"Икономист": България трайно е на последното място по свобода на медиите

Последна промяна на 24 април 2013 в 08:10 2879 5

Вестници. Снимка:sxc.hu
Вестници. Снимка:sxc.hu

България трайно е на последно място сред европейските страни в класацията за свобода на медиите, посочва британското списание "Икономист", като се позовава на Репортери без граници.

Един от най-обсъжданите въпроси в българските медии е накърнената свобода на словото, отбелязва още изданието, като се позовава на български експерти. "Засилва се тревогата, че повечето медии са изоставили основната си функция - да информират", казва Нели Огнянова, български експерт по медийно законодателство.

Като отличителна черта на българските медии се откроява липсата на прозрачност за техните собственици, продължава "Икономист". „Собствеността на медиите в България е като матрьошка: във всяка кукла има друга", казва Орлин Спасов от Софийския университет и дава конкретни примери с поведението на Новата българска медийна група.

От 2009 г. държавата, чрез министерства и правителствени агенции, е насочила над 28 милиона лева към частни медии чрез публикуване на реклами и за информационни кампании. Повечето от тези пари са от програми на Европейския съюз. Посочва се, че фондовете на Евросъюза изострят разрива между медиите, близки до властта, и останалите".

"Този разрив става все по-очевиден в предизборни кампании", отбелязва "Икономист".

Най-важното
Всички новини
Най-четени Най-нови