Само приватизацията на „Товарни превози“ може да спаси БДЖ

Последна промяна на 01 юни 2012 в 17:28 1013 4

Снимка: БДЖ
Снимка: БДЖ
Само приватизацията на „Товарни превози“ и осигуряването на 300 милиона евро за купуването на подвижен състав в "Пътнически превози" ще спаси БДЖ от фалит. Това заяви днес в парламента транспортният министър Ивайло Московски. Според него не трябва да има държавна помощ за БДЖ . Парите, които ще спасят холдинга, трябва да дойдат от продажби на активи от външно финансиране при пазарни условия, поясни министърът. Транспортния министър смята, че именно продажбата на „Товарни превози“, е начин холдингът сам да си помогне финансово. В противен случай Европейската комисия няма да даде разрешение за отпускане на държавна помощ. По думите на министъра Брюксел ще настоява за пълни гаранции, че приватизацията ще бъде осъществена.
Самата процедура по приватизацията може да стартира още другата седмица, заяви пред журналисти Московски. Вече започват да се подготвя и стратегия за закупуване на нови влакове за 600 милиона лева, които ще са налични през 2014 г., допълни той. Железниците, благодарение на безвъзмездна помощ от ЕС, плюс изградена железопътна инфраструктура почти за 1,5 милиарда лв., ще имат съвсем нов облик, заключи Ивайло Московски.
За писането на коментар е необходима регистрация.
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!

04.06 2012 в 21:10

"Гражданска инициатива за обществен и релсов транспорт" във Фейсбук е твърдо против приватизацията на едно от последните дружества, собственост на българските граждани. Приватизацията в България е символ на едно - ликвидация. По света също има неуспешни приватизации, особено на железниците - Великобритания - огромен брой катастрофи и неуредици, взели невинни жертви и струващи гигантски суми на британските данъкоплатци, Иран - приватизация и увеличение на цените, Аржентина - срив ................. Дори Маргарет Тачър, която е най-видния привърженик на приватизацията е смятала, че Железниците трябва да останат държавна собственост, защото само така могат да се управляват добре. Приватизацията значи - отнемаш обществено благо, без да питаш народа и го връчваш на чужда компания - най-вероятно ще е руските държавни железници. Отново ще им направят частен монопол, също като Енергоразпределителните дружества. Сега българите спонсорират Чешката държавна енергийна компания и чешката икономика (гигантски абсурд) Ето още примери - продадени бяха ключовите държавни предприятия, които можеха да ни спасят по време на криза. Списъкът е дълъг: Нефтохим , продаден на Лукойл(монополист, който ни вдига безогледно цените не горивата), Софарма(монополист на българския пазар на лекарства), Фармацевтичен завод Дупница, Плама Плевен (унищожена), Кремиковци (унищожено), БТК (разсипано, сградите му сега ще се продават от прекрасната офшорка, която е негов собственик). Електроразпределителни дружества - продадени на държавни фирми като ЧЕЗ и чужди корпорации ЕВН и ЕОН, които буквално ни съдират кожите (за какъв свободен пазар говорим); БГА Балкан (унищожена и разпродадена от Гад Зееви); курортите Албена и Слънчев бряг, продажбата на съоръженията на Витоша на г-н Цеко Минев през 2007г. от тогавашния кмет на столицата Бойко Борисов - същият чрез различни фирми държи и Боровец, Банско, Пампорово, Мальовица и забележете "Българска федерация по ски"!!! Следваща в списъка е продажбата и ликвидирането на Балканкар (сега на неговото място стои огромно пустеещо поле (до ТЕЦ Земляне в София), въпреки че тук е имало американски инвеститор, готов да ползва мощностите на предприятието за производство на електрокари; фабриката на олио "Калиакра" и продажбата на компанията "Бюнге", която реши, че й е по-изгодно да съкрати персонала и да премести производството в Румъния. Сега купуваме румънско олио "Калиакра". Продадени бяха всички държавни банки и спестовни каси ДЗИ, ДСК, Булбанк, Пощенска банка, Експресбанк и др. - съответно сега 90 от финансовите средства се прехвърлят от българските клонове, за да спонсорират икономиките на закъсалите европейски държави ....... Ако продължаваме да си мълчим, ще ни смъкнат и кожите от гърба ....................

02.06 2012 в 03:15

Ти па. "...Какво тук значат няколко милиарда ..."
На кой му пука за парите. Защо за 100 000 лева ще дадат летищата в София и в Балчик?
Никого не интересуват твоите жълти стотинки. Някой се интересува от територията, и колкото по-стерилна - толкова по-добре. Стерилизацията е чистене, а ти си мръсотия. Аз съм мръсотия, бе хубаво място е България, ама засега там още има българи, много мръсотия.

01.06 2012 в 22:06

Мда, вече се разбра защо сложиха Московски на този пост - за да продаде единствената печеливша дейност на железниците. А за непечелившите ще плащаме ние глупаците чрез данъците си.

01.06 2012 в 18:31

A е точно обратното, само продажбата на пътнически превози ще спаси товарни, които са много по-ценни.