
Отношението към „Юбер“ е силно положително сред хората, които познават услугата. Запознатите с концепцията му са 40% от всички запитани респонденти, сочат данните на Галъп от експресен телефонен сондаж сред жителите на София, Пловдив и Варна по поръчка на OFFNews.
Проучването обхвана 706 души и беше проведено преди около месец. Данните са представителни за населението на трите най-големи български града.
Запознати с основата на концепцията „Юбер“, 72% избират опцията, че като цяло това е добра възможност за превоз. 24% са на обратното мнение. Същата картина се получава и в отговор на хипотетичния въпрос дали сами биха се занимавали с нещо подобно: 72% посочват отговора „това е добра идея“, а 26% са на обратното мнение. И по-двата въпроса, закономерно, най-скептични са най-възрастните.
Галъп отчита сравнително широко принципно одобрение към т.нар. споделени услуги. На въпрос с пояснение за същността на този тип услуги, 60% отговарят положително, а 37% - отрицателно. Логично, най-чувствително е одобрението сред най-младите, а хората в пенсионна възраст са най-скептични.
Именно по-младите и хората с по-високо образование са и по-уверени, че в бъдеще подобни услуги ще са нещо нормално. 84% от попитаните в трите най-големи града на страната споделят мнението, че подобни услуги ще са нещо нормално в бъдеще. 11% смятат, че те ще изчезнат.
Забраната на този тип услуги от страна на държавата категорично не среща одобрението на българина.
На въпроса „Смятате ли, че държавата трябва да регулира с кого може да пътувате“ 57% отговарят с „не”. На въпроса дали принудителното спиране на „Юбер“ е в полза на потребителите, отрицателни мнения изказват 77% от запитаните.
Участниците в изследването обаче са склонни на някакъв тип регулация.
2/3 от попитаните избират опцията „Тази дейност трябва да продължи да се предлага, като се наложат нови правила и регулации“. 24% споделят мнението, че дейността на „Юбер“ трябва да бъде напълно разрешена, а на другия полюс са 8% от запитаните.
Българинът не е склонен да противопоставя Юбер на традиционните таксиметрови услуги. Точно обратното – те също се ползват със сравнително високо одобрение, а клиентите са склонни да търсят компромисно решение, сочат данните на Галъп.
Помолени да избират измежду твърдения, близо 2/3 от попитаните в София, Пловдив и Варна смятат, че „Юбер“ трябва да продължи да действа, но след компромис. 10 на сто приемат, че на пазара имат място само таксиметровите компании и „Юбер“ трябва да се забрани. 26% избират опцията, че „Юбер“ трябва да се разреши безусловно.
Мнението за таксиметровите услуги сред населението на трите най-големи града у нас - т.нар. жълти таксита - е по-скоро положително: 55% споделят позитивна оценка, а 37% - негативна. Хората с висше образование показват и по-ясно одобрение за консенсусните опции.
Преобладаващата обществена интуиция е, че споделените услуги ще се превръщат в част от живота ни във все по-голяма степен. Затова и очакванията на обществото, доколкото ги има, са свързани с намиране на изгоден за различните страни в спора вариант. Отношението и към концепцията „Юбер“, и към таксиметровите услуги, е благоприятно, въпреки ниската информираност по конкретния правен спор и същността му, коментира директорът на Gallup International Първан Симеонов.
Коментари
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!
01.12 2015 в 13:59
Този коментар е скрит заради нарушаване на Правилата за коментиране.
01.12 2015 в 12:47
Този коментар е скрит заради нарушаване на Правилата за коментиране.
Последни коментари
alfakentavur
Сводка на войната 27.01.23: За какви изтребители мечтаят украинците?
евроатлантик
Божанков: Лявото в България започна да прилича на много лош двойник на ''Възраждане'' - няма разлика
евроатлантик
САЩ пращат на Украйна нова модификация на 'Ейбрамс', но без уранова броня
Джендо Джедев
17 милиарда долара са необходими на Украйна за възстановяване на енергийната си система
евроатлантик
17 милиарда долара са необходими на Украйна за възстановяване на енергийната си система
ob1
Приходите, събрани от НАП за централния бюджет през 2022, са с 10% повече