Ген. Радев: Пилотите ни летят опасно малко (снимки)
Пилотите ни летят опасно малко. Това каза пред журналисти командирът на ВВС ген.-майор Румен Радев.
Той присъства на съвместно българо-полско учение в авиобаза "Граф Игнатиево".
Радев обясни, че не е запознат с подготвяния договор между България и Полша за ремонт на изтребителите ни, но каза, че се надява скоро да бъдат подписани и други договори.
Ген. Радев подаде оставката си в четвъртък заради нерешените проблеми на авиацията. След разговор с премиера Бойко Борисов обаче той промени решението си и оттегли оставката си, като Борисов е поел ангажимент при съставянето на новия бюджет средствата за военната авиация да бъдат увеличени с 80 млн. лв., за да се отговори на най-належащите нужди и потребности.
След оставката на ген. Радев от БСП поискаха оставката на военния министър Николай Ненчев. Късно снощи премиерът Бойко Борисов се срещна с Ненчев, след което беше обявено, че той остава в правителството.
Председателят на комисията по отбрана Михо Михов обясни, че оставката на министъра на отбраната Николай Ненчев не стои на дневен ред и не е обсъждана в парламентарната група на АБВ.
По повод ремонта на МиГ-овете в Полша Михов посочи, че полските ВВС са модернизирали руските си изтребители, които отговарят на НАТО-вските стандарти.
Днес стана ясно, че договор с Полша не е подписан. Българската деглегация в Полша, в която е имало и един представител на българските ВВС, само е потвърдила параметрите на договора. Той трябва да бъде одобрен от правителството на заседание следващата сряда. Едва тогава той ще бъде подписан от военния министър Николай Ненчев. Следва ратификация от българския парламент. Подобна ратификация от полска страна няма да има, тъй като законодателството допуска това.
По думите на военния министър Николай Ненчев поляците ще ни дадат два двигателя, които да ползваме, докато бъдат отремонтирани други два.
Все още не е ясно каква ще бъде реакцията на Русия, която заплаши да отнеме лиценза на Полша за ремонт на изтребители. Аргументът е, че той не дава право на поляците да ремонтират двигатели на трети страни.