Google Ads предоставя разнообразие от automated bidding options – някои добри, други не толкова за вашия акаунт. Но за да разберете дали правилно ги използвате, трябва да се запознаете отблизо с всеки един от тях. Да започнем оттам, откъдето всеки нов акаунт стартира – manual bidding.
Реклама в Google Ads: Какво да гледате при Manual Bidding
Manual Bidding е най-лесната, базова bid стратегия в платформата за реклама в Google Ads. Тук, бидовете се сетват ръчно на ниво ключови думи и остават така до следваща ръчна промяна.
Какво е особеното при Manual Bidding
Този тип bidding може да отнема значително време поради няколко причини. Първо, трябва да следите общото му представяне, да прецените дали даденият keyword bid трябва да се промени. И ако трябва, какво точно трябва да предприемете, за да направите промяната. На второ място идва моментът с недостатъчно адекватната информация, която получавате.
При автоматичните стратегии за офериране, Google може да вземе предвид данни, за които дори не сте и подозирали.
Какво трябва да знаете за Enhanced CPC
Enhanced CPC bidding е много подобно на manual bidding, но позволява на Google Ads алгоритъма да прави промени по ръчно зададените бидове по ключови думи.
Активирането на Enhanced CPC става лесно като оставите тикче в кутийката под Manual bidding или пък можете да изберете Enhanced CPC от падащото меню за bidding types.
С Enhanced CPC, Google Ads или ще повиши, или намали бида за ключова дума в индивидуален аукцион, базирано на вероятността от това клик да доведе продажба. Тази промяна преди време бе ограничена до 30% в посока нагоре или надолу, но този „ограничител“ (capping) за щастие вече не съществува. Google Ads вече предлага възможността да увеличавате или намалявате този %, колкото си желаете.
Какво можете да постигнете при Гугъл Адс реклама със стратегия за Enhanced CPC?
• Значително подобрение в CTR (Click-through-rate)
• Подобрение в CVR (Conversion Rate)
За какво да внимавате при Enhanced CPC?
Тъй като Enhanced CPC може да променя бидовете по ключовите думи, има вероятност бидовете и последващите CPCs да са много по-високи от това, което е рентабилно и позволимо за акаунта.
Целта на този bid type е да повиши вероятността за конверсия, но не е задължително това да бъде на таргетираната CPA. Затова най-добре първо тествайте с Enhanced CPC като първа стъпка в автоматизацията отвъд manual bidding, ако акаунтът ви се представя добре.
Дръжте под око CTR и CVR, за да видите дали bidding стратегията се представя така, както сте очаквали. Но също обърнете внимание и на CPC и CPA, за да се уверите, че резултатите носят рентабилност.
Стратегия: Maximize Conversions
За разлика от Enhanced CPC, оферирането за Maximize Conversions е това, което Google разпознава като изцяло автоматизирана bidding strategy. Това означава, че няма индивидуални keyword bids, сетнати от рекламодателите, които Google да взема предвид. Тук Google просто избира CPC bid, базиран върху целевия резултат от цялата bidding стратегия.
Като цяло, bidding стратегията за Maximum Conversions цели максимално много конверсии в рамките на зададения за деня бюджет. Тук няма допълнителни настройки, даващи ви повече контрол над нещата, за разлика от други опции, които след малко ще разгледаме.
Особено важно е да отбележим, че всяка кампания, ползваща Maximize conversions трябва да ползва собствен бюджет, а не такъв, който да е споделен с останалите. Това е важно, защото при тази стратегия, Google ще се опита да оползотвори разпределения бюджет за дадената кампания.
За какво да внимавате при стратегия за Maximize Conversions
Не пускайте Maximize Conversions, преди да сте сигурни, че имате работещ Conversion Tracking. Целта на Google е да максимизира броя на тракнатите конверсии. Но при липсващ или неработещ tracking рискувате алгоритъмът да допусне грешка (да вземе погрешно решение) докато търси повече хора, които да конвертират.
Нещо повече – Maximize Conversions може да бъде опасна игра, ако целите рентабилност. Както вече казахме, Google винаги ще цели да изхарчи целия бюджет при тази стратегия, независимо от дадения conversion performance. А това означава, че кампанията ви може да срещне или страхотен успех, или пълен провал.
