Джурасик свят: Рухналото кралство - представите за динозаврите са замръзнали на ниво 1993 г.

Наука OFFNews 26 юни 2018 в 09:56 6847 0

В новия филм "Джурасик Свят" за разлика от компютърната графика, на която се отдава първостепенно значение, представите за динозаврите са замръзнали на ниво 1993 година, пише Наука OFFNews, позовавайки се на Live Science.

Когато Тиранозавър Рекс си отвори устата в новия филм, земята потреперва. Но дали наистина така е звучал T. rex?

Меките тъкани обикновено се унищожават, преди да се фосилизират, така че има малко доказателства за анатомичните структури, които биха могли да помогнат на палеонтолозите да възстановят истинските звуци, издавани от изчезналите динозаври.

Във филма обаче гласът на Т. rex прилича на лъвски рев. Малко вероятно е динозаврите да са звучали като бозайниците, по-скоро са издавали звуци подобни на тези на птиците или влечугите, към които те са по-тясно свързани. Всъщност, някои динозаври може да са произвеждали нискочестотни буботещи звуци като крокодилите, според проучване, публикувано през октомври 2016 г. в списание Nature.

А какво да кажем за близката връзка между велосиратор на име Блу и изследователя на динозаврите Оуън Грейди (Крис Прат)? Досега не са намерени доказателства за междувидови съюзи между динозаври и други животни. Но учените откриват удивителни следи за социалното поведение на динозаврите, запазени във вкаменелостите, които показват, че динозаврите пазят яйцата си, живеят в семейни групи и дори изпълняват брачни танци, като мъжките стържат с нокти скалите, за да впечатлят женските.

Без съмнение да се видят живи динозаври на големия екран е вълнуващо и филмът "Джурасик Свят: Рухналото кралство" напомня на публиката, че тези невероятни същества някога са бродили по земята. Но науката днес знае повече за динозаврите, откакто се появи филмовата поредица и ще продължи да трупа знания. Така че е крайно време и представата за динозаврите във филмите "Джурасик свят" да са в крак с напредъка на палеонтологията.

За съжаление идеите на създателите на филма са се "фосилизирали" в началото на 90-те години.

Още четете на Наука OFFNews.