Държавата рекламира еврофондовете с клещи, сенници за кола, хвърчила, GPS-и

OFFNews 22 август 2016 в 14:35 10794 4

Снимка БГНЕС

Държавните ведомства масово обявяват обществени поръчки за реклама със странни задания, установи проверка на OFFNews в регистъра на обществените поръчки.

От базата данни става ясно, че антистрес топките и запалките, каквито беше на път да поръча МОН чрез спрения от вицепремиера Меглена Кунева търг, далеч не са единствените странни артикули, с които държавата иска да популяризира оперативните програми, по които европарите идват у нас.

Оказва се, че процедури с щедри бюджети, силно напомнящи на търга на образователното министерство, са обявили и министерствата на земеделието, на транспорта, на регионалното развитие, Министерски съвет, а също и Агенцията по заетостта.

В тях масово се срещат "рекламни" стъргала за лед със или без метличка, куфари, термоси, комплекти за първа помощ, светлоотразителни жилетки, хавлиени кърпи, мултифункционални клещи, сенници за кола, луксозни комплекти за вино, лампи за четене, електронни книги, дигитални термометри за телесна температура, хладилни чанти, дигитални фото рамки, MP3&MP4 плеъри, хвърчила и дори навигационни системи.

Министерството на земеделието и храните е открило две такива процедури. Първата от тях е от 13 април т. г. и е за „Изработка на дизайн, брандиране, отпечатване и доставка на рекламно-информационни материали за нуждите на ПРСР (2014-2020 г.)“.

Заданието, чиято стойност е 700 000 лева без ДДС, включва 39 позиции, по-любопитните от които са 2500 метални химикалки за смарт телефони, още толкова химикалки с вградена флаш памет, 12 500 тефтера от еко материали в комплект с химикалка от еко материали, 5000 тематични химикалки, 2500 броя флаш памет USB, 5000 бр. тематична флаш памет USB, чаши, дъждобрани, малки и големи чадъри, слушалки, обгръщащи ухото, самозареждащи се фенерчета, комплекти - термос с две чаши, терморанички. Също така са включени и 1000 луксозни тефтера в комплект с луксозна химикалка, 4000 тениски и още толкова шапки с козирка.

В поръчката има и доста странно звучащата комбинация от думички "луксозна торба от хартия – 2000 бр." Заданието включва и 2000 антистрес топки, 300 луксозни комплекта за вино, топки за футбол, баскетбол и волейбол, както и ученически и бизнес раници и пъзели.

На 28 юни агроведомството е обявило друга обществена поръчка със задание - „Изработка на дизайн, отпечатване, брандиране и доставка на рекламни и печатни материали за нуждите на МЗХ".

Нейният бюджет е 200 000 лева без ДДС като заданието включва доставка на наръчници, брошури, листовки, дипляни, книги, календари, тефтери, подаръчни торбички, подаръчни кутии, покани, табелки за маса, менюта за маса, бланки, картонени папки, химикалки и ленти за бадж с клипс за следващите две години или до изчерпване на предвидения бюджет.

Министерството на транспорта, информационните технологии и съобщенията също се е отчело с поръчка за рекламни материали на стойност 750 000 лева без ДДС. Заданието е за „Изработка на рекламни материали (сувенири)“.

Тук спецификацията силно наподобява тази на земеделското министерство. Също са включени химикалки - обикновени, луксозни и за смартфони, флаш памет USB, ключодържатели с флаш памет, чаши и чадъри. Както в заданието на отменения търг на образователното министерство и екипът на министър Ивайло Московски е поръчал надуваеми възглавнички за пътуване в калъф, хавлиени кърпи и стъргала за лед (с метличка и без) и запалки.

Допълнително са включени и чисто "ресорни" рекламни материали - комплекти за оказване на първа помощ, луксозни джобни ножчета, несесери, светлоотразителни жилетки и куфари.

Заданието на транспортното ведомство е разделено на две части като е избран изпълнител само за лот 2. Това е фирмата БГМап ООД, чиято оферта е съвпаднала до стотинка с първоначалната прогноза по заданието - 200 000 лева.

Регионалното министерство също вече е успяло да сключи договори за рекламни материали, промотиращи оперативна програма "Региони в растеж" в периода 2016-2020 г. Поръчката е обявена на 18 януари т. г. в три позиции с общ бюджет от половин милион лева без ДДС.

