Ще въведем регулярни плащания за хотелиерите, приели бежанци. Това обеща министърът на туризма Илин Димитров на среща с хотелиери от Слънчев бряг.
Той и заместник-министър Ирена Георгиева обсъдиха с представителите на бизнеса проблемите по отчетността на програмата. Хотелиерите поставиха въпроса със забавянето на средствата за бежанците, както и за разминаванията между помощите, които мнозина собственици на места за настаняване са очаквали, спрямо по-малката сума, която са получили.
„Когато има проблем, е добре той да бъде поставен на масата, да бъде посочен отчетливо, ясно и открито и след това да се очертаят конкретните стъпки за бързото му разрешаване,“ подчерта министърът на туризма.
Той ги увери, че държавата ще изпълни поетия ангажимент към хотелиерите, настанявали украински бежанци.
Димитров обясни, че от самото начало програмата е заложена с много проблеми и с методология, заради която отчетността е много трудна. Забавянето и несъответствието в сумите се дължи на обективни фактори като липса на данни в някои от регистрите и системите, погрешно въведени данни, грешна обработка.
Заместник-министър Ирена Георгиева, която от самото начало ръководи процеса по администриране на хуманитарната програма в помощ на бежанците от Украйна, разясни огромния обем от работа, който е извършен от Министерството на туризма, за да се проверяват и сравняват ръчно данните, подадени от хотелиери, МВР и по други канали, от една страна, и наличните в Единната система за туристическа информация (ЕСТИ), от друга.
„Целта ни е да бъдем достатъчно прецизни, макар и с цената на известно закъснение, защото обработката на данни, част от които липсващи, е процес, който изисква време. Това е изключително важно да се направи, за да не създаваме излишни проблеми именно на хотелиерите, когато стигнем до момента да се одитират европейските средства, с които се разплащат програмите“, каза тя.
Министерството на туризма се ангажира да направи всичко възможно като организация, за да се изплащат суми на хотелиерите всяка седмица или поне няколко пъти в месеца.
„В момента се изчистват безспорните суми и ще въведем регулярни плащания“, каза министър Димитров.
По думите му всяка една спорна сума ще бъде проверена индивидуално и от комисия.
„Ангажираме се да предоставим детайлен отговор защо плащането е в съответния размер, а при нужда, то ще бъде коригирано. Държавата трябва да покаже, че е добър и надежден партньор,“ подчерта министър Илин Димитров.
В началото на ноември, когато се очаква плащанията да са приключили, в периода 1-10. ноември ще могат да бъдат подавани жалби от всички, които смятат, че има разминаване в сумите, които очакват и които са получили по двете фази на хуманитарната програма.
На срещата беше подчертано още веднъж, че Министерството на туризма само администрира помощта, участва в обсъждането на мярката и очаква през следващата седмица на ниво Министерски съвет да бъде взето решение в какъв вид и докога помощта ще бъде продължена.
„Министерството на туризма настоява за удължаване на мярката и прилагането й в подходящ вариант, защото разбира колко е важно нейното значение за туристическия сектор и за работещите в него, но и ще се съобрази с решението на Министерския съвет и наличните средства в бюджета,“ заяви Димитров.
Коментари
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!
22258
1
04.09 2022 в 20:36
това не са бизнеси а клоаки на пране на пари , избягване на данъци и източване на държавата
една хубава вълна от фалити им трябва , да почисти Авгиевите обори на тази индустрия
Който има добър сървис, и заделя EBBIDA-подобен бюджет за гарантиране на бизнеса си, не реве за субсидии
Последни коментари
''Най-доброто предстои!''. Пеевски сменя устава на ДПС в НДК (видео, снимки)
Депутатите ще разгледат Бюджет 2025 на 7 януари
PISA: Българчетата са най-функционално неграмотни в Европа. Къде сме година след теста
Орбан обвини имиграцията за нападението в Магдебург
Коледна проповед: Папа Франциск забрани на служителите на Ватикана да клюкарстват