Пловдивският производител на хляб и хлебни изделия „Хебър“ ЕООД - партньор на Лидл България, изнася своята продукция в 10 европейски държави. Компанията е основен доставчик на веригата вече над 13 г., а оборотите ѝ с Лидл растат постоянно, като за последните 3 г. ръстът на годишна база достига средно 20% – общо на местния и на външни пазари.
"Хебър“ ЕООД, част от Симид Груп, е една от над 250 български компании, с които Лидл България работи за доставка на стоки. Към момента компанията доставя за Лидл близо 50 различни продукта – както печива от "Фурната на Lidl", така и опаковани хлябове.
"Това е история на успеха, която се развива година след година и е резултат от дълъг съвместен труд, споделяне на ноу-хоу, съвместна разработка на рецепти, нови продукти и продуктови иновации, които надграждат ежедневно партньорските ни взаимоотношения. От 2010 г. до днес заедно влагаме много усилия, за да може хлябът и печивата от "Фурната на Lidl" да са качествени, вкусни и с аромат, който напомня на домашно приготвен хляб – по чиста рецепта, без хидрогенирани мазнини, с разнообразни вкусове, съобразени с предпочитанията на потребителя", посочи Елина Христова-Петкова, ръководител в отдел "Стоково снабдяване" на Лидл България.
Поточната линия за хляб.
По думите на изпълнителния директор на Лидл Милена Драгийска това е огромната способност на почтен български бизнес да конкурира европейските пазари.
"Познаваме се добре, справяме се с многократните кризи и удържаме на конкуренцията", изтъкна тя.
Нови пазари
Благодарение на тези съвместни усилия, партньорството между двете компании се разширява не само в България, но и извън страната. Първият износ на "Хебър" ЕООД в европейската търговка мрежа на Lidl се осъществява през 2012 г. в Румъния. Днес те изнасят за 10 държави, а за последните три години експортният им оборот с Lidl расте средно с 10% годишно.
"Партньорството с Lidl позволи пред нас да се отворят редица европейски пазари, на които вече можем да се наречем "доказан производител". Техните високи изисквания към качество, логистика и организация на доставка ни помогнаха да усъвършенстваме всички процеси в нашите производства, така че да се наредим сред лидерите в Европа за нашия бранш. За да отговорим на тези изисквания, инвестирахме в две нови производствени линии за багети и земели в размер на близо 15 млн. евро, които обезпечават качествено и количествено нашите възможности като компания и ни помагат да бъдем още по-стабилен и надежден партньор", заяви Поликсения Димова, мениджър "Корпоративни клиенти" в Симид Груп.
Абсолютен лидер в износа е познатият на клиентите на Lidl хляб със семена, следван от земелите.
"Специализацията на "Хебър" в последните години в производството на багети с втасване на тестото 24 часа беше много бързо и високо оценена от клиентите ни в Гърция, Словения. С особено вълнение очакваме и резултатите от полския пазар, който е изключително конкурентен. Предстоят ни и първи доставки в прибалтийските държави Литва, Латвия и Естония", допълва Елина Христова-Петкова.
Чисти рецепти, по-малко сол
По време на партньорството си двете компании осъществуват редица успешни проекти. Сред тях е програмата за подобряване на рецептите и използване само на естествени съставки с цел повишаване на качеството на крайния продукт. Към момента 100% от продуктите, които "Хебър" доставят, са по чисти рецепти.
"За тези години заедно с екипа на "Хебър" работихме ежедневно над подобряване на рецептите, търсихме разнообразни суровини, намалихме солта в името на здравето на нашите клиенти, разработихме и пуснахме в продажба кръгли хлябове, каквито до момента нямаше. Предложихме хлябове от лимец, изключително успешни ръжени и пълнозърнести хлябове, създадохме любимия на огромна част от нашите клиенти зеленчуков хляб. А козунаците, които вече няколко години предлагаме за Великден, са най-успешните артикули от акционния ни асортимент", разказва Елина Христова-Петкова.
През 2017 г. Lidl е първата компания на пазара за търговия на дребно с хранителни стоки, която разработи цялостна стратегия за намаляване на солта и захарта в асортимента от собствени марки, като част от своята Политика за осъзнато хранене. Важен акцент в тази стратегия е и намаляването на сол в хлебните изделия, по която веригата работи съвместно с "Хебър" от 2020 г. До момента е намалена солта във всички продукти, които "Хебър" доставя за веригата, със средно 20%, което води до намаляване на употребата на сол с приблизително 13,5 тона само за 2023 г.
Контрол
На всички етапи от производството се разчита на стриктен контрол - вторично пресяване на семената, компютърна проверка и пр. Но основното е, че се разчита на бавно втасване на хлябовете. От замесването до готовия продукт времето е около 6 часа. От поточните линии на производителя излизат дневно по 1,5 млн. продукта, което прави по 1000 тира месечно.
Потреблението у нас е около 70-80 кг годишно, храненето на българина се е променило, но разнообразието е начинът да се подобри конкурентоспособността, отбелязват производителите.
Интересен детайл от производството на хляб е това, че самуните се поставят върху вълнен плат, за да не залепват, докато втасват. Това е единствената материя, подходяща за случая, обясняват от фирмата.
И препоръчват да се яде повече хляб, защото той е наистина чист продукт.
Коментари
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!
Няма коментари към тази новина !
Последни коментари
Терористът на коледния базар в Германия бил противник на исляма
Орбан обвини имиграцията за нападението в Магдебург
PISA: Българчетата са най-функционално неграмотни в Европа. Къде сме година след теста
Орбан: Преминаваме от военно време към ера на мир