Агроминистерството не отговори на кого плаща за имиджа на ПРСР

Юлиан Христов 03 август 2012 в 17:10 1582 0

След публикацията на сайта Отворен парламент за това колко пари изразходва Министерството на земеделието и храните (МЗХ) за популяризиране на Програмата за развитие на селските райони (ПРСР), от ведомството изпратиха писмо, в което правят подробен отчет за това как се изпълнява програмата. От него обаче не става ясно кой е изпълнителят на поръчката. 

За да бъде популяризирана програмата, министерството е заделило за 2011 година 50 хил. лв. без ДДС за създаването на профил в двете най-популярни социални мрежи Twitter и Facebook. В първата група има едва 13 последователи, докато във втората те са 64. Отделно от това други 50 хил. лв. без ДДС са заделени за „публикуване на информация за ПРСР в интернет форуми“. Отделно от това са заделени още 50 хил. лв. за 2012 година за същата дейност. 

Съдържанието, което генерира Фейсбук-страницата на програмата, е чрез споделяне на материали основно от няколко външни източника – Агро.БГ, Fermer.BG, информационна агенция „Фокус”, агенция „КРОСС”. Изключително рядко страницата създава свои собствени новини – една от които е съобщението, че Програмата за развитие на селските райони от 4 май 2012г., вече има и Twitter акаунт. За поддържането на тези дейности е проведена обществена поръчка, но остава тайна кой я е спечелил. 

В отговора на министерството обаче подробно се обяснява какви дейности е извършил изпълнителят. В периода 12.01.2012 – 02.08.2012 е направена подготовка за изработване на интернет страници на ПРСР в Facebook и Twitter; изработване на страниците и стартиането им; попълване на информация на интернет страницата на ПРСР в Facebook; публикуване на интернет страниците на ПРСР в Facebook и Twitter; всекидневно поддържане на страниците на ПРСР в Facebook и Twitter и публикуване на актуално съдържание. 

"Бе взето решение Facebook страницата да събира в себе си най-важната информация от различни източници, така че да бъде максимално удобно за потребителите. За да отговаря на световните тенденции в общуването в социалните мрежи и за да бъде по-атрактивна, страницата на ПРСР трябва да разполага със специално разработени Facebook приложения, които да систематизират подбраната информация. Бе взето решение професионален програмист да изработи Facebook приложение, което да наподобява по дизайн и съдържание официалната интернет страница на ПРСР", се казва в текста на писмото.

    Най-важното
    Всички новини
    Най-четени Най-нови