Орешарски огледа израелски изтребители

Последна промяна на 20 май 2014 в 09:07 4549 7

Премиерът Пламен Орешарски е посетил израелската държавна компания Israel Aerospace Industries (IAI), по време на визитата си в държавата Израел.

IAI е най-голямата израелска държавна компания в сферата на авиационната техника, която годишно има 3,5 млрд. долара оборот, съобщиха от правителствената пресслужба. Орешарски се е запознал с последните разработки на страната в сферата на авиониката и решаването на комплексни задачи, свързани с националната сигурност.

През 2011 г. IAI се опитаха да предложат на България модернизирани до стандарта Block 60 изтребители Kfir. Компанията все още активно предлага модела по света, припомня електронното издание на сп. "Аеро". Освен това IAI има модернизационни решения за F-16, F-4, F-5 и C-130. Не е изключено презентацията пред премиера Орешарски да е била свързана с амбициите на правителството за превъоръжаване.

В средата на годината правителството трябва да вземе решение за купуването на нов тип изтребител за Българската армия. Форсирането на сделката дойде и след посещението на генералния секретар на НАТО Андерс Фог Расмусен. Както вече OFFNews писа, нагласите на правителствено равнище са конкурсът за избор на изтребител да бъде решен в полза на употребявани американски F-16. 

Подобно решение не е изненада. Още през февруари военният министър Ангел Найденов след среща с американския си колега Чък Хейгъл заяви, че страната ни се нуждае от нови изтребители.  Тогава той даде да се разбере, че министерството трябва да избира дали да плаща за модернизацията на старите съветски МиГ-ове, или да купи нов тип боен самолет. Тъй като изявлението беше направено след среща с представител на американското правителство, още тогава се заговори за „възкръсване“ на идеята за купуване на F-16.

Употребявани изтребители имаше намерение да купи и бившият военен министър Аню Ангелов. 

Ако решението за стартиране на процедурата за купуване на нови изтребители бъде взето през септември, като при евентуална сделка първите самолети ще бъдат доставени в края на 2015 или началото на 2016 година.

Това означава, че основните „играчи“, които имат интерес от провеждането на конкурс - евроконсорциумът EADS (която от началото на годината се трансформира в Airbus Group) с изтребителите „Юрофайтър“, шведската компания „Сааб“ с „Грипен“ и американската корпорация „Lockheed“ с F-16, остават извън обсега на бъдещето решение, защото самолетите ще бъдат купени при директна междуправителствена сделка с някоя от 28-те страни членки на НАТО.

За писането на коментар е необходима регистрация.
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!

22.05 2014 в 09:51

Ами нормално. Евреи се опитват да продават на корумпиран материал стари кошници вместо да ги изхвърлят. Грипен е най-доброто решение, хем малки, евтини, без голяма подръжка, но тъй като няма да лапнат комисионни не виждам как ще стане.

20.05 2014 в 11:48

Полковника може да е прав за това,но имаме ли изгода да купуваме 2ра или 3та ръка самолети при положение,че можем да вземем нещо ново с изключителна ниска поддръжка.

20.05 2014 в 11:44

Полковника е прав - ако не се лъжа подводниците, които снехме от въоръжение бяха също 2-ра употреба съвеЦки, които бяха копирани като технология от немски подводници от 2-та световна.

20.05 2014 в 11:36

Да полковник затова Чехия и Унгария имат такива нали ??
Швеция не са в НАТО и ако има договор той няма да заема никакви страни,на някой натовци това не им е угодно, иначе грипена е с 50 % по евтин за поддръжка от блок 50 ф 16.

http://en.wikipedia.org/wiki/Saab_JAS_39_Gripen

20.05 2014 в 11:12

този F 16 на снимката е португалски. прочее просъветските говна да си дадат труда да проучат, колко от получените съветски самолети, бойни кораби, подводници, танкове и артилерийски системи са били нови - и колко втора ръка. И още нещо за ентусиазираните привърженици на скандинавски хубавици, дракони и грифони. Шведските самолети не могат да летят със стандартното за НАТО авиационно гориво. Справка - Кризата Либия.

20.05 2014 в 11:00

В wikipedia пише че Израел са си изтеглили изтребителите преди 18 години,тоя требе да е мноо прост за да купи технология която дори и модерницирана е под нивото на сегашните самолети(това е под въпрос). Трябва за такова решение да се питат летците и да се съобразят с технологиите които навлизат за да не бъдат тия "нови" самольоти летящи мишени.

20.05 2014 в 09:49

Ами каво може да купи един боклук - боклуци естествено. Давайте, да купуваме бракуваните, остарели морално и технологически самолети. Що не си купят коли 3-та употреба в правителството странно! Виждал съм много подходящи за целта Москвичи, хем евтино ще им излязат.