КЗП е извършила 3 500 проверки от началото на годината

OFFNews 16 август 2023 в 17:00 1261 0

Снимка БГНЕС/Архив

3491 инспекции от 1 януари до 14 август е извършила Комисията за защита на потребителите в цялата страна, съобщиха от КЗП. 

Инспекторите са били на съвместни проверки заедно с други органи, както и по постъпили жалби и сигнали на потребители.

Съставени са 410 акта за установяване на административно нарушение. Издадени са общо 44 заповеди за налагане на принудителна административна мярка, от които 41 заповеди за „временно затваряне на туристически обект” и 3 заповеди за „спиране на дейността“.

Комисията е разгледала 20 случая, при които в туристически обекти се предоставят туристически услуги, които не отговарят на изискванията за определената категория на съответния обект. За установените нарушения категоризиращите органи са уведомени писмено.

През периода ноември 2022 г. – март 2023 г. са извършени общо 2060 инспекции, от които 377 на места за настаняване, 1609 на заведения за хранене и развлечения, 72 на СПА обекти и 2 на ски писти, като в хода на проверките са установени 166 нарушения.

Продължават проверките и по Черноморието. При извършване на проверките се следи за спазване изискванията за категоризацията на туристическите обекти, както и предоставяната на потребителите информация за цени, данни за обекта и търговеца.

Обект на проверките е и верността на предоставяната информация за цени, характеристики, вид и категория на обекта, въз основа на която се прави избор и която може да повлияе на икономическото поведение на потребителите при вземане на решение за ползване на туристически услуги.

През периода 1 юни – 10 август регионалните дирекции Бургас и Варна са извършили общо 620 проверки, като са проверявани заведения за хранене и развлечения, места за настаняване – хотели, семейни хотели, апартаменти за гости и стаи за гости, СПА центрове и интернет сайтове.

Установени са 85 нарушения, като най-честите са липса на категоризация, удостоверението за категория не е поставено на видно място, туристическите обекти не отговарят на утвърдената категория и други.

Сигналите и жалбите на територията на Черноморието през лятото най-често касаят лошо обслужване и лоша хигиена, липса на топла вода и климатик в местата за настаняване, отказ от резервация за предстоящ престой от страна на потребителите, които търсят съдействие за възстановяване на платената сума, както и липса на цени на различни продукти в заведения за хранене и развлечения.

Най-честите примери за нелоялна търговска практика са:

Търговецът предоставя невярна и подвеждаща информация на интернет сайт и на фасадата на обекта, относно вида на туристически обект – например семеен хотел се представя като хотел; предоставяне на невярна информация за категорията на туристически обекти, определена от категоризиращите органи - например: хотел се представя като тризвезден, а всъщност е категоризиран с две звезди. Честа практика е търговец да предоставя невярна и подвеждаща информация на рекламна табела на място в туристическия обект, относно вида му определен от категоризиращия орган – например бистро се представя като бар или ресторант; търговецът предоставя невярна информация, относно крайната продажна цена на стоките, чрез меню с обявени продажни цени и грамажи.

    Най-важното
    Всички новини
    Най-четени Най-нови
    X

    Борисов и Пеевски преместиха парламента от страх от журналистите