Проучване: Кабелните оператори крият 680 000 абонати

Последна промяна на 29 януари 2019 в 15:10 1702 0

Национално представително проучване на телевизионния и интернет-пазар сочи 30% сив сектор на пазара на телевизионно разпространение и повече от 680 000 абонати на кабелна телевизия, укрити от регулаторите, държавата и правоносителите.

Тези данни цитира хаАБРО (Асоциацията на радио- и телевизионните оператори) и ТеРаПро ( Сдружение за защита на легалното разпространение на програми). Те организираха кръгла маса на тема „Индустриалното проучване „Пазари на платена телевизия, интернет и пакетни телеком-услуги в България, 2018“ като средство за борба със сивия сектор на медийния пазар“. На кръглата маса беше представено национално мащабно проучване на пазарите на платена телевизия, интернет и пакетни телеком-услуги в България, проведено по възлагане на телевизионната индустрия и платформени кабелни и сателитни оператори от Би Медиа Консултант.

Резултатите от проучването показват близо 30% сив сектор на пазара на телевизионно разпространение. Съпоставка на данните от проучването и данните, подадени от операторите, достъпни в публичния регистър на Комисията за регулиране на съобщенията (КРС), показва разлика от повече от 680 000 абонати на платформените оператори, които не са декларирани пред комисията. Най-голямо е разминаването при кабелните оператори – повече от 540 000 абонати. Резултатите от проучването сочат мащабите на кабелното пиратство в страната. Пиратството в сектора кабелно разпространение се отразява пряко на всички творчески индустрии, тъй като приходите, които абонатите плащат, не достигат до създателите на съдържание. Тези приходи остават скрити и за органите на НАП.

Проучването обхваща 15 404 ефективни интервюта, проведени в 28-те области на България.