Какво се променя при договор с мобилни оператори

Последна промяна на 09 януари 2012 в 16:00 2531 0

Телефони
Телефони
Дори договорът ви с мобилния оператор е бил подновен подновил автоматично можете да го прекратите с едномесечно предизвестие? Това и още някои съществени промени бяха направени в Закона за електронните съобщения и от няколко дни вече са в сила. Вижте няколко важни акцента, които всеки потребител на телеком услуги в България трябва да знае.  Максимален срок на договора - 2 години. Операторът не може да ви предлага по-дълъг първоначален срок на договора от 24 месеца, като трябва да има опция да подпишете и за една година, информира Никола Балов в блога си за мобилни комуникации nixanbal.com. Край с автоматичното подновяване на договора. Това със сигурност е един от най-сериозните проблеми, с които много абонати са се сблъсквали. Дори да си спомняте точната дата на изтичане на договора и да отидете в точния момент, винаги може да се случи нещо, за да не успеете да го прекратите и така на следващия ден имате нов двугодишен контракт. А даже не си спомняте да сте го подписали. Благодарение на новите промени в ЗЕС тази практика отпада окончателно. Ако например сте подписали договор, чийто срок е изтекъл преди месец, той в момента се счита за безсрочен и можете да го прекратите с едномесечно предизвестие, което се подава в магазин на оператора. Дори телекомът да е решил да ви зарадва като сам поднови договора ви, това подновяване днес се счита за несъстоятелно – договорът пак е безсрочен*. Договорът ви може да бъде подновен за определен срок, само ако вие се подпишете под такъв документ. (*Подлежи на тълкуване дали подновяването отпада след 29.12.2011 г., но би трябвало КРС да отсъди в полза на абонатите и всички вече подновени договори да станат безсрочни. Имайте едно наум.) Можете да се откажете до 7 дни. Ако сте подписали нов договор, но в рамките на 7 дни решите, че услугата не е подходяща за вас – можете да се откажете от нея. Прекратяването на договора по ваше желание в този случай не ви обвързва с плащане на никакви неустойки. Ако операторът реши да промени някакви условия по договора ви и така засегне услугите, които ползвате, можете да прекратите договора. Ако например увеличат таксата ви с 1 лв. или цената на SMS стане 30 ст. – имате право да спрете договора в срок от 1 месец след влизане на промените. В този случай също не дължите неустойки. Разбира се, едва ли някой от телекомите би направил подобен ход, но кой знае – във всеки случай е добре да знаете правата си. Можете да пренесете номера си сега. Дори договорът ви все още да е в сила, но вие например харесвате нов тарифен план на конкурентния оператор, можете да пренесете номера си. Разбира се, ще дължите неустойки, но настоящият доставчик не може да ви попречи да минете на друг телеком. Условията по тази процедура трябва да се съдържат в договора ви. Това са само част от новите промени в Закона за електронните съобщения, но мисля, че са основните и по-важните за абонатите. Имайте предвид, че всичко описано по-горе вече е в сила, макар че операторите имат 2 месеца за реакция, в които да променят общите си условия.