Най-рано на 1 юли ще кажат кой оператор е мамил възрастни хора

Последна промяна на 25 юни 2014 в 12:18 3159 19

На 1 юли ще можем да кажем кой е мобилният оператор, санкциониран заради нелоялна практика спрямо възрастните му клиенти, съобщиха от Комисията за защита на потребителите.

На 30 юни изтича 14-дневният срок за обжалване на заповедта и до тогава КЗП не може да уточни нито името на компанията, нито сумата, с която тя е санкционирана, обясниха от Комисията за OFFNews. Ако няма обжалване, името и санкцията ще бъдат оповестени.

Вчера КЗК излезе с безпрецедентно остра позиция, придружена със забрана за извършване на нелоялна практика, спрямо един от мобилните оператори в България.

КЗП забранява на телекома "да използва уязвимостта на граждани от "третата възраст", като ги подтиква да сключват неизгодни за тях договори, с чиито условия нямат възможност да се запознаят и не разбират и които ги обвързват дългосрочно".

Проверките на КЗП показали еднозначно, че в случая не става въпрос за изолирани случаи, а за политика на самия мобилен оператор, защото жалбите били много и при проверка се проследявал един и същи подход от консултантите на GSM оператора към клиентите.

"На практика жалбоподателите още същия ден се връщат в офисите на търговеца, за да пуснат жалби и да изразят несъгласие с договора или договорите, които са подписали. От тук следва изводът, че са взели решение необмислено, набързо и винаги със съдействието на служител в офиса и в този смисъл е несериозно това поведение да се приписва на отделния служител на фирмата. Очевидно тя е наложила горе описаната практика, като е поставила необходими за осъществяването й условия", се казва в прессъобщението на КЗП.

От Комисията дават и два примера с конкретни клиенти на въпросния телеком.

В жалбата си 78-годишен клиент на компанията твърди, че е бил подведен и е сключил договор за активирането на нова услуга, без дори да разбере, като е била използвана неговата уязвимост. Той подчертава, че не е имал информиран избор и е действал под давление на служителя на мобилния оператор. Доказателство за това е установеното от КЗП обстоятелство, че потребителят е положил подписа си под договор с клауза за незабавно активиране на нова услуга, за което разбира едва когато получава касова бележка със съответната сума за ползването й. Установено е още наличие на два неидентични екземпляра на договора с потребителя – единият за предоставяне на телефонен апарат, а другият - за незабавно активиране на услуга.

В друг случай 73-годишен потребител отишъл до офис на телекомуникационната компания заради проблем с мобилния си апарат, в резултат на посещението се оказал с.... още два договора. Проверката на КЗП е установила, че потребителят или не е прочел или е прочел твърде набързо договора, защото в него е отбелязано, че е семеен и на трудов договор на пълно работно време, докато в действителност потребителят е вдовец и пенсионер.

За писането на коментар е необходима регистрация.
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!

26.06 2014 в 21:24

Александър Бел изобритил телефона през 1875. Когато го включил за първи път ,видял ,че има две неплатени сметки ... ..към MTel !

26.06 2014 в 10:55

За съжаление това поведение на КЗП ми прилича на поръчка срещу фирмата на Цв. Василев, а много от коментарите са на орките на Пеевски!
Уви!
Мръсна работа!
Аз самия съм потърпевш от Виваком и мога да ги плюя с часове, но определено твърдя че и М-тел са същите измамници. С Глобул не съм си имал работа, но отзивите за тях са същите.
И това е така, защото КЗП години наред си затваряше очите пред произвола им, та се стигна до абсурдни случки.
Сега цялата държава от прокуратурата, та през съда, МВР и разните му там комисии са впрегнати да съсипват бизнеса на Цв. Василев!
Не че той и Пеевски не правеха същото, но това показва за пореден път колко е деградирала държавата!

26.06 2014 в 10:03

OFFNEWS за каква модерация става въпрос - два пъти пиша одно и също нещо и все още се модерира ??????

26.06 2014 в 10:00

Комисията за регулиране на съобщенията и Комисията за защита на потребителите трябва да разгледат Коледната промоция на MTel за 2013 - подарък телефон , който върви с две / 2 / годишен договор без да се информират клиентите . Това е некоректно да не кажа измама л

25.06 2014 в 22:46

Нека Комисията за защита на потребителите е Комисията за регулиране на съобщенията да прекратят нелоялната практика на MTel - имам предвид Коледния подарък от MTel - телефон и с него върви двегодишен договор - без да си предупреден е измама и никоректно замислен. MTel трябва да бъде глобен или да му се отнеме лиценза .

25.06 2014 в 16:34

Ako tova ne e Vivacom te pa na...

25.06 2014 в 15:24

ВИВАКОМ - Непрекъснато атакуват майка ми/77 год/ по телефона и сключват договори, като й казват, че й дават награда? - телефон от 10 лева, който не работи. След това се оказва, че са я обвързали с едногодишен договор. Най малко 30 пъти поисках договора с пълномощно, но до сега няма.

25.06 2014 в 15:17

В това отношение само при Глобул не съм попадал на такива мошеничества. Даже служителите в магазините са ми давали съвети как да ми излезе най-евтино и същевременно да не се заробвам с дългосрочен договор (2г. например). Виваком обаче са върха на наглостта! Аз съм на 33 години и в техен магазин 30 минути бях убеждаван от служител, че трябва да сключа договор за определена услуга, въпреки че бях чел на сайта им и в телевизионните реклами се казваше, че срочен договор не е необходим. В последствие по други причини се наложи да звънна на обслужване на клиенти и съвсем случайно се сетих да попитам, а те ми потвърдиха, че договор не е нужен. Жалбата ми беше арогантно отхвърлена, а в последствие КЗП ми отговориха, че няма как да ми помогнат, тъй като техните решения са препоръки и реално не могат да ги санкционират по никакъв начин.

25.06 2014 в 14:49

Операторът е Vivacom, по-известен сред обществото като "Свиваком".

25.06 2014 в 14:45

Не само възрастни хора ,от Виваком ме излъгаха , че цифровата телевизия от 5 .90 лв. не можело да се инсталира за по кратко от месец ,имало много поръчки -то хората са си счупили краката да си поръчват телевизия ,на другия ден отидох при друго момче и се оказа ,че няма нищо подобно ,разбира се не го уведомих преди това за казаното ми от друг .ОТНАСЯ СЕ ЗА КРАСНА ПОЛЯНА ,НЕ УВЕДОМЯВАТ ,ЧЕ АКО Е ДВОЙНА УСЛУГАТА Е ТАЗИ ЦЕНА ,ПРЕДЛАГАТ НАПРАВО 11.80 ЛВ.НАСКОРА ВНЕСЕ НАША ПОЗНАТА ЖАЛБА ЗА ПОДОБНА ИЗМАМА ,ТОВА СИ Е ЧИСТА ИЗМАМА .