СУ плати 4000 лева за рекламен знак на латиница. Не е ясно дали ще го ползва

Последна промяна на 14 август 2013 в 16:34 4903 17

Проектът, спечелил първа награда за знак на СУ.
Проектът, спечелил първа награда за знак на СУ.

Софийският университет плати 4000 лева за рекламни знаци на ВУЗ-а, стана ясно от публикувано на сайта му съобщение. Незнайно защо те са на латиница, а и дори не е сигурно, че някога ще бъдат използвани от Алма матер.

Въпросният проект (включващ знак на СУ и знаци на факултетите му) е спечелил първа награда в конкурс на СУ за графичен дизайн и дизайн на сувенири, става ясно от съобщение, публикувано на сайта на СУ. Авторите му са Alina Hoyer, Борис Бонев, Thierry Wijnberg. Същият екип е спечелил и втората награда за друг проект за графичен дизайн, за който е получил още 1000 лева.

Не е ясно обаче дали някой от двата проекта ще влезе в употреба (т.е. ще се използва за рекламни материали и сувенири на СУ), защото при гласуването за подадените 65 проекта ректорът, който е бил и член на журито,  е изразил особено мнение.

Все пак журито присъдило първа и втора награда за графичен дизайн (и дало съответно 4000 и 1000 лева на двата проекта), но решило, че ще организира и изложба-допитване с всички проекти, която да даде възможност на студентите, преподавателите и администрацията на СУ да гласуват и на база техния вот да се определи крайният победител, чийто проект отново да бъде награден и знакът да се отпечатва на тениски, чаши, химикалки и торбички, казаха от СУ в отговор на въпроси от OFFNews.

Журито, одобрило проектите, е в състав: проф. Иван Илчев – Ректор на СУ „Св. Климент Охридски”; проф. Александър Кьосев – директор на Културния център на СУ; проф. Орлин Дворянов – член на Културния съвет към КЦ на СУ; Андреан Нешев – дизайнер, Постстудио; Магдалина Станчева – дизайнер, Постстудио; Боряна Коларова, директор на Информационно-рекламния център на СУ и Румяна Каишева, главен коорднатор на Културния център на СУ.

Авторите на проекта, спечелил първата награда, ще бъдат длъжни допълнително да изработят знак и на кирилица, поясниха от СУ.

Аргументите на журито да изберат точно знака SU, изписан с чертички, квадратчета, вълни, точки и писма, са описани в съобщението за резултата от конкурса.

Знакът, за който СУ плати 4000 лева.

Проектът за знак на СУ, спечелил първа награда и 4000 лева от университета.

"Членовете на журито се спряха на този проект, поради изчистената, но същевременно запомняща се типографска визия и открояващата се иновативност в подхода. Концепцията му се фокусира върху инициалите на Софийския университет (SU), като представената разработка е единствено на английски език (т.е. на латиница), но предстои изискването от участниците за варианта му и на български език, т.е. на кирилица. Двете букви са разработени изключително креативно, съчетавайки различни видове щрихи и графични комбинации, което индиректно отпраща към многообразието на учебните дисциплини в 16-те университетски факултета, за всеки от които е отделен самостоятелен графичен образ.

Проектите за знаци на факултетите, спечелили първа награда.Проектът е един от малкото, които постигат заложената в заданието сложна задача едновременно да удържат посланието за единност на университетската институция, но същевременно да покажат и нейната многоликост. На базата на обща основа е изграден разпознаваем графичен език (включващ общо 17 графични знака – за 16-те факултета и 1 обобщаващ всичките в едно цяло), който би могъл да се доразвие и адаптира към различни други цели и поводи (изписването на др. слогани, имена на кампании, събития, звена и пр.) За всеки факултет е търсен оригинален абстрактен образ, постигнат през шрифта, който да отговаря на специфичната идентичност на всеки от тях. Авторите „бягат” от клишетата, използвани широко в повечето от останалите проекти. Посланията са отправени индиректно – отсъства конкретен илюстративен елемент, приканват към въображение и вглеждане в детайла. Идеята за скица (което отпраща към творчеството на ръка, към самия процес на създаване на художественото произведение, търсенето на образа и т.н.) бе преценена като интересна връзка с процеса на учене, т.е. усъвършенстване и съ-творяване на себе си в периода на обучението си във висшето учебно заведение, но което продължава и през целия живот, тъй като формира (задава) идентичност. Т.е. фин, но траен щрих в житейската история на станалия част от академичната общност студент", се казва в текста.

Докато предложението, получило първа награда все пак има връзка с инициалите на университета (СУ), второто - различни стилизирани фигури в бяло, черно и зелено, видимо няма общо с Алма матер. Същото е положението и с проектите за знаци на отделните факултети.

