Диспечерите ще преценяват спешността на пациентите с 550 въпроса

OFFNews Последна промяна на 15 декември 2015 в 15:51 5568 7

С над 550 въпроса диспечерите в Спешна помощ ще преценяват какво е състоянието на пациентите, за да се преценят тяхната спешност.

Идеята е заложена в новия стандарт за Спешната помощ. Очаква се той да бъде обнародван в Държавен вестник между Коледа и Нова година, съобщи Дарик.

От началото на 2016 г. линейките ще пристигат до пациентите за между 8 минути и 2 часа в зависимост от спешността на случая.

Диспечерите ще трябва да определят в коя категория да поставят съответния пациент – с код червено ще са най-спешните пациенти, чийто живот е застрашен, с код жълто – нестабилните или потенциално нестабилните спешни пациенти, и с код зелено – стабилните пациенти, при които има нисък риск от настъпване на усложнения.

От Министерството на здравеопазването очакват новият стандарт да бъде въведен без проблеми.

Основният въпрос е как да се подобри работата на телефон 112, като това трябва да се случи със съвместните усилия на министерството и на МВР, обясни зам.-министърът на здравеопазването д-р Ваньо Шарков.

По думите му това, което се очаква да създаде проблеми, е зеленият пациент, тъй като при него лечението може да бъде отложено до 2 часа.

Никой не очаква Спешна помощ да се бави толкова, но трябва да си дадем ясна сметка и като пациенти, че ако някой се бори за нечий живот, трябва да изчака колегите да си свършат работата, да има по-коректно отношение към хората,които работят в тези условия, допълни Шарков.

Телефонният триаж ще се прави от диспечерите на телефон 112. те ще бъдат обучени в рамките на три месеца, за да преценяват състоянието на пациентите. Те ще могат да постигат това още с първите въпроси, никой няма да задава излишни въпроси, ако пациентът има нужда от спешна помощ, подчерта той.

По думите му 6000 души вече са били обучени да работят с новите таблици и да преценяват спешността на пациентите.

Най-важното
Всички новини
Най-четени Най-нови