Април 2016 г. ще е забележителна дата в най-новата история на Българските Военновъздушни сили. Заявеният от командването в края на 2014 година нов модел за подготовка на пилотските кадри доказа своя успех. На шестима от пилотите започнали интезивен курс преди 18 месеца бяха връчени знаците ,,Военен пилот I-ви клас”. Тържеството се състоя на 15 април по време на открит летателен ден на летище Долна Митрополия, където новите първокласни пилоти демонстрираха придобитите умения.
На 12-ти и 13-ти този месец капитан Янчо Христов, капитан Борис Масларов, капитан Владимир Петров, старши лейтенант Кирил Гинев, старши лейтенант Георги Велев и старши лейтенант Светослав Петров издържаха успешно изпитите. Това им дава право да летят в сложни метеорологични условия на допустимия минимум денем и нощем, да изпълняват сложен пилотаж, стрелби по земна и морска цел, прехват и атаки на въздушни цели, маневрен въздушен бой, Air Policing. Подготовката премина основно на реактивния L-39ZA, който преди 3 години беше върнат скоротечно в строя. В рамките на година и половина шестимата пилоти достигнаха нальот от 300 часа. Шестимата вече завършили курса са на възраст между 27 и 31 години, и при положение, че им бъдат осигурени по около 50 часа на боен самолет, те ще станат пълноценни бойни пилоти и ще служат на родните ВВС дълги години.
Военновъздушните сили обаче не спират дотук. На 6-ти април втората група за интензивна подготовка, състояща се от четирима млади пилоти премина на следващ етап. Лейтенантите Светослав Пентиев, Александър Иванов, Аспарух Пашов и Йордан Тонев изпълниха първи самостоятелни полети с учебно–бойния реактивен самолет L-39ZA. Досега четиримата трябваше да преминат пълния курс на самолет РС-9М, да присвоят степен за класна специалност „Военен пилот – ІІІ-ти клас” и едва тогава да продължат на самолет L-39ZA.
С решението си за интензивна подготовка на групата от десет млади пилоти, командването на ВВС спря пагубната практика за харчене на ресурси в обучението на пилоти, които са вече в своя залез, с оставащи малко години на служба.
Основната тежест при подготовката на новите първокласни пилоти беше понесена от инструкторския и технически състава на Учебната авиационна група ,,Георги Бенковски” от летище Долна Митрополия. Най-летящата част в нашите ВВС има през изминалата година рекордният нальот от над 1900 часа, осигурени с 6 до 8 самолета PC-9M и L-39ZA. Самолети от авиационната група летяха в зони над близо половин България и бяха пребазирани неколкократно на други летища, като Граф Игнатиево и Балчик.
Сега остава държавното ръководство да реши въпроса с доставката на нов боен самолет и поддръжката на наличната техника, за да даде възможност на младите български пилоти да гарантират суверенитета на България.
Коментари
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!
16.04 2016 в 21:55
Този коментар е скрит заради нарушаване на Правилата за коментиране.
Последни коментари
Пеевски внезапно удари рамо на Киселова на балотажа в НС и пак не стана - ПП-ДБ не я подкрепиха
Пеевски внезапно удари рамо на Киселова на балотажа в НС и пак не стана - ПП-ДБ не я подкрепиха
Пеевски след подкрепата за Киселова: Аз подкрепих българските граждани да не гледат тази простотия
БСП потвърди, че са водени разговори с ПП-ДБ за председател на НС и санитарния кордон около Пеевски
Шефът на полското МВнР: Лавров дойде на срещата на ОССЕ, за да лъже