Пловдивският производител на хляб и хлебни изделия „Хебър“ ЕООД - партньор на Лидл България, изнася своята продукция в 10 европейски държави. Компанията е основен доставчик на веригата вече над 13 г., а оборотите ѝ с Лидл растат постоянно, като за последните 3 г. ръстът на годишна база достига средно 20% – общо на местния и на външни пазари.
"Хебър“ ЕООД, част от Симид Груп, е една от над 250 български компании, с които Лидл България работи за доставка на стоки. Към момента компанията доставя за Лидл близо 50 различни продукта – както печива от "Фурната на Lidl", така и опаковани хлябове.
"Това е история на успеха, която се развива година след година и е резултат от дълъг съвместен труд, споделяне на ноу-хоу, съвместна разработка на рецепти, нови продукти и продуктови иновации, които надграждат ежедневно партньорските ни взаимоотношения. От 2010 г. до днес заедно влагаме много усилия, за да може хлябът и печивата от "Фурната на Lidl" да са качествени, вкусни и с аромат, който напомня на домашно приготвен хляб – по чиста рецепта, без хидрогенирани мазнини, с разнообразни вкусове, съобразени с предпочитанията на потребителя", посочи Елина Христова-Петкова, ръководител в отдел "Стоково снабдяване" на Лидл България.
Поточната линия за хляб.
По думите на изпълнителния директор на Лидл Милена Драгийска това е огромната способност на почтен български бизнес да конкурира европейските пазари.
"Познаваме се добре, справяме се с многократните кризи и удържаме на конкуренцията", изтъкна тя.
Нови пазари
Благодарение на тези съвместни усилия, партньорството между двете компании се разширява не само в България, но и извън страната. Първият износ на "Хебър" ЕООД в европейската търговка мрежа на Lidl се осъществява през 2012 г. в Румъния. Днес те изнасят за 10 държави, а за последните три години експортният им оборот с Lidl расте средно с 10% годишно.
"Партньорството с Lidl позволи пред нас да се отворят редица европейски пазари, на които вече можем да се наречем "доказан производител". Техните високи изисквания към качество, логистика и организация на доставка ни помогнаха да усъвършенстваме всички процеси в нашите производства, така че да се наредим сред лидерите в Европа за нашия бранш. За да отговорим на тези изисквания, инвестирахме в две нови производствени линии за багети и земели в размер на близо 15 млн. евро, които обезпечават качествено и количествено нашите възможности като компания и ни помагат да бъдем още по-стабилен и надежден партньор", заяви Поликсения Димова, мениджър "Корпоративни клиенти" в Симид Груп.
Абсолютен лидер в износа е познатият на клиентите на Lidl хляб със семена, следван от земелите.
"Специализацията на "Хебър" в последните години в производството на багети с втасване на тестото 24 часа беше много бързо и високо оценена от клиентите ни в Гърция, Словения. С особено вълнение очакваме и резултатите от полския пазар, който е изключително конкурентен. Предстоят ни и първи доставки в прибалтийските държави Литва, Латвия и Естония", допълва Елина Христова-Петкова.
Чисти рецепти, по-малко сол
По време на партньорството си двете компании осъществуват редица успешни проекти. Сред тях е програмата за подобряване на рецептите и използване само на естествени съставки с цел повишаване на качеството на крайния продукт. Към момента 100% от продуктите, които "Хебър" доставят, са по чисти рецепти.
"За тези години заедно с екипа на "Хебър" работихме ежедневно над подобряване на рецептите, търсихме разнообразни суровини, намалихме солта в името на здравето на нашите клиенти, разработихме и пуснахме в продажба кръгли хлябове, каквито до момента нямаше. Предложихме хлябове от лимец, изключително успешни ръжени и пълнозърнести хлябове, създадохме любимия на огромна част от нашите клиенти зеленчуков хляб. А козунаците, които вече няколко години предлагаме за Великден, са най-успешните артикули от акционния ни асортимент", разказва Елина Христова-Петкова.
През 2017 г. Lidl е първата компания на пазара за търговия на дребно с хранителни стоки, която разработи цялостна стратегия за намаляване на солта и захарта в асортимента от собствени марки, като част от своята Политика за осъзнато хранене. Важен акцент в тази стратегия е и намаляването на сол в хлебните изделия, по която веригата работи съвместно с "Хебър" от 2020 г. До момента е намалена солта във всички продукти, които "Хебър" доставя за веригата, със средно 20%, което води до намаляване на употребата на сол с приблизително 13,5 тона само за 2023 г.
Контрол
На всички етапи от производството се разчита на стриктен контрол - вторично пресяване на семената, компютърна проверка и пр. Но основното е, че се разчита на бавно втасване на хлябовете. От замесването до готовия продукт времето е около 6 часа. От поточните линии на производителя излизат дневно по 1,5 млн. продукта, което прави по 1000 тира месечно.
Потреблението у нас е около 70-80 кг годишно, храненето на българина се е променило, но разнообразието е начинът да се подобри конкурентоспособността, отбелязват производителите.
Интересен детайл от производството на хляб е това, че самуните се поставят върху вълнен плат, за да не залепват, докато втасват. Това е единствената материя, подходяща за случая, обясняват от фирмата.
И препоръчват да се яде повече хляб, защото той е наистина чист продукт.
Коментари
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!
Няма коментари към тази новина !
Последни коментари
Танас
Русия за първи път изстреля междуконтинентална балистична ракета по Украйна (снимки, обновява се)
Деспин Митрев
Бивш депутат на ИТН внезапно оглави партията на Божков
Деспин Митрев
Румъния влиза в Шенген на 1 януари, увери премиерът Чолаку
Johnny B Goode
Русия за първи път изстреля междуконтинентална балистична ракета по Украйна (снимки, обновява се)