ВУЗ си купи брониран автомобил и го бракува

Последна промяна на 16 октомври 2012 в 19:11 2720 11

Председателят на Сметната палата проф. Валери Димитров. Снимка: БГНЕС
Председателят на Сметната палата проф. Валери Димитров. Снимка: БГНЕС

Техническият университет си е купил брониран автомобил и го е бракувал година по-късно. Това обявиха от Сметната палата при представянето на отчета за дейността си през 2011 г. и резултатите от одитите и заверките на годишните финансови отчети.

Палатата отказа заверка на отчета на ТУ заради нарушения.

Автомобилът е купен през март 2011 г.

Става въпрос за инкасо автомобил, закупен за да се превозват пари от такси на студенти или малки суми, платени не по банков път, а на каса в университета, коментира за OFFNews ректорът на ВУЗ-а проф. Марин Христов.

Автомобилът бил на повече от 15 години и струвал между 4000 и 6000 лева, по думите на проф. Христов.

Според Сметната палата този разход на бюджетни средства е нецелесъобразен.

От ТУ решили да се отърват от автомобила, след като закрили вътрешното си звено за охрана и наели външна.

Опитали се да продадат вече ненужния автомобил, но не успели.

„Направихме 4 търга. Той е такава гробница, че никой не искаше да го купи“, коментира проф. Христов.

В крайна сметка го бракували.

В отчета на БАН Сметната палата също откри нарушения. 8-етажна сграда, струваща 4 млн. лева по данъчна оценка, е заведена за 200 000 лева, казаха още от СП на пресконференцията днес.

Най-важното
Всички новини
Най-четени Най-нови
За писането на коментар е необходима регистрация.
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!

26.10 2012 в 13:44

От кой ли зависи да не е? Щото явно и ти си бил там, сред посредствените.

18.10 2012 в 18:13

:))) Без съмнение.
Направи го по-умен, какво ти пречи?

18.10 2012 в 16:03

Като лично завършил същия ВУЗ и имащ известни наблюдения и сега върху него мога да кажа, че това е Царството на посредствеността.

18.10 2012 в 08:22

Е това е и повода да им лепнат пиявица от дянков. Която няма как да прави друго, освен да пищи че за тая кантора парите са излишно много, значи трябва да се вземат, и да се дадат за.
Например за магистрали, стадиони, правилни избори, други къси въртолетни и самолетни полети.
Или ти не обичаш ЕС-то, и не оценяваш колко чувала пари са отнесли хората в мазето, с пот на челото?
Тогава си гаден мизерник, мръсен комунист, и сигурно криеш на балкона бомба против нашия Вожд и Учител. Отвращаваш мее беее, тии не сии толерантееен ...

18.10 2012 в 07:54

Аз лично не разбирам къде е проблема . Организация оперираща с милиони левове (ТУ) има някакво измислено нарушение за 5 - 6 000 лева . То дребните душици на държавните счетоводители друго не могат да измислят . Предполагам че са се хванали за думата брониран ако го бяха писали само като автомобил никой нямаше да му обърне внимание. Иначе Стефан е абсолютно прав по едно време масово се "бронираха" старите черокита и Лада Нива това освен допълнително тегло което води до скапване за няколко години нищо друго не дава .

17.10 2012 в 15:10

По тая логика няма проблем да бъдат оправдани и пещите на Бухенвалд.
Само дето "финансовия мениджър" на Дянков в Университета, изобщо не значи това, което е правел баща ти.

17.10 2012 в 15:00

Когато бях малък и нашите ми даваха джобни ги интересуваше какво правя с тях, въпреки че ми даваха свободата да ги правя каквото си искам.

Ако ги бях хвърлял за алкохол и цигари дали щяха да продължават да ми дават?

17.10 2012 в 12:28

Не бе, те наистина се амортизират 100% още в гаранционния си срок. Бронята и касата са много тежки, и понеже никога не се свалят, окачването провисва веднага. Вечно претоварения автомобил тормози мотора и го съсипва. Смачканото окачване и надуването на двигателя бастисват и трансмисията.
То, изобщо бронирането на щатни джипове е неправилен подход, правеше се през 90-те от немай къде, понеже нямаше друго. Правилния е да се бронират специално облекчени камионетки с усилени окачвания, така че с бронята да стигнат до щатното си проектно тегло, тогава всичко си идва на мястото, и автомобилът нормално изживява ресурса си.
Така че в МЕИ-то са направили обичайната сиромашка глупост - купили си някакъв буклук, колкото някак да закърпят положението за малко, и когато са се ориентирали в проблема, са го решили както трябва, а буклука са изхвърлили. Аз също бих го бракувал, и бих го дал на автомобилния факултет като ценно учебно пособие, а то наистина е ценно.
Обаче да изкарвам тая история финансово нарушение ... В случая за смях са обвинителите, не обвинените.

17.10 2012 в 09:00

Голяма работа. Ако бяха купили нов, пак щеше да се обезцени с 5000 лв за една година, може би и с повече. Малко измислено нарушение ми се струва.

17.10 2012 в 01:22

За мене това е пряко посегателство срещу автономията на университетите.
А счетоводителчето, което пита защо е бракуван таралясника, е откровен невежа. Всички бронирани кочини стават само за вторични суровини за две години.
 
X