Голям логистичен център с гара дълга около 4 км включва проектът на жп линията с високоскоростни влакове "Южно- Северен поток". Железопътната линия е част от мегапроекта "Дунав - Егея" и ще свързва двете пристанища "Мароня" в Гърция и "Констанца" в Румъния, съобщава БНР-Кърджали.
Трасето ще преминава източно от Комотини, след това влиза в тунел дълъг 11 км, който излиза над Кирково, след това преминава покрай Момчилград. Основно линията ще бъде предназначена за товари, но по нея ще се превозват и пътници, посочва Румен Марков, управител на фирмата, проектирала "Дунав - Егея".
Междурелсието е 1435 мм, нормално за страната и Европейския съюз. По линията ще се движат влакове с дължина на композицията 1800 м. Скоростта, с която е предвидено да се движат товарните влакове е 200 км/ч, а пътническите влакове с до 250 км/ч.
Гарата в Момчилград ще бъде ремонтирана, планирано е да се превърне в голям логистичен център. Тя ще бъде дълга около 4 км, за да може да приема товарните влакове. Следващата жп гара по трасето ще бъде при хасковското село Сираково, след това Чирпан, казанлъшкото село Копринка, Габрово, Павликени. Между Белене и Свищов жп трасето ще напуска България и влиза в Румъния.
Преди 3 дни екип на проектантската компания „Лардж Инфрастръкчър Проджектс“, която работи в сферата на транспорта и управлението на водите, представи пред областния управител на Кърджали Никола Чанев мегапроекта за новата автомагистрала Дунав – Егея, която ще свърже Дунав мост с Маказа и ще стопи разстоянието между тях до 2 часа и 50 минути с лека кола, и до 3 часа и 55 минути с товарна.
Целта е да се преведе транзитният трафик в направление север – юг от Северна, Централна, Източна Европа и България към Гърция, Турция и Близкия Изток, да се отвори нова търговска врата към Източното Средиземноморие и пък за стоките от Суецкия канал през Гърция, обясни управителят на фирмата-проектант инж. Румен Марков. Дължината на скоростното трасе е 367, 285 км, от които 327, 865 км са на българска територия.
По проект магистралата ще започва от Дунав мост при Русе и ще завършва при бъдещето пристанище на Мароня. Ще има 38 пътни възли, 33 тунела, 56,6 км мостове и виадукти и т.н. Заложена е реконструкция на ГКПП-Дунав мост и изграждане на две нови гранични пункта на Маказа от българска и гръцка страна.
Управителят на фирмата-проектант запозна областния управител с предимствата на магистралата на територията на регион Кърджали. Чанев оцени проекта като изключително целесъобразен по отношение на транспортната свързаност, икономическото развитие на областта, пътната безопасност и екологичните ефекти.
АМ „Дунав – Егея“ ще се изгражда чрез публично-частно партньорство. Моделът е концесия срещу строителство, без да се разходват средства от бюджета. Инвестицията, която ще направи концесионерът, ще се изплаща с приходи от бъдещите тол-такси, подчерта инж. Марков, който определи проекта като печеливш и атрактивен.
Първата стъпка е да има решение на двете правителства – българското и гръцкото за изграждане на АМ „Дунав – Егея“. Плановете на проектантите са това да се случи през пролетта на 2020 г., а до края на 2021 г. обектът да е с издадено разрешително за строеж.
Прогнозният срок за строителството е 3 години. Началото на експлоатацията е 2025 г., краят на концесията – 2067 г.
Коментари
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!
Няма коментари към тази новина !
Последни коментари
''Най-доброто предстои!''. Пеевски сменя устава на ДПС в НДК (видео, снимки)
Депутатите ще разгледат Бюджет 2025 на 7 януари
PISA: Българчетата са най-функционално неграмотни в Европа. Къде сме година след теста
Орбан обвини имиграцията за нападението в Магдебург