Безсилието на централния нападател на футболистите супераматьори от Локо-БДЖ и изпълнителен директор на закъсалия национален жп превозвач Владимир Владимиров ражда безумия в опитите си да тушира серията от скандали в БДЖ.
Последното е, че сега когато бъдат похарчени едни над 400 милиона лева за нови влакове пътуването с влак от София до Бургас ще е само 3 часа, които ще се движат със "средна скорост от 160 км/ч".
Ако си мислите, че това сте го чували и преди, не бъркате.
Такова обещание получи медиен отглас за първи път по време на управлението на ОДС (1997-2001), а след това и правителството на Симеон Сакскобургготски го повтаряше в опит да покаже, че в родната железница се случват и хубави неща.
С днешна дата обаче заявката за влак, който ще пътува от София до морския бряг само за 3 часа е още по-абсурдна.
Защо?
Първо, по релси разстоянието от столицата до Бургас е около 434 километра, а средна скорост от 160 км/ч за влак в България е напълно невъзможна. Толкова е максималната допустима у нас и то само в част от модернизираните жп участъци.
Това по царско и иванкостово време нямаше как да го знаят, когато повтаряха мантрата "за три часа до морето с влак". Тогава още не бяха стартирали европроектите по жп линията, а в момента от гара Септември до Бургас рехабилитацията вече е приключила.
И ако отворим файловете със скоростите по междугарията, ще видим, че тесните места, на които дори и теоретично няма да е възможно движение със скорост от 160 км/ч, не са едно и две.
Ето няколко примера:
В междугарието Пловдив - Тракия (7,674 км) максималната скорост ще бъде 120 км/ч и то от 2020 г.
В междугарието Тракия - Скутаре (8,213 км) рехабилитацията е извършена, а максималната допустима скорост е 130 км/ч.
От Скутаре до Маноле (6,164 км) е още по-зле. Там след ремонта достигнатата максимална скорост е 100 км/ч.
В междугарието Маноле - Белозем (10,551 км) след модернизацията скоростта не може да превишава 120 км/ч, а на следващия участък Белозем - Оризово (10,830 км) проектната максимална скорост отново пада на 100 км/ч.
По-нататък по линията има и други участъци с намалена скорост. Например, Коньово - Кермен (9,446 км) с максимална скорост на движение от 110 км/ч, Церковски - Владимир Павлов (71,198 км) - 130 км/ч, а в последните 2,167 км от Владимир Павлов до Бургас пределно допустимата скорост е едва 60 км/ч.
Съвсем отделен е въпросът, че в участъкът от София до гара Септември заявката за скорост на движение от 160 километра в час е само пожелателна. Там тепърва предстои модернизацията на железния път, а срокът за изпълнение на трасето от Елин Пелин до Костенец (49,924 км) е чак през 2023 година.
Дори и да стане навреме, което е съмнително за този проект с близо 1,1 милиарда лева бюджет, то по вече изброените по-горе причини, пътуването до Бургас ще е доста по-дълго от три часа. При това не сме броили времето за почивка на отделните гари по маршрута. В момента бързите влакове от София до морския град имат 16 междинни спирки, на някои от които престоят е 5-10 минути и се налагат изчаквания.
Така че обещанието "3 часа с влак от София до Бургас" си е чиста лъжа и некомпетентност, която може да се тиражира само от хора, които си нямат и най-бегла представа от железопътен транспорт.
По този повод може би е добре да си припомним и друго обещание на център нападателя на родната жп гордост:
Коментари
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!
12182
1
10.04 2018 в 14:30
Последни коментари
Танас
Русия за първи път изстреля междуконтинентална балистична ракета по Украйна (снимки, обновява се)
Деспин Митрев
Бивш депутат на ИТН внезапно оглави партията на Божков
Деспин Митрев
Румъния влиза в Шенген на 1 януари, увери премиерът Чолаку
Johnny B Goode
Русия за първи път изстреля междуконтинентална балистична ракета по Украйна (снимки, обновява се)
Деспин Митрев
САЩ повдигнаха обвинение на индийски милиардер за подкупи на стойност 265 млн. долара
Koel
Банан, залепен с тиксо за стена, се продаде за 6,2 млн. долара