Какво съветваме
Ако целите ефикасност или рентабилност, съветваме ви да заложите на Target CPA или Target Roas.
Какво ви дава Target CPA?
Тук рекламодателите задават цена за конверсия и след това Google се адаптира към бидовете, за да генерира колкото се може повече конверсии на зададения CPA.
Target CPA може да бъде сетнат както на ниво кампания, така и на ниво портфолио, което означава, че няма да има индививидуални keyword bids, които да сетвате.
За какво да внимавате при Target CPA
Както при Maximize Conversions, и тук трябва да имате правилно функциониращ conversion tracking. Без него, вашата Bidding стратегия става напълно безполезна – няма как да разберете дали се оптимизира за конверсии или не. Но дори и да имате такъв, Google има нужда от повече conversion data, за да може да взема „умни решения“.
Ако не разполагате с достатъчен conversion volume, тогава алгоритъмът не може да го направи. А оттук можете да си направите извода, че може би Target CPA не би била правилната bidding стратегия за вас.
Target CPA Bidding и минимален брой конверсии преди тест
Идеално би било, ако разполагате поне с 30 конверсии в последните 30 дни преди да тествате за Target CPA bidding. Но ако се окаже, че не можете да ги достигнете, значи Target CPA Може би не е вашата стратегия за Bidding.
Какво съветваме?
Стартирайки с Target CPА, вие трябва да си поставите реалистични цели от самото начало. Например, ако вашата кампания е имала осреднен CPA $40 през последните 6 месеца, то надали би било във ваш интерес да залагате Target CPA за $20. Това определено ще лимитира Google в аукциона и ще попречи на обучителния му период.
Какво трябва да знаете за Target Roas?
Target Roas e почти като Target CPA, но с включен ROAS (Return on ad spend). С помощта на тази стратегия, google ads може да предвиди бъдещия conversion value + conversion performance, базирани върху историческите данни да участва в аукциони. Отделно може да променя бидовете в реално време, които сте заложили на ниво ад група, кампания или портофолио (акаунт).
За какво трябва да внимавате при Target Roas?
Всичко, което казахме за Target CPA важи с пълна сила и за Target Roas. Уверете се, че имате точен conversion tracking, както и conversion values + conversion performance в близкото минало.
Друго – не бързайте да сетвате Target Roas на рестриктиращо високо ниво веднага. Изчакайте – започнете с малки стъпки и постепенно увеличавайте таргета си докато достигнете по-добър Roas.
Стратегия за Maximize Clicks
Тази стратегия е подобна на Maximize Conversions, само че Maximize Clicks се фокусира повече върху кликовете. Като цяло, с Maximize Clicks стратегията, Google се съсредоточава върху генерирането на колкото се може повече кликове в рамките на дневния бюджет. Стратегията може да бъде страхотна, ако се опитвате да вкарате повече трафик в сайта, за бранд цели или list building, например.
За какво да внимавате при Maximize Clicks
Нашият съвет е винаги да задавате максимален CPC и да следите осреднения max CPC. При тази стратегия, Google ще се опита да оползотвори зададения дневен бюджет дори ако това ще ви струва по-скъпо от нормалното. Заедно с това, не забравяйте също да следите общия performance на тази стратегия. Ако се окаже, че не ви носи желаните резултати, нанесете някои корекции в настройките, а в краен случай, заменете стратегията с друга. Очевидно тази не ви носи търсените резултати.
Target Impression Share
За разлика от останалите, Target Impression Share е сравнително нова bidding стратегия, при която сетвате целеви % на Impression share по начина, по който го правите при Target CPA.
При Target Impression Share имате три placement опции, а именно:
• Навсякъде на страницата (Anywhere on the page)
• Абсолютен топ на страницата (Absolute Top of Page)
• Топ позиция на страницата (Top of Page)
При google реклама със стратегия за Target Impression Share можете да сетвате максимален CPC bid, с което да ограничите сериозни харчове. Но все пак имайте също предвид, че сетването на твърде ниска цена също би навредило върху общия performance на стратегията.
