На 16 октомври за първи път в България ще кацне най-големия пътнически самолет в света „Ербъс А380“. Огромната машина ще бъде приземена в София от българския пилот на "Луфтханза" Марио Бакалов. За събитието разговаряме с Александър Толвет, регионален директор на Lufthansa Group за България, Албания, Македония и Косово.
Г-н Толвет, защо решихте да доведете най-големия пътнически самолет в света „Ербъс А380“ в България?
Имаме две основни причини да го направим. Едната е чисто емоционална, а другата – съвсем търговска. Емоционалната причина е, че България е много важна държава за политиката на „Луфтханза“. Ние присъстваме на българския пазар още от 1970 година – вече 46 години летим оттук. Така че на мен, на пилота ни Марио Бакалов, а и на цялата група на компанията, ни беше мечта от България да излети А380.
Търговската причина да покажем този самолет е, че ние от България имаме доста клиенти, които летят през различните центрове на „Луфтханза“ и съответно искахме да покажем четирите класи на борда, за да могат повече хора да ги видят, да им се насладят и, надявам се, да летят. Това, което искаме да направим с това събитие, е българите да се докоснат до този продукт.
Обмисляли ли сте някога да извършвате презокеански полети от България?
Ние винаги анализираме и проучваме нови възможности. Но за момента от търговска гледна точка не е удачно и жизнеспособно да летим директно до САЩ от България. Причината е, че имаме една развита и голяма мрежа от полети от Мюнхен, Франкфурт, Виена и Цюрих. От тези летища клиентите ни получават бърз трансфер и имат много повече възможности. Например, ако клиентите ни искат да стигнат до Ню Йорк, то през хъбовете ни те имат 6 различни възможности всеки ден.
Как се развива компанията ви в България?
През 1970 г. започнахме само с един полет на седмица, а сега са 73. За нас в България растежът на „Луфтханза“ и „Австрийски авиолинии“ е много позитивен, а и посоката оттук – нататък е само нагоре.
Дъщерната ви компания „Луфтханза Техник“ също се развива добре, но и те както много други компании у нас, срещат проблеми с набирането на кадри. Доколко сериозен е този проблем?
„Луфтханза Техник“ наистина също се развиват много добре. Те неслучайно решиха да изградят един от най-големите си технически хъбове в София и за този растеж се нуждаят от много нови хора. Разбира се в малка страна като България не е толкова лесно да се намерят достатъчно инженери, но ние го правим. А тук инженерите наистина са много добри специалисти.
Мислили ли сте за прилагането на германския модел на дуално обучение в тази посока?
Да, ние работим в тази насока с Германо-българската индустриално-търговска камара. Тя се опитва да въведе системата за дуално обучение в България, а „Луфтханза Техник“ ги подкрепя. Надяваме се това наистина да се случи тук, ще е много полезно.
Тази година Ryanair навлезе много агресивно на Летище София. Конкуренцията се засили. Притеснява ли ви това?
Бих излъгал, ако кажа, че не ме притеснява. Ключовото за нас е да предлагаме продукт с изключително високо качество на обслужване. Колкото по-силни стават Ryanair, ние толкова повече трябва да подобряваме качеството си. В този контекст трябва да отбележа, че определени маршрути са изключително удобни за лоу кост компаниите. Затова Луфтханза Груп създаде лоу кост компанията Eurowings. Планираме да я развием като третия най-голям нискотарифен превозвач в Европа. Ние знаем, че бъдещото развитие на определени маршрути е именно по лоу кост модела.
Какво мислите за концесията на Летище София? Какъв трябва да е подходът на правителството при този избор. От Ryanair вече заявиха, че трябва да бъде избран концесионер, който няма да вдига летищните такси.
За нас като компания, залагаща на качеството, най-важното е бъдещият концесионер да инвестира в инфраструктурата. Сред нашите клиенти има много бизнесмени и хора, които държат именно на качеството, те очакват и разчитат на добро летищно обслужване. Така че е важно концесионерът да е професионален, да подобри сигурността, бординга, чекинг зоните... Така че за нас инвестициите в инфраструктурата са най-важни. За нас качеството е по-важно от летищните такси. Но това, което ни касае по въпроса за таксите е те да са еднакви за всички компании. Със сигурност обаче бих посъветвал правителството да не дава договора за управление на летището просто на този, който даде най-много пари, а на този който ще се ангажира с развитието на Летище София и който ще инвестира в качеството на услугите.
Коментари
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!
12048
3
29.09 2016 в 16:56
Последни коментари
''Най-доброто предстои!''. Пеевски сменя устава на ДПС в НДК (видео, снимки)
Депутатите ще разгледат Бюджет 2025 на 7 януари
PISA: Българчетата са най-функционално неграмотни в Европа. Къде сме година след теста
Орбан обвини имиграцията за нападението в Магдебург
Коледна проповед: Папа Франциск забрани на служителите на Ватикана да клюкарстват