Голям логистичен център с гара дълга около 4 км включва проектът на жп линията с високоскоростни влакове "Южно- Северен поток". Железопътната линия е част от мегапроекта "Дунав - Егея" и ще свързва двете пристанища "Мароня" в Гърция и "Констанца" в Румъния, съобщава БНР-Кърджали.
Трасето ще преминава източно от Комотини, след това влиза в тунел дълъг 11 км, който излиза над Кирково, след това преминава покрай Момчилград. Основно линията ще бъде предназначена за товари, но по нея ще се превозват и пътници, посочва Румен Марков, управител на фирмата, проектирала "Дунав - Егея".
Междурелсието е 1435 мм, нормално за страната и Европейския съюз. По линията ще се движат влакове с дължина на композицията 1800 м. Скоростта, с която е предвидено да се движат товарните влакове е 200 км/ч, а пътническите влакове с до 250 км/ч.
Гарата в Момчилград ще бъде ремонтирана, планирано е да се превърне в голям логистичен център. Тя ще бъде дълга около 4 км, за да може да приема товарните влакове. Следващата жп гара по трасето ще бъде при хасковското село Сираково, след това Чирпан, казанлъшкото село Копринка, Габрово, Павликени. Между Белене и Свищов жп трасето ще напуска България и влиза в Румъния.
Преди 3 дни екип на проектантската компания „Лардж Инфрастръкчър Проджектс“, която работи в сферата на транспорта и управлението на водите, представи пред областния управител на Кърджали Никола Чанев мегапроекта за новата автомагистрала Дунав – Егея, която ще свърже Дунав мост с Маказа и ще стопи разстоянието между тях до 2 часа и 50 минути с лека кола, и до 3 часа и 55 минути с товарна.
Целта е да се преведе транзитният трафик в направление север – юг от Северна, Централна, Източна Европа и България към Гърция, Турция и Близкия Изток, да се отвори нова търговска врата към Източното Средиземноморие и пък за стоките от Суецкия канал през Гърция, обясни управителят на фирмата-проектант инж. Румен Марков. Дължината на скоростното трасе е 367, 285 км, от които 327, 865 км са на българска територия.
По проект магистралата ще започва от Дунав мост при Русе и ще завършва при бъдещето пристанище на Мароня. Ще има 38 пътни възли, 33 тунела, 56,6 км мостове и виадукти и т.н. Заложена е реконструкция на ГКПП-Дунав мост и изграждане на две нови гранични пункта на Маказа от българска и гръцка страна.
Управителят на фирмата-проектант запозна областния управител с предимствата на магистралата на територията на регион Кърджали. Чанев оцени проекта като изключително целесъобразен по отношение на транспортната свързаност, икономическото развитие на областта, пътната безопасност и екологичните ефекти.
АМ „Дунав – Егея“ ще се изгражда чрез публично-частно партньорство. Моделът е концесия срещу строителство, без да се разходват средства от бюджета. Инвестицията, която ще направи концесионерът, ще се изплаща с приходи от бъдещите тол-такси, подчерта инж. Марков, който определи проекта като печеливш и атрактивен.
Първата стъпка е да има решение на двете правителства – българското и гръцкото за изграждане на АМ „Дунав – Егея“. Плановете на проектантите са това да се случи през пролетта на 2020 г., а до края на 2021 г. обектът да е с издадено разрешително за строеж.
Прогнозният срок за строителството е 3 години. Началото на експлоатацията е 2025 г., краят на концесията – 2067 г.
Коментари
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!
Няма коментари към тази новина !
Последни коментари
Танас
Русия за първи път изстреля междуконтинентална балистична ракета по Украйна (снимки, обновява се)
Деспин Митрев
Бивш депутат на ИТН внезапно оглави партията на Божков
Деспин Митрев
Румъния влиза в Шенген на 1 януари, увери премиерът Чолаку
Johnny B Goode
Русия за първи път изстреля междуконтинентална балистична ракета по Украйна (снимки, обновява се)