За какво да внимавате при Target Impression Share
Тук се цели главно awareness и reach (въпреки че може също да се използва и за performance). Тъй че, ако не внимавате, тази стратегия има потенциала да повиши вашите бидове отвъд горната ви граница. За да го избегнете, винаги залагайте максимален CPC bid, който ще ви гарантира, че няма да плащате твърде много за един клик.
[Още един съвет]:
Не се притеснявайте да започнете с малки бидове, колкото и google да не ви съветва да го правите. По-добре да тръгнете с малки стъпки и постепенно да увеличавате бида с, например, 20%, 50% и т.н. Ако това сработва, оставете го така. Ако пък не виждате особена промяна, повишете максималния CPC.
Автор: Марина Йовева, webselo.com
Target Search Page Location
Така наречената стратегия“ портфолио“ позволява вашите реклами да се показват на топ позиция в търсачката или поне на първата страница с резултати. Тук можете да се заиграете с промени по top-of-page views (или first-page views), редакции по Bid automation, manual CPC bid limits, както и low-quality keyword setting).
За какво да внимавате при Target Search Page Location
Като цяло, тази стратегия е създадена за генериране на ad impressions в дадената локация на страницата с резултати. Само че тя не е толкова фокусирана върху performance и рентабилността на вашия акаунт. Разбира се, топ позицията в търсачката съвсем не е за подценяване, но ако вашите CPCs или CPAs са твърде високи, вероятно е време да смените стратегията.
Кога да използвате Target Outranking Share
Както при предишната стратегия, Target Outranking Share се фокусира върху позицията (Placement) в аукциона, а не върху потенциалните резултати като CPA, CTR или CPCs). Target Outranking Share се представя отлично, когато се цели по-висок ранг в търсачката от даден домейн и в повечето случаи говорим за ключов конкурент.
За какво да внимавате при Target Outranking Share
Внимавайте с тази стратегия, тъй като тя може да доведе до, буквално, bidding война между вас и дадения домейн, особено ако и те решат, че искат да ви надскочат в търсачката. Нещо повече, цялата тази Bidding война може реално да повиши значително CPCs и при двама ви, а това накрая може да доведе и до нерентабилни ad impressions и за двете страни.
Какво трябва да знаете за Thousand Viewable Impressions? (vCPM)
vCPM bidding стратегията се цели главно в display search и ви позволява да бидвате за импресия, когато рекламата ви се покаже на място, където може да се изгледа. Имайте предвид, че една реклама се счита за „гледана“ едва когато 50% от нея се покаже на екрана (в рамките на 1 или повече секунди време за display ads и повече от 2 секунди за video ads).
За каво да внимавате при vCPM biddingк
Като цяло, стратегията е добра, когато целите повече разпознаваемост на бранда или просто желаете да достигнете до по-широка аудитория. Но тук трябва да обърнете сериозно внимание на Frequency и Placements.
С тази стратегия Google ще се постарае да максимизира броя на viewable impressions, които рекламата ви получава. Така че внимавайте да не прекалите с показването на рекламата си. Все пак не бихте искали да притискате твърде много аудиторията си, нали?
На финал: с коя Bidding стратегия да започнете?
Преди да изберете най-адекватното решение за вас, съветваме ви да прецените на ниво кампания дали избраната стратегия ще ви помогне да постигнете целта си.
Преценете също дали разполагате с достатъчно данни, за да задвижите дадена bidding стратегия, като например Target CPA, която се нуждае от повече conversion volume, за да бъде ефикасна.
И все пак, която и стратегия да изберете, помнете, че няма такова нещо като „пускам и забравям“.
Следете редовно нещата и правете необходимите настройки, за да оптимизирате рекламите си. А при нужда от професионално съдействие, webselo.com винаги е насреща.
Коментари
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!
Няма коментари към тази новина !
Последни коментари
Коледна проповед: Папа Франциск забрани на служителите на Ватикана да клюкарстват
Терористът на коледния базар в Германия бил противник на исляма
Орбан обвини имиграцията за нападението в Магдебург
PISA: Българчетата са най-функционално неграмотни в Европа. Къде сме година след теста