Сериалът „Игра на тронове“ постави много рекорди в телевизионната индустрия, създаде страхотен интерес и остави противоречиви мнения след финалната серия.
През последните няколко месеца, маркетингът и сериалът се сблъскваха многократно в разни тематични промоции, като само за последния сезон са участвали над 100 марки. Въпреки това, повечето сценаристи, писатели, пропагандни и авангардни PR–и се оказаха крайно недалновидни.
Много бранд мениджъри пропуснаха „Игра на тронове“. Като се има в предвид естеството на филма, е наистина малко трудно съвременните марки да направят продуктово позициониране, освен в случая със забравената чаша кафе от известна марка. Вместо това, маркетолозите набираха тематични промоции – например, Oreo бисквитките. Релефни бисквитки с хералдическите знаци от филма. Похапваш с наслада и се сещаш за някое от убийствата във филма.
От години Oreo разказва истории, чрез реклама. За игривост и забавност, предполагайки , че хапването на бисквитките им, ще върне детето в нас. И как така този имидж на марката се връзва с „Игра на тронове“?! Поредицата е известна с много сцени на насилие, болка, смърт и политически интриги. Ако историята с марката Оreo беше тв сериал, то определено нямаше да е точно този сериал. Дори нямаше да бъде близо до него.
Как марките трябва да се ангажират с киноиндустрията ? Важно е да се запомни самоличността и имиджа на марката, в която са вкарани толкова много пари и време. Уверете се, че комуникирате с една и съща идентичност, следвайте персонализация на послания към ясни таргети. И ако не го направите, рискувате да объркате потребителите, даже може и спечелените евангелисти към бранда да засегнете и разочаровате. Но по-добре избягвайте да се качите на гребена на вълната, особено ако не е вашата вълна. Да добавим - това накърнява имиджа, репутацията на всички участници в това „театро“.
Друг пример – PepsiCo. Марката събра екип от професионални спортни звезди, тананикащи си с весело настроение, драматичната музика от сериала. Нелепо, за такъв гигант като Pepsi. Soda на Pepsi има напитка в кенче – брандирана, при изстудяване да се показват имената на героите от сериала . Но връзката се губи някъде по веригата ... героите са страстни, смели, епични, не са сладникава игра в стил „ледената царица“ :).
Шоколадови „драконови яйца“ станаха хит в Англия. Разбира се, покрай Великден върви и „Игра на тронове“. Сладкарската фирма е доволна – все пак цената на едно яйце е 0,80 паунда, а разликата от обикновеното шоколадово яйце са само драконовите люспи по него.
Марката бира Bud Light направи промоция в „Игра на тронове“, която започна със сцена от друг касов филм - „Като рицарите“. Общото между двата филма са рицарските времена и боевете с мечове. Ясно е , че рекламата тече по време на най-гледаното телевизионно време в Америка – финала на Супербоул и партньорството между Bud Light и HBO ще бъде забелязано от милиони хора, но нито в „Като рицарите“, нито в „ Игра на тронове“, някой от персонажите пие бира. Особено в „Игра на тронове“ - алкохолът беше предимно вино и неизвестна спиртна напитка, подобна на уиски, скоч...?! Поне според чашите, с които се пиеше. Ето и връзка към рекламата - http://tiny.cc/gameofthones
Aldi буквално се подигра с „Игра на тронове“, пускайки реклама на собствена марка тоалетна хартия!!! Диваци, седящи на тоалетни чинии насред пустошта и играещи шах през това време, ни убеждават в лоялност към марката... крайните хейтъри биха казали - „мани, нАсрана работа“...
Единственият ценен пример за доближаване до идеята на филма все пак си остана рекламата на Johnnie Walker - White Walker. Замръзнала и побеляла бутилка на фона на Вала. Всички важни разговори и сцени във филма бяха в компанията на напитка, много често приличаща на уиски. И малкото детайли на тази марка са достатъчни да отбележим, че това е големият победител в „ битката за трона“. В профила на White Walker са включени сингъл малц уискита от най-северните дестилерии на Шотландия. White Walkers или „ белите бродници“ са същества от епоса, които живеят отвъд Вала. Самият Джони Уокър от етикета е с броня и меч, точно каквито носят бродниците. Всичко това като стил се доближава максимално добре към идеята и усещането от филма. И е подходящ пример за правилна релация / синхрон с него.
Наздраве, за новия крал – White Walker! А бранд амбасадорите, внимавайте с градусите!
---
Инж. Момчил Марчев е дигитален експерт, фокусиран върху човешката страна в приложението на технологиите. С дългогодишен опит в SEO (Оптимизация за търсачки, сърч маркетинг) и пионер в ORM (Управление на онлайн репутация). Един истински визионер в ерата Human Digital.
Николай Асенов - Digital freelancer, обитаващ точката на пресичане между хората и технологиите, анализатор на социалните сблъсъци в Маркетинг-културата. Борсов консултант и експерт “Управление на продажбите”.
Коментари
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!
Няма коментари към тази новина !
Последни коментари
Танас
Русия за първи път изстреля междуконтинентална балистична ракета по Украйна (снимки, обновява се)
Деспин Митрев
Бивш депутат на ИТН внезапно оглави партията на Божков
Деспин Митрев
Румъния влиза в Шенген на 1 януари, увери премиерът Чолаку
Johnny B Goode
Русия за първи път изстреля междуконтинентална балистична ракета по Украйна (снимки, обновява се)