В първата част от заданието са включени популярни рекламни артикули като химикалки, термоси, чадъри, пластмасови шишета, чаши, топки, външни батерии, ключодържатели с фенерчета или с USB. Но има и такива, които са доста любопитни - мултифункционални клещи, сенници за кола, зарядни за кола, навигационни системи, устройства за разговор в автомобил, лампи за четене и други.

Във втория лот освен бележници, химикалки, чантички и топки са включени и позиции като електронни книги, стенни часовници, комплекти за първа помощ, аптечки, дигитални термометри за телесна температура, хладилни чанти, дигитални фото рамки, антистрес фигурки, MP3&MP4 плеъри и... хвърчила.

Изпълнителите на отделните лотове са избрани на 6 юни т. г. Първите две позиции - на обща стойност 350 000 лева са спечелени от същата компания БГМап ООД, която е избрана от за рекламните материали по транспортната програма, а контракт за 150 000 лева е получила фирмата ПРО СИСТЕМ ЕООД.

На 7 юли в регистъра на Агенцията за обществени поръчки е публикувано заданието „Изработване и доставка на рекламни и печатни материали за визуализация на проект BG05SFOP001-1.001-0002 „Трансформация на модела на административно обслужване по оперативна програма "Добро управление" с възложител Министерски съвет.

Тук в списъка на рекламните артикули няма особени изненади. Иизпълнителят трябва да дизайн, печат и доставка на 50 плаката, два рол банера, 3000 брошури и по още толкова папки и бланки. В заданието има и 2000 преносими универсални зарядни, 700 броя флаш-памет, по 2000 рекламни торбички - 2000 бр. и химикали, както и 1000 бележника. Прогнозната стойност на поръчката е 33 300 лева.

Агенцията по заетостта също се е отчела с обществена поръчка с внушително финансиране - „Изработка и доставка на печатни информационни и рекламни материали за нуждите на Оперативна програма „Развитие на човешките ресурси”. За тази процедура осигуреното финансиране е в размер на 343 592 лева.

Поръчката е разделена на три обособени позиции. Първата е за доставка на 1000 еко торбички, също толкова чаши, по 3000 тефтера, химикала, папки и флаш памети, 600 чадъра, 150 информационни плаката, 9600 рекламни стикера, 1400 цветни календара.

Втората част от заданието е за по 3000 тефтера, бележника, флаш памети, 3019 химикала и точно по 697 чадъра, тениски и шапки. Информационните плакати пък трябва да са точно 194 броя. Към този раздел влизат и 1500 цветни календара, 3000 папки и 4600 брошури.

В третата обособена позиция попадат 500 раници, 400 бизнес чанти (конферентни), по 2000 тефтера, бележника и химикала, 3000 флаш памети, по 500 чадъри, тениски и шапки. В заданието са и 150 информационни плаката, 1400 цветни календара и по 2000 папки и брошури.

В момента тази обществена поръчка е прекратена, тъй като всички получени оферти са имали отклонения от техническата спецификация за вида на рекламните артикули. Решението е от дата 20 юли т. г. като в него изрично е посочено, че може да бъде обявена нова процедура със същото задание.

    Най-важното
    Всички новини
    Най-четени Най-нови
    За писането на коментар е необходима регистрация.
    Моля, регистрирайте се от TУК!
    Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!

    29217

    4

    Лопе де Вега

    23.08 2016 в 07:27

    Не знам какво имат да рекламират - огромните си успехи по пътя към всенародното благоденствие или що? При липсата на образование? Визуализация на проект?? Ба га! Но най-нахален е Министерският съвет. Тия пък какво имат да рекламират? Тежкия си труд на "полза" роду? Абе ...

    Поздрав!

    12214

    3

    Човек

    22.08 2016 в 21:39

    Кога ли ще ви наредим до стената всичката пост-комунистическа отровна сган по тия министерства..

    17444

    2

    мнение от IP

    22.08 2016 в 15:48

    Исках да попитам ще има ли презервативи с надпис "оперативна програма развитие на човешките ресурси". Обаче така се вбесих, че по-добре да раздадат джобни ножчета. Държавната машина прилича на решето и нашият граждански дълг се свежда до това да викаме "тук тече!!"
     
    X

    Николай Стайков: Борисов и Пеевски преместиха парламента от страх от журналистите