45

Във втората част на конкурса - за сувенири - са били подадени 11 проекта. Присъдена е поощрителна награда за втория проект, подаден от Боряна Маринова и Панайот Савов. Той е за тефтер в черно и бяло.

тефтер"Проектът представя идеята малък за елегантен тефтер за водене на записки, чиято оригиналност се крие в изработването му частично в черни страници, на които ще се пише с два вида химикали/моливи. Подвързията е от черна кожа, хартията би могла да бъде и рециклирана (възможни варианти за постигане на по-ефектна визия, отговаряща на „настроението” на продукта). Предложените размери са 11 см х 16 см, в 100 страници, средна цена за продукт 5 лв. – като и по отношение на тези параметри са възможни различни промени", описват предложението от СУ.

 

За писането на коментар е необходима регистрация.
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!

15.08 2013 в 15:51

Какъв стил налага тоя проект, никакъв и въобще няма общо с това за 2019 там поне има ползван определен знак от който се добива някаква символика, докато тук няма нищо, въпреки, че автора е същия.И това с изложбата ако изберат друг проект, едвали ще му дадат още толкова пари, въпреки, че всеки участник попълва, декларация в която дава правата за проекта за 10 години срещу наградата!
И това дето казвате " ее някакъв конкурс", е за тва всичките ни български конкурси са такива безумни, щото явно за някой 4000 лв. са като 5 лв., ама после ходите да стачкувате по площадите с месеци, но иначе нещата се подмиват!

15.08 2013 в 12:23

и на мен ми направи впечатление че проектите си приличат с логото на 2019. В това няма нищо чудно, тъй като голяма част от журито е същото. Тези няколко човека са активни, влагат енергия да се преборят с администрацията за да направи такива инициативи (вместо тя да го даде на 15-годишния син на ректора, щото обича да цъка фотошоп) и в резултат като експертно жури налагат в София определен стил, който харесват.

15.08 2013 в 12:16

offnews, а най-интересното не казахте - какво е особеното мнение на ректора?
иначе в сайта си пише че от авторите е поискано доработване на версия с кирилица.

Анонимно, какво значение има дали се познават - на такъв тип конкурси всеки член на журито си казва мнението за всяка работа в открита дискусия, а журито е по-голямо от въпросните двама.
Иначе намекваш, че холандеца и журито ще забогатеят като си разделят 4000 лв.?

15.08 2013 в 10:51

Мда, вероятно и Оксфордския и Кеймбриджкия университети са едни такива назадничави, че не стига че са им на староанглийски емблемите, ами на всичко отгоре и средновековни гербове ползват. Мъка, мъка...
И между другото, не е на църковно-славянски, а на старобългарски. Има разлика.

15.08 2013 в 00:39

Малките фрагментчета били символизирали по абстрактен начин факултетите...
Начинът е толкова абстрактен, че може да изобразява и единството на индианските племена; на Африканския съюз; на щандове в супермаркет; на софийските квартали и т.н.
Аз лично не можах да разпозная нито един от факултетите. Я някой да помага - кой факултет е с чертичките и кой е с кръгчетата :)

14.08 2013 в 18:45

търсят цивилизованост в средновековието, защото в съвремието ни българско няма и помен от нея, и надежда никаква да се пръкне в бъдещето (няма източник да я породи). затова - само в миналото, каквото е имало и останало там

14.08 2013 в 17:49

ужасно, като от детската градинка е това лого хаха

14.08 2013 в 17:18

Боже, добре че завърших, тези съвсем са пропаднали. Подобна цапаница съм правил в 1ви клас и другарката ми сложи черевен подпис (лошо иначе казано).

14.08 2013 в 17:09

Да покажат, че и в СУ има идиотски схеми, прозрачни за всеки здравомислещ човек.
Казали са кой е намазал от далаверата, кой им е дал парите и подробно са показали какъв труд е бил положен.

Аз правех такива "изключително креативно, съчетавайки различни видове щрихи и графични комбинации" неща в 4ти и 5ти клас.

14.08 2013 в 17:07

Няколко въпросчета за размисъл относно българо-холадската "дизайн" школа:

1. А дали случайно Андреан Нешев – дизайнер, Постстудио и Магдалина Станчева – дизайнер, Постстудио (жури) не се познават със спечелилия екип Alina Hoyer, Борис Бонев, Thierry Wijnberg?

2. Дали спечелилия проект няма нещо общо като подход с идентичността на София 2019 или направо си е едно към едно? Все пак един от авторите е същия, за какво е необходимо да се мисли нещо ново, тук и без това никой не разбира?

Естествено не се изключва възможността подадените резултати от конкурса просто да са били трагични и да не е имало кой друг да награждават... но пак е малко съмнително, ах, ех...