"Евролаб 2011" мами целия български народ и цялата европейска общност, като изписва услуги, които не е извършвала. Подавал съм сигнали навсякъде, отговорът беше: "Ще ми счупят краката, ще ме убият. Не ме занимавайте!".
Това заяви пред БНР организационният секретар на Асоциация "Български пипер" Георги Василев. Според него ГКПП "Капитан Андреево" олицетворява мечтата на българите от времето на солунската митница – заради "келепира, който се получава оттам".
"Навсякъде съм подавал сигнали, включително към главния прокурор Гешев, към Кьовеши. Тези, които контролират - шеф на БАБХ, шефове и служители на митнически фирми - казват, че няма да се занимават с въпроса, защото ще бъдат убити", разказа той.
От няколко седмици на "Капитан Андреево" започнаха множество проверки от различни държавни институции. Миналият понеделник депутат от ПП обяви, че представител на "Евролаб 2011", фирмата която извършва фитосанитарен контрол на българо-турската граница, е предложил подкуп в размер на 6 млн. лв. годишно на директора на БАБХ. Два дни по-късно зам.-министърът на земеделието Иван Христанов съобщи, че на камерите на ГКПП "Капитан Андреево" за 10 години няма нито един запис. А в петък - по време на изслушване в парламентарната антикорупционна комисия - собственикът на "Евролаб 2011" Васил Димитров заяви, че е незаконно да слагат камери на "Капитан Андреево" и, че всъщност премиерът Петков "стои зад неправомерната атака по неговия бизнес".
В днешното интервю за БНР Георги Василев заяви, че е масова практика камиони да преминават границата без фитосанитарен контрол. Той даде пример с негов камион, който е бил върнат от Ямбол обратно на "Капитан Андреево" заради неосъществен контрол от фирма "Евролаб 2011":
"Караха ме да връщам камиона до митницата, загубих си ден и половина, и на всичкото отгоре ме накараха да платя в брой. Аз исках да платя по банков път, а фирмата „Евролаб“ ми каза, че е забранено да се плаща по банков път. Нека всички ваши слушатели си направят извода кой събира милиарди в брой!"
По думите на Василев технологията на крадене е ясна, макар че всеки ТИР, в зависимост от товара си, преминава през различни перипетии:
"Цената се завишава десетократно, например за товаро-разтоварни дейности. Трябва да струва 30 лева, а те вземат 600 лева. Гледа тавана, измисля колко иска да спечели и пише. Получава се хвърчащ документ и се плаща само и единствено в брой. Искат и пари за неосъществени услуги – например за изследвания на микробиологии или за тежки метали, които се изписват във фактурата, а не се извършват. Взема ти парите в брой, въобще не отваря камиона, а пише, че извършва товаро-разтоварни дейности, че е изследвал микробиология, тежки метали, пестициди, пише че е извършвал оглед. Аз имам фактура, на която пише – оглед на стоката: 480 лева."
Василев разказа, че заради такива ситуации, включително има случаи на сбивания на шофьори на границата със служители на "Евролаб 2011". По думите му нерегламентираните практики на българо-турската граница са започнали от 2012 г.
Коментари
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!
22558
6
07.07 2022 в 16:12
22558
5
07.07 2022 в 16:11
90
4
31.05 2022 в 09:59
10307
2
30.05 2022 в 13:34
Последни коментари
user4eto
Сезонът на подаръците в сервиза на Huawei е открит с удължена кампания „Повече грижа за теб“ до 31 декември 2024
Джендо Джедев
Мелания Тръмп няма намерение да се мести в Белия дом
ob1
България получава първите осем изтребителя F-16 догодина
user4eto
Нарязаната с макетно ножче поиска насилникът да бъде пуснат на свобода
user4eto
Лаура Кьовеши осветли първата голяма акция срещу мафията, включително и в България