Участниците в регата "Ветрила" длъжни да рекламират Lafka
Участниците в регата "Ветрила", която се провежда днес и утре във Варненския залив, са длъжни да рекламират търговската верига Lafka на "Табак маркет", монополизираща пазара на павилиони и предизвикала серия от протести.
Изискването за поставяне на рекламни материали на Lafka е към всички яхти и е по искане на организатора. То е записано в състезателните инструкции за "Ветрила 2014". В морското състезание се включват над 40 от най-добрите български екипажи на килови яхти.
От досегашните прессъобщения за регатата ставаше ясно, че организаторите са община Варна, яхт клуб "Капитан Георги Георгиев Порт Варна", "ЛЗ Яхтинг" и Българската федерация по ветроходство. На първата пресконференция за представянето на регатата присъстваха кметът на Варна Иван Портних, кап. Тома Томов, председател на Организационния комитет за България и Робин Снук-Хургрьоне, председател на регатата.
В отговор на запитването на OFFNews към общината обаче оттам отговориха следното:
"Община Варна няма касателство към организацията на тази регата. Организатори на съпътстващата регата "Ветрила" са Яхт клуб "Бавария яхтс", яхт клуб "Капитан Георги Георгиев" и Българската федерация по ветроходство. Моля, обърнете се към тях по тези въпроси".
Последният месец бе арена на "анти Lafka" протести в друг град с кмет на ГЕРБ - Бургас - където общински съветници от ГЕРБ внесоха т. нар. "поправка Lafka", с която се предлага изменение на Наредбата за преместваеми обекти. Предложението на общинския съветник Димитър Дюдиев и колегите му предвижда приемане на текстове, които да позволят всяка фирма да има повече от един преместваем обект.
Корекциите станах известни сред дребния и среден бизнес като „поправката Lafka” и предизвикаха масовото недоволство на хората.