
1
11.12 2024 в 16:31
Последни коментари
Смъртоносни вируси изчезнаха от австралийска лаборатория
БНБ е твърдо против предложения проект на държавен бюджет
Радев: Пеевски е санкциониран за гранд корупция, няма да забравя този факт
Ивелин Михайлов вече не е изпълнителен директор на Исторически парк
Пеевски за Радев: Анархист, който се готви за диктатор. Да слиза от президентството за избори 2 в 1