Българската народна банка отказа лиценз на "Български пощи" за предоставяне на платежни услуги.
Решението е взето на заседание на Управителния съвет на БНБ днес, съобщи пресцентърът й.
От "Български пощи" са искали лизенз за извършването на:
1. услуги, свързани с внасянето на пари в наличност по платежна сметка, както и свързаните с това операции по обслужване на платежна сметка;
2. услуги, свързани с теглене на пари в наличност от платежна сметка, както и свързаните с това операции по обслужване на платежна сметка;
3. изпълнение на платежни операции, включително прехвърляне на средства по платежна сметка на ползвателя при доставчика на платежни услуги или при друг доставчик на платежни услуги:
а) изпълнение на директни дебити, включително еднократни директни дебити;
б) изпълнение на платежни операции чрез платежни карти или други подобни инструменти;
в) изпълнение на кредитни преводи, включително нареждания за периодични преводи;
4. издаване на платежни инструменти и/или приемане на плащания с платежни инструменти;
5. изпълнение на налични парични преводи;
Отказът на БНБ е на основание чл. 14, т. 1 и 2 от Закона за платежните услуги и платежните системи. Текстовете дават право на отказ, когато заявителят не отговаря на някое от условията за получаване на лиценз и/или не е представил необходимите сведения и документи или те съдържат непълна, противоречива или невярна информация.
За получаването на лиценз трябва да са изпълнени едновременно следните условия от заявителя:
5. да прилага надеждни правила за управление на дейността, свързана с предоставянето на платежни услуги, които включват:
а) ясна организационна структура;
б) ясно определени, прозрачни и последователни правила за отговорност;
в) ефективни процедури за установяване, управление, контрол и докладване на рисковете, на които е изложена или може да бъде изложена платежната институция;
г) подходящи механизми за вътрешен контрол, включително надеждни и ефективни административни и счетоводни процедури;
д) програма за мерките срещу изпиране на пари;
6. бизнес планът и прогнозният бюджет за първите три години от дейността да показват, че заявителят е в състояние да използва подходящи и адекватни системи, ресурси и процедури, необходими за надлежното извършване на дейност като платежна институция;
7. да прилага надеждни и подходящи мерки за защита на средствата на ползвателите на платежни услуги, както и на използваните платежни инструменти;
8. управляващите и представляващи заявителя и членовете на неговите органи за управление и надзор, включително като представители на юридически лица, са лица, които притежават необходимата квалификация, професионален опит и добра репутация, изискванията за които са установени с наредба.
Коментари
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!
Няма коментари към тази новина !
Последни коментари
Танас
Русия за първи път изстреля междуконтинентална балистична ракета по Украйна (снимки, обновява се)
Деспин Митрев
Бивш депутат на ИТН внезапно оглави партията на Божков
Деспин Митрев
Румъния влиза в Шенген на 1 януари, увери премиерът Чолаку
Johnny B Goode
Русия за първи път изстреля междуконтинентална балистична ракета по Украйна (снимки, обновява се)