SMS от телекома, преди да ни даде на събирач на дългове

Последна промяна на 17 август 2012 в 11:19 1531 1

Веселин Божков, председател на КРС. Снимка: БГНЕС
Веселин Божков, председател на КРС. Снимка: БГНЕС

Мобилните оператори ще бъдат длъжни да предупреждават клиента си, ако дават неплатените му сметки на фирма за събиране на задълженията.

Това обяви председателят на Комисията за регулиране на съобщенията Веселин Божков.

Решение за това е взето вчера на заседание на КРС. Според документа трябва да се изготви предложение за изменение на общите условия в договорите, които операторите сключват с клиентите си. В тях трябва да бъде вкаран текст, според който операторите ще са длъжни да известяват клиентите си с SMS, писмо с обратна разписка, записващ се телефонен разговор, имейл, че задълженията им се прехвърлят към друга фирма.

Формулировката, която ще прочетат или чуят, е, че „операторът ще предприеме действия за извънсъдебно събиране на неплатени парични задължения“, включително и чрез ползването на услугите на трети лица. Третите лица могат да са кредитни бюра, агенции за събиране на вземания и др.

Клиентът трябва да получи и точна информация за размера на задълженията, основанието, на което абонатът ги дължи и кое е третото лице, към което са прехвърлени.

„Операторите или трябва да приемат условията и по този начин да се дистанцират от нелоялната и неморална практика за събиране на задължения, или да бъдат наказани“, каза още Божков.

За писането на коментар е необходима регистрация.
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!

10.05 2013 в 15:33

Pisna mi razni reketyori da me tormozqt po telefona.Koi im dava nomerata.Tova e ne6to li4no.Za nomera si pla6tam i go davam na koito az precenq.Ne moje vseki sdobil se po nevedomi pati6ta s moq nomer da me tormozi ejednevno.