След 3 г. реклама: Чужденци разпознават България със забележителностите
След 3 години туристическа реклама на страната ни в Германия, Русия, Румъния, Украйна, Полша и Швеция, гражданите на тези страни разпознават България предимно с културни обекти и забележителности.
Това обявиха от Министерството на туризма при представянето на резултатите от кампанията, която е била финансирана от оперативна програма "Регионално развитие" 2007-2013 г и е с индикативна прогнозна стойност 7.282 млн. лв. Проектът е бил комуникационен и е целял да изгради позитивно отношение, както и да обогати представата на чужденците за страната ни.
Средствата не били разделени по равно за реклама във всички страни. Най-много от парите отишли за промотиране на България в Германия и Русия, а най-малко - в Швеция.
Кампанията е трябвало да обхване 40 млн. души, но е преизпълнила целите си и е достигнала до 59 млн. души.
Тя е включвала публикации в печатни медии, излъчване на рекламни видеа в националните медии на телевизиите, организиране на информационни презентации и пресконференции за страната ни, онлайн реклама и журналистически турове за чужденци у нас, от които са били прогнозирани определен брой положителни публикации.
Ръководителят на проекта Анелия Генова обясни, че за изминалите три години сме получили двойно повече от предвидените положителни отзиви в прес публикации.
Друга цел на кампанията е била да мотивира решения за избор на България като място за почивка, но ще стане ясно дали това реално се е случило с идването на новия туристически сезон това лято, обясни Генова.
Тя добави, че поставените цели са били преизпълнени и е повишаване на ефективността на маркетинговите дейности на шестте целеви пазара.
Германия е един от основните пазар в Европа с положителна представа за страната ни и се очаква там работата са продължи с поддържаща реклама.
В Русия и Украйна кампанията е протекла малко по-трудно, но резултатите са добри и се е наложило да се използва кризисен пиар, обясни Генова.
Тя каза, че в Русия имало отчетени негативни отзиви за България, но те не били от журналисти, участвали в туровете към проекта. В Украйна кампанията започнала най-късно заради тежката ситуация, в която се намира страната.
Въпреки това Генова е категорична, че ако не е била тази комуникационна кампания, отливът на руски и украински туристи е щял да бъде по-голям.