Петър Митев е eдин от пионерите в България в сферата на климатичните решения, с повече от 30 години опит в областта на инсталацията, сервиза и търговията на решения за климатизация за бита и бизнеса. Ръководи отдел "Климатична техника" на LG Electronics от отварянето на търговското представителство на марката в страната през 2006 година. Изгражда и развива сервизна и търговска мрежа от партньори в България и в Северна Македония, поставяйки LG на лидерска позиция в предлагането и продажбите на цялостни решения за климатизация, вентилация и отопление за бита и промишлеността. През 2011 г. открива първата Климатична Академия на Балканите. Създава и развива B2B инженерен екип от професионалисти в областта на проектирането и предлагането на цялостни решения за бизнеса.
През февруари тази година, Митов ръководи проекта по отварянето на първия в България ексклузивен магазин за климатична и термопомпена техника на LG, който се намира в гр. София, бул. Цариградско шосе 16 (в локалното платно посока Пловдив).
Разкажете повече за новия магазин и шоурум за климатична техника на LG в София?
LG прави значителни инвестиции в развитието на бизнеса си с потребителска и професионална климатична техника в България от отварянето на представителството си през далечната вече 2006 г. Част от дългогодишната ни стратегия беше и първата LG климатична академия на Балканите, която LG климатична техника откри през 2011. През нея минават стотици специалисти на година, а нашите професионални решения за климатизация са част от най-големите офис, хотелски и производствени проекти, осъществени в България през последните години.
Сега откриваме първия магазин-шоурум, който е изцяло насочен към крайния потребител. Предлагаики продукти и услуги за климатизацията и отоплението, искаме да покажем на повече потребители на нашия пазар, че марката "LG климатична техника" е гаранция за надеждност и качество. Силното партньорство, което имаме с компаниите от бранша в нашата страна ни позволява да дадем гаранция не само за надеждността на нашите продукти, но и за тяхното безупречно функциониране.
Има ли място физически обект като вашия в дигиталната епоха?

Първоначалното търсене на решения за климатизация се извършва предимно в интернет пространството, както в дигиталните магазини, така и в специализираните форуми и сайтове. Дългогодишният опит, който имаме на българския пазар, показа обаче, че в крайна сметка преди вземане на решения за избор и покупка, клиентите искат да видят продуктите, за да се убедят в предлаганото качество, материалите и изработката.
Множеството референтни обекти и Климатичната Академия са част от местата за физически контакт на потребителите с предлаганите продукти. С отварянето на физическия обект в лицето на шоурума, предоставяме още едно достъпно място за потребителите, където да се убедят в качеството на предлаганите от LG услуги и продукти, да получат професионална консултация и решение според техните нужди.
Как се развива пазарът на климатична техника в България?

Секторът се развива бързо в крак с общите тенденции – екологочно чисти решения - без отделяне на вредни емисии; максимална ефективност; ниски експлоатационни разходи.
Виждате, че все повече градове в България искат да се освободят от отоплителните уреди на твърдо гориво и се насочват към екологични високоефективни решения, като това е една от движещите сили в нашия бранш. Но ние не спираме до тук. Консумацията на електроенергия трябва да се сведе до минимум, това не зависи само от ефективността на технологията в нашите продукти, но и от потребителското поведение. Тук на помощ идва възможността на моделите с изкуствен интелект да анализират данни, позволявайки хората да се концентрират във важните за тях неща, а не в правенето на графици за включване и изключване на отоплението вкъщи.
Какви са спецификите на местните потребители спрямо тези в региона? Какво търсят българите?

Българите търсим надежност и ефективност. Надежността, ние от LG, гарантираме с дълга производствена гаранция и развита мрежа от обучени в нашата академия специалисти, а ефективността – с оригинални продукти, разработени в нашите центрове за развойна денойност в Европа и Южна Корея. След бум на търсенето на продукти с възможно най-ниска цена за сметка на качесвото и надежността, идва ред на период на зрялост, в който клиентът търси качествена услуга с цел дългосрочна инвестиция и надеждност. Тук е нашето място и мястото на новия магазин, в който се предлага не само продукт, но и качествена услуга по отношение на избор, професионална инсталция и последваща подръжка.
Ще има ли повишено търсене на енергоспестяващи модели и как се развиват те у нас?
Последните години цената на тока непрекъснато се увеличава, затова клиентите започнаха да търсят все повече енергоспестяващи модели. Горещото време започва от май месец до късна есен, зимите отново са с продължителни ниски въшни температури, почти липсват преходни сезони. Нуждата от климатик стана целогодишна, затова един енергоспестяващ климатик става по-добрата инвестиция в сравнение с нискобюджетните решения.
Термопомпите на пръв поглед са нишов продукт, какво можете да разкажете за тях?

Термопомпите промениха начина за отопление на жилища през последните години, в които цената и доставката на основни енергийни ресурси беше под въпрос. Те са ефективно и лесно решение, което може да замени съществуващи източници за отопление като котли на твърдо гориво, пелети или газ, без да се налага цялостна подмяна на отоплителната система на жилището. За новостроящи се къщи термопомпата се наложи като стандарт за отопление без особена конкуренция още на етап проектиране.
Термпомпите въздух-вода могат да осигурят не само отпление, но и топла вода за битови нужди, както и охлаждане в летните дни с много висока енергийна ефективност. Този тип термопомпи превръщат един киловат електроенергия в три до пет киловата топлинна енергия, което предлага максимално висока ефективност и целогодишен комфорт.
Нашата продуктова линия предлага разнообразни решения, работещи при ниски външни температури, които могат да се вградят в нови и съществуващи системи, а надеждността е гарантирана от производствената 5 годишна гаранция от LG Electronics! С термпомпата потребителят реално има собствен ТЕЦ в дома.
Какви са плановете на LG отвъд магазина през новата 2025 г.?

Продуктовата линия на марката е много динамична и ние непрестанно търсим решения за по-ефективна климатизация и отопление, като използваме информацията и сигналите, които българският пазар ни дава.
В предходните няколко години имахме газова криза и много горещи лета. Нашият отговор на тези феномени са термопомпените решения, които дават екологично и независимо решение за отоппление и гореща вода в дома, както и линията климатична техника, която не просто охлажда, но осигурява комфорт и предвидимост в разходите за електроенергия.
През 2025 г. линията термопомпи LG Therma V R290 се разширява, като става по-достъпна като цена и по-разнообразна от гледна точка на капацитет и гъвкавост. В климатичната ни линия DUAL Inverter, наред с ефективността и комфорта, добавяме AI функционалности, които позволяват на нашите продукти да се самообучават в зависимост от потребителските навици и поведение.
В системната климатизация гъвкавостта се увеличава, благодарение на нови хибридни решения, които позволяват най-ефективно климатизиране на пространства с голямо натоварване - офиси, магазини, хотели, болници, заводи и др.










































Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!
2000
1
08.03 2025 в 08:11
Адолф Хитлер спечели за пети път избори в Намибия
'Възраждане' се опитва да яхне антиправителствените протести
САЩ: Целият Донбас за Русия, Украйна иска среща Зеленски-Тръмп
Великобритания наложи санкции срещу ГРУ заради покушенията и убийството с Новичок
В 5 РПУ момичета бяха вързани за пейка едно денонощие, твърди майката на 21-годишния арестуван Николай