Най-опасните пътища за движение на товарни автомобили в Европа се намират в България, сочат данните от анализа на британската компания SNAP, която се занимава с разплащания в транспортния сектор. Критерият, който използват аналитиците на компанията, е статистиката за относителния дял на загиналите товарни шофьори на всеки 10 хиляди мили (16 хиляди километра). В България на 10 хиляди мили шосета се падат 3,697067296 или коефициент 369.
Анализът е част от най-новата кампания на SNAP „Опасните магистрали в Европа“. В нея SNAP идентифицира „опасните магистрали“ на Европа – откривайки, че пътищата в България, Полша и Чехия са станали сцена на най-голям относителен дял на смъртни случаи с тежкотоварни автомобили. Идеята на изследването не е определени страни да бъдат етикетирани като по-опасни от други, твърдят неговите автори. Целта е изпълнение на мисията на ООН „Vision Zero“ за постигане на нулеви смъртни случаи и сериозни наранявания до 2050 г.
Използвайки данните от последните 10 години доставчикът на интелигентни решения, свързани с плащания в транспортния сектор е подредил класация на европейските пътища от гледна точка на шофьорите на камиони. За това е съпоставил средногодишния брой на произшествията със смъртен изход с участие на камиони с общата дължина на националната пътна мрежа във всяка държава.
При тази съпоставка държавата с най-голям брой смъртни случаи на 10 хиляди мили пътища се оказва България, в която средният брой на катастрофите със смъртен случай е по-голяма, отколкото в двете страни след нея взети заедно – Полша и Чехия. Полша е с коефициент 185, Чехия – 162. 1.62 на 10 хиляди мили са и случаите в Румъния, Литва е с коефициент 155, нататък следват Германия – 143, Люксембург – 137, Словакия – 121, Великобритания – 118, а десятката се затваря от Португалия, също със 118 – 1,18 случая на 10 хиляди мили шосета. Страните с най-малка степен на опасност от смъртоносни катастрофи с участието на тежкотоварни камиони са Дания, Австрия и Швеция.
40% от всички фатални катастрофи тежкотоварни автомобили в ЕС са настъпили в селски райони. По друг критерий, на милион жители, през 2021 година са се падали 45 смъртни случая в катастрофи с тежки камиони през 2021, като прогнозата е за 10-процентно нарастване на годишна база. Повечето катастрофи стават на дневна светлина между 15.00 и 17.00 часа.
„Създадохме новото класиране на опасностите, за да можем да предупреждаваме шофьорите за най-коварните пътища в Европа. Но суровата реалност е, че безопасни зони няма. Всички пътища на континента носят присъщите рискове и водачите трябва да бъдат постоянно издръжливи на променящите се условия на шофиране и законите и разпоредбите в страната. Препоръчваме водачите да се запознаят със законите за движение по пътищата и планирания маршрут преди да потеглят“, коментира данните от изследването управляващият директор на SNAP Марк Гарнър.
Коментари
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!
1000
9
20.02 2023 в 14:57
8074
8
20.02 2023 в 14:05
Аз примерно практически не спортувам и съответно нямам спортни травми, докато спортистите имат. Значи ли, че аз изпълнявам упражненията по- добре от тях. Ами не просто обемите са различни. Но ако погледнем брой травми за година значи моята техника е милиони пъти по добра от тяхната...
Ако погледнем брой травми за повторения обаче, повечето знаят какво правят.
Просто трябва да се дели на сумарния пробег на камионите, а не на км път за да се извади някаква смислена метрика.
600
7
20.02 2023 в 12:57
Този коментар е скрит заради нарушаване на Правилата за коментиране.
600
6
20.02 2023 в 12:50
Този коментар е скрит заради нарушаване на Правилата за коментиране.
3767
5
20.02 2023 в 12:46
https://transport.ec.europa.eu/news/preliminary-2021-eu-road-safety-statistics-2022-03-28_en
Сега, да се заяждаме дали сме №2 или №4 според мен е безумно като очевидно много участъци не са безопасни (справка - няколкото трагедии с автобуси през последните години), нито голям процент от шофьорите карат безопасно (справка - всеки Божи път като излезем от София в която и да е посока - то не е изпреварване на непрекъсната преди завой, спонтанно престрояване между лентите, хвърчене със 160 по разбития път към Пловдив, и какво ли още не...)
22558
4
20.02 2023 в 12:45
ок е, да не ти харесва
8074
3
20.02 2023 в 12:07
Пак казвам не твърдя, че са ни безопасни пътищата. Просто е изключително некоректно сметнато по този начин и не доказва нищо.
22558
2
20.02 2023 в 11:21
сядайте да работите ало, на депутатите говоря
внимавайте за кого гласувате на изборите
хранилка посмешище, или да правим сериозен бизнес
15914
1
20.02 2023 в 11:21
Последни коментари
Джендо Джедев
Условни присъди за двама души след изборния скандал ''Чичо Цено, кой номер''
dolivo
България получава първите осем изтребителя F-16 догодина
Владè
Можем ли да се излекуваме от зависимостите си? Ралица Стефанова в подкаста на OFFNews
Владè
Лаура Кьовеши осветли първата голяма акция срещу мафията, включително и в България
Johnny B Goode
Радев за Пеевски: Тази наглост на стероиди няма да се осъзнае или да изчезне от само себе си